Кутията на Пандора е отворена.:D:D:D
Ако се получи ефект при JKanchev ще настане революция във форума!
А дано ама надали. Аз съм го пробвал поне в три случая с различни марки котли и резултата беше негативен. Ама пробвайте де, то човек докато не пробва няма как да се убеди.
Имам следния казус. При зададена температура в стаята 20 градуса, управлението гаси горелката като достигне тази температура, след това от отдаването на топлина от радиаторите температурата се вдига до 20,2 градуса и по някое време почва да пада. Нормално ли е като достигне 20,1 градуса горелката да се пали отново като работи около 5-10 мин и спира. Управлението е ТЕСИ ООД / Продукти / Аксесоари / Управления за газови котли / Безжичен седмичен програматор EG 2921..
Здравейте!
Отоплявам се на газ с газов котел Oertli MUR 320, стаен програмируем термостат Siemens REV23. Отпляема площ 50 м2. /хол, кухня, спалня, баня/. В основното помещение с термостата са монтирани два алуминиеви радиатора Н700 - 10 глидера и Н400 - 20 глидера. Температура на водата в котела 65 градуса.
Как да настроя термостата на най икономичен режим при всичките опции - самообучение, PID6, PID12 и т.н.
До преди 20 дена и аз имах по 5.5-6 м3 , котела е Вайлант 28кВт Акваплюс. Ограничен е на 18 кВт. От както стана студено пуснах една лира и радиатора в коридора усилих всичко на макс , както обсъждахме с колегите в форума и започна да гори по 20м3. В хола затворих на половина секретните кранове ,а в спалнята (където не вдигаше Т - го отворих до край) В хола стана 24°, а в спалнята 20 - 20.5° (жената започна да ме навиква, че станало много топло ) Сега съм го докарал до 13-15м3 на денонощие , държа котела на 70° и съм на същите температури като твоите за ден-нощ. Ощаквам да ми монтират програматора и ако успея да ги смъкна до 10м3 ще съм много доволен , но се съмнявам. Поздрави!
Явно ще се прави опит за отваряне на "Пандора" и мисля със сигурност да пробвам.
Помощ приемам всякаква.
Освен тая джаджа /не и знам точното наименование ще се радвам ако някой ме осветли както и колко струва/ за замерване налягането на газста друго ще ми е необходимо ли?
ПП. Според теб инженере дали задоволството на този клиент се дължи на това? Как мислиш, защото честно казано има доста вярно в думите на колегата Еспейс?
То от опит МНОГО глава не боли, нали?
Поздрави
@karicata
Нали днес, 18-ти, щяха да ти доставят програматора? В теб ли е вече?
@JKanchev
.... За КПД-то е логично, но ще топли ли котела след тази интервенция?
Здравейте,
искам да споделя няколко наблюдения относно ограничаването на максималната мощност на котлите. Отоплявам 70 м2 от къща с газов котел и други 40 м2 от време на време със същата отоплителна инсталация. Наблюденията са ми върху основните 70 м2. Инсталираната радиаторна мощност при 90/70/20 е 13,8 KW. Ограничил съм температурата на водата на 70°С, фабрично е 75°С. При 70/55/20 мощноста на радиаторите е 62% и общата радиаторна мощност става около 8,5 KW. При ограничаване на котела на 10 KW повишаването на температурата от 16° до 20° при 3° външна температура става за 2ч и 15 мин и изразходва 2,8 м3. Температурата на водата при тази мощност даже не достига 70°, а е някъде 62-64°. При настройка на котела на максимална мощност, която е 20 KW при същите условия това става за 1ч 15-20 мин при изразходени 2,3 м3, т.е. изразходва по-малко количество газ. Наблюденията не са еднократни, но резултата винаги е един и същи - разхода при 20 KW е по-малък. За 12-13 мин температурата на водата достига ограничените 70° Не виждам смисъла от ограничаване на максималната мощност при модулиращите котли. Котела работи от 5:30 – 7:30 и 17:00 – 23:00 на 20,5° или общо 8 часа на денонощие. Събота и неделя от 7:00 – 23:00. Икономичната настройка е на 16°, но температурата рядко пада до тази. За поддържане на температура 18-19° през ноща или часта от деня когато не сме в къщи отиват допълнително 2,5-3,5 м3 газ. Не вихдам смисъл за поддържане на тези температури когато няма никой в жилището и при положение че с „ударното затопляне” се изразходва по-малкото количество газ. А и честно казано 19° в леглото ми идват малко в повече. Същото важи и за жена ми. Тя е топлинния регулатор в къщи.
