Донякъде си прав...Само над нас (3ти жилищен) са се нанесли съседи (т.е. под нас и в страни няма никой), което до някъде ме успокоява по разбираеми причини.Първоначално публикувано от rkk
Тръбният път е 0.4-0.5 м, в това отношение съм хепи.
Донякъде си прав...Само над нас (3ти жилищен) са се нанесли съседи (т.е. под нас и в страни няма никой), което до някъде ме успокоява по разбираеми причини.Първоначално публикувано от rkk
Тръбният път е 0.4-0.5 м, в това отношение съм хепи.
Що си хепи, че си си платил за 3 метра, а имаш 0,4?![]()
Колкото и смешно да звучи,точно такива са и указанията на Дайкин.Ако се поразровиш в документацията им наверно ще ги намериш и прочетеш...Първоначално публикувано от valdim
Напълно вярно.пишат, че при по ниски температури климатика може да е неподходящ за отопление и да се използват други уреди или да му се помага с друг отоплителен уред.При мен са преоразмерени и поради това засега такава помощ не се налага.Онзи ден когато валя мокър сняг дайкина се озори(поради това, че правеше на 50 минути дефрост и външното тяло бе полепнало с мокър сняг превърнал се в лед), generala ми не(твърде преоразмерен е, а пък и V-PAM).надявамсе няма да ми се наложи да "доотоплявам".Първоначално публикувано от KonanVarvarina
На теб пък точно ако ти се наложи да доотопляш... по-скоро можеш да продаваш на комшиите с въздухоотводи, има за всички![]()
Платил съм, ама еднократно, преглъща се. А с тоя тръбен път избягвам енергийни загуби винаги.Анадънму?Първоначално публикувано от deian
Първоначално публикувано от deian
Не са се нанесли.![]()
![]()
![]()
valdim , при минимална дължина на тръбният път 1.5 м. при теб е 0.4- 0.5 м. ,и как казваш че си ''хепи ''...? Монтажа ти е зле ,как се монтира Дайкин с 40 ,50 см. тръбен път...енергийни загуби...дрън дрън
Дали пък нещо не куца при монтажа??? Аз така като чета чак немога да повярвам че с този климатик неможе да се стопли при минусови температури.... С FTYN 35 топля 29 квадрата с нормална 2-камерна дограма и без външна изолация.... Тук има нещо друго!!! И като казвам топля имам в предвид Т=24 градуса при -15 външна!
При северно изложение, на ветровито място и вентилатор на тиха или автоматична степен е е напълно нормално да не може да стопли.
връзва ни с тръбния път възможное да гледа това което се вижда от вън като се има предвид че само през носеща стена има 30см
Виждал съм лично тръбен път 25см - гайките са в стената,излизат отвън и 25см тръба до крановете...за икономия се правят чудеса ...в инструкцията пише 1.5 метра минимум - много важно![]()
Е па Евала.А недай си боже да се задъжи времето студено, през нощта под нулата -5-8 градуса, а през деня около 0 градуса.....Първоначално публикувано от vclima
При мен хола е северозападен +липса на съседи и като дойде студеното време и се задържи такова ...гледам и не вервам на ушите си, ами добре че има запас.Разликата между южно изложение на стаята и северно или северозападно е огромна.
Не ме притеснява толкова сухия студ колкото мъгла+ студ или мокър сняг.Винаги съм си мислел че мъгла при минусови температури не може да има защото водата замръзва и става на лед, ама преди 3-4 години времето ме опроверга-имаше един период през ноември и декември когато всеки ден, вечерта и през ноща имаше гъста мъгла при минусови температури и си спомням, че летище София имаше проблеми с кацащи и излитащи самолети.Тогава влиза в действие резерва.
Дайте повече обяснения. Аз си мислех (относно тръбния път), че колкото е по кратък толкова по-добре. Затова и избрах такова разположение вътрешно-външно тяло, което да осигурява най-кратък тръбен път. А сега разбирам, че минимума трябва да е 1.5 м... Защо има минимум?Първоначално публикувано от rkk
zzz, НЕ ви връзвам за тръбния път...0.55 м е точно-от вътрешното до външното тяло. Така ми го монтираха от фирмата.
Да не би заради този къс тръбен път да е занижената ефективност, м...а му?
