тя е пластмасова решетката и още след 1 зима става черна ако наоколо се топлят на дърва .. определено не се е счупила от самосебе си .. ама и тръбния път е красив![]()
тя е пластмасова решетката и още след 1 зима става черна ако наоколо се топлят на дърва .. определено не се е счупила от самосебе си .. ама и тръбния път е красив![]()
Някой може ли да каже от къде може да се намери ръководство за MIDEA MS12F-24HRFN1 (12F8)? Или поне при каква външна и вътрешна температура, каква трябва да е разликата на входящата с изходящата на вътрешното тяло?
Точно за инвертор това ще е доста трудно да се отговори.
Въпрос относно студеният старт на климатиците
Значи на Вилата нали ползам два обаче от дъжд на вятър. Интересно ми е дали може да замръзнат компресорите им-маслото вътре при ниски температури до степен да не искат да тръгнат. Примерно отивам там на -15 и ги пускам обаче йок климатик.
Знам че има модели с подгрев на компресорите, но моите Медеи са без такива екстри.
Та може ли да замръзнат компресорите и как е най добре да ги сгреем в подобни ситуации.-сешуар, пистолет топъл въздух, топла вода ???
Има ли теми тук по въпроса ?
В София при Майками климатика се пуска само когато има някой в жилището и без оглед на това каква е външната температура. Но поне работи ако не всеки ден, то поне през няколко. Та и маслото се размесва. А на Вилата може и целият зимен сезон да не го пускам.
Маслото на машините с R410A е синтетично и не си променя особено вискозитета. Твърди се, че при агрегати с количество на фреона, по-малко от 5 килограма, не би трябвало да има проблеми при студен старт (аз не съм особено убеден, щом от Панасоник не са съгласни). Коментира се за натрупване на течен фреон в цилиндрите на компресора или около смукателя, което при мощните машини и неинверторните води до хидравличен удар и разрушава възвратните клапани (на високото налягане). Скроловете, пък, въобще нямат клапан, който да чупят. При битовите инверторни машини не би следвало да се случи такова нещо, защото компресорите са много слаби, трифазни, с малък пусков ток и много прецизно следене на него по време на работа. Ако по някаква случайност има течен фреон при запуск, компресорът въобще не би тръгнал, IPM би прекъснал захранването и сигнализирал за претоварване по ток. Друг е въпроса, доколко чувствителен и надежден е силовия инверторен модул на мидеята. Дайсейкай също нямат нито подгряване, нито скрол компресори и залагат на бързината на IPM при евентуално образуване на течна фаза около смукателя. Неофициално се твърди, че при дайсейкай проблеми нямало. Попитай някой от дистрибуторите на Мидея за информация по въпроса, ако в ръководството за експлоатация изрично не е отразена забрана за студен старт.
В ръководството няма проблем упоменат със студеният старт. Питах майстора който ми постави на Вилата климатиците и той каза че до сега не е срещал подобен проблем. Също според него фреона се изпарява на теория до -40 и би следвало и маслото да не замръзва до подобни температури.
Добре Додо, а защо попада течна фаза в компресора. Нали това втечняването става вътре в помещението при кондензация и затопляне на помещението ?
Когато климатика не работи фреона при ниски температури не е ли под форма на газ. Иначе можеби може да се върне течна фаза в компресора когато климатика не работи. Но при температури около нулата от къде се взема тази течна фаза ?
Трябва да питам инженера в Магнум, той сигурно знае също нещо по въпроса.
Май никой не е виждал как машини не искат да старират в студа главно General. Изключват по ток. Както и други, които стартират с мъка и странни звуци? Маслото не замръзва а се сгъстява.
Мега ние не говориме за разни Дженерали и Дайкини, а за Мидея!
Майтапа си е майтап, но масло за ТДИ мотор - 5в40 при -20 не се сгъстява много чувствително, а и при положение че се очаква от него да маже турбината която се върти от ниските с 20 хил. об. това е недопустимо. Та би следвало синтетичното масло което работи заедно с изпареният фреон при около -40 също да остава със същият вискозитет за да може по време на работният цикъл да си върши работата правилно.
