Нестандартно трябва да е решението. Първо трябва да видиш на какво налягане е сега монтирания предпазния клапан на бойлера. Ако не го пише, трябва да сложиш такъв, който е на 8,5 бара После да монтираш някъде в обхвата на твоята инсталация, става и на топлата, още един такъв клапан за бойлер, но за 6 бара, а другия край го затапваш. Така при загряване на бойлера и разширявнето на водата, при достигане на 6 бара, този в близост до канализацията ще отвори и налягането няма да достигне до отваряне на този до бойлера. и няма да имаш теч на вода при бойлера.
Този пост е редактиран от fbr; 05-05-21 в 10:50.
Разбирам, благодаря за съвета. Би ли казал къде според теб ще е добре да се сложи и направо да се обаждам на майстора да го прави. Лошото е, че няма достъп освен меките връзки и около водомерите за монтиране на допълнителен клапан.
Все пак имам напредък по проблема. Уж трима майстори водих, три различни мнения получих. Благодаря още веднъж.
Вече съвсем се заплетохте в понятията и омешвате по същество правилни постановки, но използвани на неправилни места.
Съдовете се изпитват 100% пълни с течност(вода) и това се нарича хидравлично изпитание. Ако се изпитват пълни с газ (въздух или азот)се нарича пневматично изпитание. Разликата обаче е че при хидравлично изпитание течността не се загрява (като при бойлера или тенджера под налягане). Съда се пълни, обезвъздушава се и после много лесно налягането му се вдига до изпитваемото( стига една бутална помпа). Ако стане проблем и има пробив наистина ще плювне малко течност, налягането ще спадне бързо и няма да има големи последствия. НО НИКОЙ не загрява тази течност. Ако изпитанивто се прави с напълването на съд с течност и после със загряването ѝ то при пропуск то той би бил неконтролируем и голям и би станал взрив. На работното ми място редовно се правят такива изпитания. А там където апаратите са толкова големи и особено вертикални, високи по 60-70 метра но с диаметър от 2 метра се прави пневматично изпитание защото на никой не му се рискува да напълни такъв апарат с вода защото има опасност да се разруши от самата тежест. Точно и поради тази причина бутилките с газ не се пълнят абсолютно до горе, цистерните в жп транспорта също ( не мислите ли че всеки превозвач би искал да натъпче 10 цистерни до максимум вместо да ползва 12 дори и пълни с нещо безобидно като вода или прясно мляко да речем) защото се очаква да има загряване просто оставен дадения съд на слънце.
Относно бойлерите - съвсем нормално е най отгоре да остава по малко въздух който да обира топлинното разширение на водата. Преди години това си беше съвсем нормално. Също така балоните на бойлерите най-често протичаха (поради старост и корозия) точно отгоре защото там оставаше въздух. На никой преди 30-40 години бойлера му не капеше при всяко загряване ( естествено има и изключения на места където по принцип водата още на вход на жилището е с по-високо налягане но това бяха изключения). С годините на пазарна икономика обаче производителите в стремежа си да спестят материали просто правят бойлерите малко по-малки. Не оставят място за такава възглавница (или поне за достатъчна такава) а предпочитат налягането да се изпуска от аварийния клапан. С годините това се прие като нормално явление (описано навсякъде в упътванията на бойлерите) и всеки човек който сега е по на около 30-40 години това е нормално за него, зщото не е виждал другото положение. Задайте си и въпроса защото старите едновремешни бойлери се повреждаха толкова по-рядко (говорим за протичане а не за повреди в електрическата част). Хем покритията им отвътре тогава не бяха толкова "модерни" като сегашните. Просто сегашните ако ви капят винаги са подложени на едни по-големи колебания в наляганвто (както е установил колегата от 3 до 8 вдигани бързо за разлика от 3 до 5 качвани по-бавно) А всичко просто е пазарна икономика. Пести се от материал. Точка.
Където прецениш, че ще стане най-лесно. Няма изискване да е близо до водомера. Стига да е лесно да се сложи тетка и клапан, и след това шлауха към канализацията.
Този пост е редактиран от fbr; 05-05-21 в 10:51.
Много правилно им го написа, но жалко че не те разбират.
Аз се предавам.
Аман от клавилавиатурни майстори, които базират уменията си с помоща на
- - - - - - - - - -
Пич, предпазно преливният клапан тече постоянно и сработва всеки път, ако няма въздушна възглавница.
И аз смятам че 8 бара за бойлер са много , но Инженерите на тоя бойлер менте са решили ,че е ок да го помиш до 8 бара при всяко стопляне , при написани 10 бара като максимални за съда в тяхната книжка.
Оставям избора на теб, да разбереш, кое е по-правилно
Този пост е редактиран от dokkito; 04-05-21 в 22:41.