Човек не го мисли толкова, просто този климатик е слаб за това помещение.Дори и да направиш перфектна изолация винаги остават неизвестни в уравнението, няма абсолютна сигурност дали при идеална изолация ще успява да достигне и поддържа зададените температури.Ти не си единственият който не успява да се "стопли" както трябва с климатик през зимата.Имам колеги които преминаха на газ въпреки, че бяха дали по 7-8 хил.лева за климатици с цел отопление през зимата и останаха много разочаровани от "климатиците", защото считат, че след като са дали един куп пари и са купили това което са ги посъветвали консултантите, зимата като искат 27 градуса ще имат 27 градуса в жилището си.Сега тези мои колеги са убедени, че климатика не става за топлене.Те нямат вина за това, че са повярвали на "консултантите".Сега са по-доволни от газта макар, че плащат сметки от порядъка на 250-450 лева на месец. В началото на месеца когато навън беше 2 градуса водих един колега у дома и той остана изненадан от топлината и въпреки, че му дадох чехли просто не ги сложи-беше достатъчно топло 26.3 градуса в хола.За такива температури обаче се иска достатъчно преоразмерен климатик.Самото понятие "преоразмеряване" използвано при климатиците е неточно, тъй като "правилното" оразмеряване се взима предвид при външни температури 7 градуса.Промяната на мощността води до промяна на така нареченото "оразмеряване" и в еднин момент излиза, че "преоразмереният" инверторен климатик за външна температура +7 градуса, който спира и тръгва като конвенционален, при +2 до -15 градуса си е точно оразмерен и поддържа толкова колкото искаш градуси, работи като инверторен и не спира.Първоначално публикувано от valdim
Казаното горе не се отнася единствено за зубадан серията на мицубиши илектрик-при нея промяна на отоплителната мощност в рамките на +7 до -25 градуса няма, тоест отоплителната мощност не е променлива величина в уравнението, поради което оразмеряването дадено за +7 градуса ще важи например и за -20 градуса.
За съжаление 95% от консултантите и монтажниците мислят и дават мнение за режим +7 градуса и не вземат предвид още куп променливи и неизвестни в това уравнение, и както ти бе казано по-горе целтта е продажби и печалби.Презапасяването е с цел и да има нещо непредвидено да бъде "поето" от допълнителната мощност.
Моето мнение е, че досега ЕДИНСТВЕНИЯТ, който съм видял да работи според мен професионално, при определяне на мощността е Board_men, включително като използва уравнения, определя топлозагубите на помещението при различни температури, спрямо тях изчислява колко вата мощност са необходими за повишаване на температурата на помещението за всеки градус , взема предвид спадането на мощността на конкретния климатик(с оглед на марката и модела), района(местоположението) на отопляваното жилище, изложението му и други .То момчето може. За сметка на това един от съфорумниците го иронизира, че той бил единствения който щял да пише доклад/реферат.Ами напишете и вие(ако можете...).
На теб да са ти дали анкетна карта да попълниш колко градуса искаш да е в помещението през зимата, да посочиш при каква(и) външни температури( -10 -15 градуса например) да е 23-24 вътре в помещението, имаш ли топлоизолация и каква е и още куп други които в уравнението са неизвестни или променливи и едва след това въз основа на написаното от теб да ти определят вида, марката и мощността на климатика и да се подпишат?То по това си личат професионалистите, че предвиждат тези неизвестни и променливи, поемат отговорност и си стоят зад думата.Те не вдигат впоследствие рамене и не казват плати си за нов и си премести този в друга стая.Просто не им се налага,защото когато е трябвало са си свършили работата.
При по-ниски температури пада мощността в режим отопление на климатика .Моят климатик при -10 градуса от 5.8 кв става на 3.69кв, за твоят просто не ми се мисли каква мощност има на тези минусови градуси.
Вече ти казаха и по-горе, аз не ми се искаше да ти го казвам, защото е Гадно(и това е редовното което казват на такива като теб), но сега според мен единственият ти печелив ход е да преместиш климатика в стая 12-16 квадрата и да вземеш по-голям.
Другият вариант е да направиш и вътрешна толоизолация, но според мен това е по-съмнителният вариант и има по-голяма вероятност да не постигнеш желания резултат.Ако имаше на разположения 4.8 кв номинална отоплителна мощност, може би с вътрешна топлоизолация щеше да ти се реши проблема, но при 3.7 кв съм песимист,макар че проблема не е само в мощността, а и в количеството на прекарвания през климатика въздух за единица време.