Стоиностите на датчиците са стандартни и варират от 5 до 15 килоома и се замервата при температура около 20 градуса
Стоиностите на датчиците са стандартни и варират от 5 до 15 килоома и се замервата при температура около 20 градуса
Има! Има! И във форума ни има. Дано остане по-късно малко време, ще изровя сервизнотоПървоначално публикувано от TIMBERLAKE
![]()
Даването на съвети е нормално...и подминаването им също-всеки сам си преценява/плаща/.Първоначално публикувано от jorkata74
![]()
To и аз като купувах колата няма написано никъде в книжката, че не може да се ползва като лодка, но аз все пак предпочитам да не я пробвам. Колкото до пускането и спирането на климатиците през зимата. Прав е човека. Все докато мине гаранцията ще изкарат. Като купи нов ще го жали повече. В гаранцията на General-Fujitsu изрично е написано да се осигури 24 часова работа на машината през зимата.
Не е до датчиците просто маслото става доста гъсто и електрониката спира компресора защото хваща претоварване. В събота ми се наложи да подгрея компресора на едно фуджицу и тръгна, а преди това даваше авария за компресор. Същия ден ходих да размразя друг такъв на който собственика беше напъхал чучура отдолу и понеже перката беше опряла в леда го изключил но само от дистанционното. И след като освободих перката с пускането тръгна без проблем. А този дето се наложи да подгрявам беше изкл и от мрежата,
Ето едно доста подробно сервизно http://www.wm2.hit.bg/9RLQ-12RLQ_SER...NSTRUCTION.pdf
Thermistor resistance values - сраница 60
Супер сте! Благодаря за бързата реакция. Такова подробно ръководство за Fujitsu не бях виждал до сега. Даже намерих нещо, което мисля да пробвам:
- it is possible to select the higher or standard level of preheating function.
- When it is set up at the higher level of preheat, the magnetic noise of the compressor becomes higher.
Може подгряването да не е достатъчно и като го засиля да успее да се развърти компресора.
Кой точно е: outdoor heat exchanger temperature sensor? Сензора, който е на топлообменника и отчита околната температура или този, който е на тръбата към външния топлообменник?
Упс. Отговорих си![]()
outdoor heat exchanger temperature sensor е датчика на тръбата към топлообменника.
Май ВелевВ клима е прав. Маслото замръзва и явно има доста нисък праг за отчитане на претоварване на компресора. Затова и електрониката го спира и дава грешката. Интересното, че този проблем съм го виждал само при Fujitsu. Преди няколко дни компресора на един познат (конвенционална 24-ка Нео) беше останал без масло и не искаше да тръгне. Цъкаше на термична. Та той му добави още един кондензатор и онзи взе, че си тръгна. Доля му масло и си работи много добре, даже утихна. Лошото е, че тук не мога (или поне аз не знам как) да усиля първоначалния пусков момент на компресора за да се превъзмогне този дразнещ проблем.
Добре де, ако е така и маслото замръзва. Искам да попитам, защо замръзва маслото след като тези модели се видят, че имат подгряване на компресора?
Първо маслото не може да замръзне тои си променя вискозитета и при фреон 410а се ползват синтетични масла които са по качествени и в цилиндара няма как да има масло то е в картера на компресора самият цилиндър с търкалящотото се колело са омаслени тоест има тънък филм с масло по тях и подгряването е за затопляне на маслото и наи вече дасе предотврати кондензиране на течна фаза в компресора и наи вече в самия цилиндър За мен тази невазможност в студено време да разварти компресор е по скоро в управлението Защото изполазваните компресори които ползват концерна се слагат и в други марки климатици
Което в някаква степен потвърждава мнението на jorkata74Първоначално публикувано от turboie
При мен никога не е имало проблем със стартирането при ниски t. Миналата година баща ми пусна единия при -28гр.Първоначално публикувано от jorkata74
На няколко пъти ми се е случва 14lcc да не тръгне от първия път след дефрост. Лично аз отдавам това, на силно охладения компресор след дефрост (поне така си мисля)Не знам дали съм прав, но ако съм прав, това означава, че след всеки цикъл на размразяване компресора тръгва силно охладен. Отварял съм и съм наблюдавал 9lcc. Компресора се нагрябва още в първите 1-2 мин. работа, докато работи на много ниски обороти. До достигане на пълната си мощност, (след около 5-6 мин работа) почти е невъзможно да си държа ръката върху него. Все пак това е идеята на плавното стартиране
При това положение, какво правим с теорията за вредното пускане при ниски външни t. ???На мен все повече ми издиша
Все повече се замислям да си купя инфрачервен термометър. Много ми е интересно, каква е температурата на компресора преди и след дефрост, както и когато не работи!?
Преди и след двфрост компресота е винаги топал А като го изключиш и ако няма нагревател почва да истива по малко Това че прави дефрост не значи че копресора е студен може акумулуатора му дае студен но самия компресор нее
Защо евентуално замръзва маслото?Първоначално публикувано от jorkata74
- Не работи подгряването? – около 25W харчи, Стартира 30мин. след ОФФ от дистанционното или 30мин. след подаване на 220V (при изключен климатик) и темп. на външ. топлообменник е под +5гр. (Случи се за два часа да спрат тока, при външна около минус 18гр. След подаване на захранването веднага му дадох ОФФ и подгрева включи след 30мин., изчаках още 30мин.подгрев и ОН – без проблем си тръгна.) Подгряването е достатъчно за минус 8 – минус 10 градуса – лично съм го пробвал за интервал от 10 часа при ОФФ от дистанционното. Не съм сигурен (не съм пробвал) че подгряването се включва ако заданието е 16гр (или 10гр. Heat) а вътрешната темп. е по-висока за голям период (компресора не работи дълго време).
- Изключен от контакта и без да се чака се стартира?
- Невакумиран ? – наличие на влага в системата ? Маслото може да не замръзва, но влагата сигурно си замръзва.
- Нисък праг на защитата? – софта на защитата или друг допълнителен проблем (механичен) ?
Не разбрах защо при дефрост компресора ще е студен? Че не прави ли същото като при нормална работа – от едната страна смуче, от другата нагнетява. Факта не тръгва след дефрост е озадачаващ но едва ли е от студен компресор. До преди 1 минута е работил с консумация около 750W как ще е студен.
Здравейте колеги имам въпрос тази функция как се ползва и кога ,колко често
“COIL DRY” ВЪТРЕШНО ИЗСУШАВАНЕ
Натиснете бутона COIL DRY независимо дали работи или е спрян климатизатора. За да спрете функцията натиснете
бутона отново. При активирана функция на вътрешно изсушаване ще светне индикаторната лампа (оранжева).
Защото имам 12 LDC от 2 години и никога не съм я включвал - грешно ли е?
Поздрави
Ако си ползвал климатика на охлаждане и не го спираш с тази функция рискуваш да засмърди и гъбяса.Самата функция “COIL DRY” ВЪТРЕШНО ИЗСУШАВАНЕ сама по себе си говори много ясно за какво е.