При положение, че включва и изключва не точно постоянно при мен, но не мога да го накарам да работи в режим на постоянна модулация т.е. да работи на минимума постоянно с редки включвания и изключвания. Инсталацията ми при 75/65/20 е около 15 кВ., но към настоящият момент той работи с не повече от 50/40/20, което е едвам 6 кВ. Миналата година в хубавите студени дни около и под -15 гр. има няма Вайланчето под 20 куб/ден не падаше - за кво говорим.
Явно за златно отопление. Вярно, жилището не е никак от топлите, без санировка и външно с частично топлещи съседи от горе и отдолу /не е без хич/.
Тази и идея ме осветли понеже мисля аз съм единстеният във форума, на който практиката показва, че работата в режим Модулация е с по-висок разход от режим "on-off"- много странно, напук на всички технологични иновации но абсолютен факт.
Та за това искам да пробвам.
Ясно, съгласен съм с теб!
Аз имах предвид, че ако няма (или е малко) това което гори, няма да има какво да те топли.
Извинявай, че гадая, но да не е нещо повреден твоя терморегулатор? Ако си спомняш още - преди да го монтираш пак така ли беше котела? Пробвал ли си със "софтуерен" ресет на всички настройки на калорматика и "хардуерен" ресет на котела и да започнеш всичко отново? Пробвал ли си с друг терморегулатор - ей така, само за пробата? Все оставам с чувството, че някаква нормална логика в работата на котела е нарушена от външен фактор (нямам предвид теб персонално) .....
jorogm, съгласен с теб, това за ударното затопляне е вярно, неведнъж сме го говорили. Но да внеса малко теоретично обяснение в твоя случай:
1. Каталожната мощност на радиаторите, която си взел от таблица е приблизителна. Някои европейски производители се застраховат и дават по-малка мощност от реално излъчваната, други пък (повече китайски) дават по-голяма мощност с цел по-лесни продажби, така че не може категорично да се твърди за радиаторната мощност на инсталацията, ако не се правят преки замервания.
2. При определяне на радиаторната мощност трябва да се вземе предвид и излъчването от тръбите, което трудно може да се изчисли и обикновено се пропуска
3. Чрез ограничаване на температурата на котела допълнително ограничаваш радиаторната мощност, не знам защо го правиш
4. Истинската радиаторна мощност на системата може да се измери чрез замерване с уред по време на работа на котела - той сам си намалява мощността до толкова, колкото могат да излъчват радиаторите, заедно с тръбите. Това, че си оставил мощността на котела 20кВт не означава, че той работи с толкова за отопление. Истината ще е някъде по средата, но точно къде - само уреда ще покаже. Така че ако по сметки инсталацията ти е 8кВт, а при замерване се окаже, че котела не работи с повече от 10кВт - какъв е смисъла да се оставя на 20кВт. Ако тези мощности са близки до максималната на котела - съгласен съм, че няма нужда да се ограничава.
Моето мнение по твоя казус е следния: Не трябва да ограничаваш котела до 70°С темп.на водата! Същото те съветва и Лазар.Остави котела сам да си избира мощноста,която му е нужна !!! Давам пример-при мен за да вдигне +3°С или +3.5°С повече в стаята са му нужни 35-40 мин.и котела изгаря 1.1-1.3 м3 газ. Вдига 78°С на водата( до толкова е ограничен фабрично). Тук съществена роля играе и големият брой радиатори при мен,но въпреки това мисля,че трябва да е на МАХ,а не на 70°С. Другото,което ми идва на ум е,че не трябва да оставяш дома си да изстива много-много( с повече от 3-4°С),защото после за да го затоплиш когато се прибереш ще изразходваш повече газ.Сега съумяваш да се справиш,но утре като паднат Т още ще видиш,че стените изстиват повече и ще харчи повече газ или толкова колкото,ако поддържа да речем 17-18°С докато те няма. За ограничаването на максималната мощност на котела мисля така: Колкото е мах радиаторна мощност + 2 пункта отгоре за тръбите и това е !!!
Този пост е редактиран от МИК66; 19-12-12 в 12:23.