По скоро този Дженерала е с по стар компресор и от износването на бутало/цилиндъра също може да има проблем със студеният старт.
Ако ти трябва кураж за да си пускаш машината при -15 не го очаквай от мен. Аз имам ясно виждане за студения старт.
Не ми трябва кураж а технически факти и принципи на работа. За това и питам. Да съм наясно какво може да се очаква от системата при ниски температури.
А иначе като отида на Вилата при студено време нямам особен избор.
то не че ще те стоплят тия мидеи при -15 ,направо пали каминката
За тия години който се занимавам съм виждал доста повредени клими точно заради глупоста да ги пускат и спират собствениците им. Някой дори се хвалят че пали климатика при -20. Имах преди години един такъв за коледа си заминали на село и като се прибрал пуснал мидеята и самсунга а беше -25 някъде и двата бяха се повредили, самсуга не беше гаранционен но мидеята беше гаранционна от новите модели на 410 и сменихме компресор но си постоя на студено близо месец.
Ето и малко от сервизно.
Алекс пак даде експертно мнение по въпроса !!!
Ами до - 5 си правеха без чужда помощ 26 в стайте на къщата на Вилата. Под -5 през нощта на връх нова година беше -16 и тогава като се върнах от лелята в помещенията беше 20 градуса по термометър. Пуснах и помощни радиатори и горе и долу и за половин час се достигнаха пак 26 градуса.
Та конвенционалките си работят както е указано- до - 5 достигат това което се иска от тях, а под -5 вече каквото могат. Като се има в предвид и това че помещенията са по 45-50 куба за 12-ки са малко големички кубицит, а и това че къщата е стара и не е супер изолирана според съвременните изисквания.
Питах инженера по тия въпроси. Според него инверторите които ползвам в София би следвало да се оправят по добре на Вилата ми. Поне до - 15 да успяват да достигат температурата която се търси ако са правилно оразмерени.
По въпроса за студеният старт според него до -7 не би следвало да е проблем да се пускат инцидентно машините, но под - 7 може и да възниква проблем. Ако сработи токовата защита правилно няма да има проблем за компресора. Също тия компресори били спирални с по 3 лагера и не трябва да се чупят лесно. Но това на теория.
Инженера ми препоръча да потърся специални реотани за компресорно подгряване по клима магазините.
Някой модели на Мидея имали фабрични реотани- МSR-ката можело и да има. Това се гледало в климатика на компресора за най сигурно. Понеже при Майками е такъв.
Инверторните клими били по тегави при студен старт саради различните обороти и токове на компресора.
И междо другото Алекс -точно тия новите ми инвертори дето ги обсъждаме в тази тема имат "намотъчен самоподгрев " !!! Така го нарекох Аз ! А именно когато изключиш климатика и го оставиш в мрежата само при падане на температурата под определени градуси навън компресора получава от упр.блок слаб ток по намотките си за да се самоподгрява. Даже на първите инверторни машини се е чувало като -високочестотен дразнещ звук.
Та ми направи впечатление че и ползватели на Тошиба Дайсекай казват че на Стенбай им харчел по 25 вата. Харчи щото подгрява !
Така че Алекс, Медейте какво могат, Аз виждам и има кой да питам ! Ти не даваш много ценна информация имай в предвид !
Виж Велев понеже има опит има какво да ни каже !!!!
Този пост е редактиран от kossis; 10-02-15 в 15:07.
5 киловата на стендбай е бая нагревател в тея Тошиби.
Извън офтопика - в този форум, ако климатикът не е:
а) от най-високия клас на марката (и то на някои определени марки) или
б) втора употреба, изхвърлен от някой японец
то по правило той не топли.
HRN моделите на Мидея например са много сполучливи климатици. И топлят добре и не се чупят.