Ами сигурно, то когато се изстуди помещението от него няма достатъчно топлоотнемане, защото няма достатъчно топлина.Но все пак утвърдените производители са го постигнали, макар и с много години инженерна мисъл...
П.П.и аз лоча, ама бърбън Джим биим с мед(направен така от производителя).Хареса ми и мога да изпия сам 2-3 бутилки, но след това ще съм или angel или поне 2-3 дни в болница ...
Изхвърли капилярката, сложи пулсово електронно ТРВ може и механично ама там настройката е кошмар, намери си контролер с 4 или 5 температурни и например 1 цифров вход ( температурните са за водата, входа и изхода на фреона при бойлера, нагнетателната страна на компресора и за долната част на топлообменника на външното тяло.... цифровия за старт и стоп), и с 3-4 релейни изхода( за компресора, за вернтилатора, за ТРВто и Четерипътния вентил)) можеш да си го поръчаш някаде ама не е евтино.
От там насетне с малко повече проби ще можеш да си настероиш с-мата като ще можеш да включваш даже и дефрост ( осаката не е инверторна нали??) за серпентината ще разбереш дали е по гляма или по малка според работата на системата в различните етапи, температурата на компресора ( discharge temp) не трябва да остава над 90-95 грАДУСА ЗА ПРОДЪЛЖИТЕЛНО ВРЕМЕ нормално трябва да се стремиш да я докараш до около 80 градуса влияе се от количеството фреон и от налягането на системата което пък се регулира с вентилатора и ТРВто, освен това следи подохлаждането на фреона в бойлера да е в рамките на ~ 15 -20 градуса като максималната температура на прегретите пари би трябвало да е около 70 градуса ... май се отплеснах....
Благодаря за съвета, но не става ли първо тези 3-4 метра да ги добавя извън бойлера, та да видя дали ще има ефект, пък ако трябва и ще ги обдухвам с вентилатор....
Сега като се замисля, навсякъде от ЕКО-КЛИМА тръбят, че климатиците им са ниско-температурни (точно за този знам, че рекламата му навремето беше -20* ) Дали това не са го постигнали с по-корав компресор и "обливане" със студен фреон, за сметка на занижаване на максималната температура? Май ще тествам системата като позахладнее, и ако има резултат, значи трябва да се преправя нещо в капилярките или да се слага ТРВ. Гледам из руските сайтове има инструкции как се настройва такова чудо...
Идва ми и друго на ум, но не знам как да тествам.... дали аджеба нямам прегъната дебела тръба, или по трасето, или на влизане в бойлера ....Вече не знам какво да си мисля...Някакви идеи как да го проверя това?
Такаааа
Вече системата работи, но не мога да отговоря все още колко е ефективна. Не съм я довършил с необходимите контролери, и за сега е в тестов период.
Прикачвам няколко снимки:
IMAG0357.jpgIMAG0358.jpgIMAG0359.jpgIMAG0360.jpgIMAG0361.jpg
Отказах се от използването на фабричната платка на климатика. В крайна сметка системата работи в момента само с един терморегулатор - този оригиналния на бойлера, от него се командва цялата система. В последствие ще бъде монтиран микропроцесорен терморегулатор, с няколко вградени защити в него - по минимално време, по минимална разлика в температурата и т.н.
Разбира се беше необходима малка преработка на външното тяло, без която не се получаваха нещата - и най-вече в капилярния път.
Пояснявам показанията на термометрите:
левият показва температурата в бойлера - над 55* започва да вдига доста бавно и вече като че ли се тормози машината.
средният показва температурата на входящия фреон
десният показва температурата на връщащият се фреон - температура на кондензация или който както иска да го разбира
Само да вметна, че тази тръба в бойлера наистина е малко, защото при по-студен бойлер, фреона се връща доста топъл - при 35* на водата, фреона се връща 45* - редно е да се опита да се усвои тази голяма температурна разлика.
Поздрави
tricki11, дефрости нещо планираш ли, чиче?
За сега не планирам, и се надявам да не се налагат; само времето ще покаже; мъглите във Варна започнаха, а няма и капчица по питите... Доколкото се сещам, фабричните , които имат, и без това не могат да се ползват за по-ниски температури... (визирам най-вече китайските) .Нека да коментираме този въпрос на зима, сега не е актуален - няма наблюдение над системата в такъв режим.
Съвсем си е актуален въпроса - мисли го отсега.Китайките не работят под -7оС, а дефрости си трябват под +5о.
П.С.Моето чудо за БГВ и в момента дефроства.
Този пост е редактиран от Kasap; 16-10-13 в 02:36.
Дефрост е необходим от +2 градуса надолу.При +2 започва да се образува скреж по питата, преди това водата се отттича без да има дефрост.Поне така е при моят подов дайкин.
Тогава нека да оставим времето да покаже, да стане 2* и под 2* навън, тогава ще направя необходимите снимки, ще задам необходимите въпроси. За сега питата е достатъчно топла, което ме кара да си мисля, че няма да е необходим дефрост...
Поздрави
Намери си ръководство в което пише логиката на дефроста на машината. Може да се окаже, че не е много елементарна и нещата да се усложнят ... дано не се случи при теб.
колко е тя зимата - има няма два месеца с отрицателни средномесечни температури. 2 месеца си ползваш електрическата част. а 10 генерираш икономия с термопомпата.
дори и да се инвестира в контролер за дефрости не се знае дали климатика ще направи нещо в минусовите температури. по-добре да си гоним минимум коп-3, кога е под него няма смисъл да се амортизира машината. и без това живее втори живот.
чакам развитие.