Пич, ти обезопасявал ли си врящ бойлер под налягане, в евакуиран апартамент? Защото аз съм го правил. Винаги съм благодарял на хората, които са ми допълвали познанията в области, където не са ми достигали. Няма нищо обидно в това, да не поназнайваш нещо и някой да те подсети за това. Но да не го осъзнаваш означава, че си рядко тъпо парче. А такова с гугъл и клавиатури не се лекува. Остава си тъпо доживот!
Изпратено от моят SM-G975F с помощта на Tapatalk
Anonim4o го обясни много правилно и те върна в 5- ти клас " майсторе"
Дано не се занимаваш със съдове под налягане...
Бойлера, който е кипнал, не е кипнал заради въздушната възглавница в него, а поради други причини. На кипящ бойлер с теоретично залепнал терморегулатор и несработила защита( което е почти невъзможно, освен ако някой майстор не е махнал защитата) , тогава защитният клапан ще изкарва всичко , кооето е над работното му налягане.
Последно тема за размисъл майсторе:
Напълни в еднокубиков съд само въздух с температура 4 градуса по целзий с нормално атмосверно налягане и го затапи. Нагрей въздуха до 80 градуса и му измери налягането.
Напълни еднокубиков съд с вода догоре с темпеатура 4 градуса по целзий. Затапи го и го нагрей до 80 градуса. Случайно ако има съд му замери налягането " майсторе"
Един още прост въпрос: Защо подяволите в парните инсталации има разширителен съд, а не предпазен клапан . Имаш ли представа колко % вода ще изплюе парното, ако вместо разширителен съд му туриш предпазен клапан?!
Майсторе, идеалното съотношение на вода/ въздух в студен бойлер е около 97%вода и 3% въздух. При загряването водата до около 75 градуса се разширява и сътношението се промяна горе долу на 99% на 1% . Налягането от 3 бара на студен бойлер се повишава до макс 6 бара. Така Аварийният клапан няма да ти мие краката.
При новите компактни бойлери( менте бойлери, не добре сметнати бойлери, максимално спестени материали) инженерите тъпчат бойлера с повече вода и бойлерите рязко стигат максимално допустимото налягане в съда при загряване и пропикават през Аварийният клапан. Затова го пишат в книжките ,че е нормално, но затова съдовете след 5-тата година са за скаб.
Този пост е редактиран от dokkito; 04-05-21 в 22:44.
Оставям това тук.
https://youtu.be/u_MTFlN5Rjs
Ей скоро не бях чел подобни смехории но те тия форуми са за това. Само някой да не се впрегне да прави нещо по съвет от форума че лошо му се пише. Въздух вода земя огън само дето петия елемент не сте включили. На всеки е ясно че в бойлера няма как да има само вода защото тая тръба за топлата вода има физически край който служи като преливник т.е. няма как да дойде повече вода в бойлера от колкото се източва. Течностите са несвиваеми затова най елементарно не е подходящо в масления крик да има въздух защото няма да работи както би трябвало да бъде а в бойлера винаги има въздух и не мога да разбера какви са тия писания на някой му капел клапана ами да капе това означава че работи опасното е ако не капе друг пък му играело налягането и затова му капел клапана а той не знае че тия клапани ако са произведени качествено са тарирани и не могат да капят ей така щото един път налягането било 3 атм друг път 4атм а пети път незнам си колко атмосфери. Ако налягането надвиши тарираното капе и така трябва да бъде затова всеки подобен клапан има лостче за принодително задействане с цел да се почисти и затова във всички ръководства пише на определено време това лостче да се използва т.е. да дадем шанс на клапана да капе. Аз и преди съм го казвал бойлер се купува за около 140-180лв използва се и след 5 години се изхвърля без каквито и да е поправки щото всичко е пълен фъш.
Разбирам го, не се тревожи.
Знам на къде биеш, но повярвай ми никакво значение няма къде е разширителния съд( било то в бойлера или на входа )
Ела ми на гости да ти закача два бойлера различни класове и ще ти докажа разликата в процентното съотношение вода/ въздух. Тогава да те питам защо тоя боклук пикае постоянно при загряване
- - - - - - - - - -
Ти ако си съгласен в бойлера всеки път да се вдига налягане от 8 бара аз не съм, щото тея от Атлантик така решили. Да ама няма после те да ми правят водопроводите и смесителите. Ти ако си съгласен в кухнята или коридора да тече бойлера аз несъм.
Просто ще си купя скъп бойлер, който да е сметнат правилно.
Този пост е редактиран от dokkito; 08-05-21 в 13:03.
Аз не съм съгласен бойлера да ми е в коридора, в кухнята или в спалнята или в детската или под леглото или в гардероба както бушоните не са ми в банята и т.н. За всеки уред си има място мястото на бойлера е в банята а тия които имат по големи имоти в отделно помещение не правете трагедии чисто по български и не разсъждавайте като новото народно събрание. Клапана затова е клапан както казах за да капе когато трябва никой не се е удавил от това но много хора са се взривили от клапани които не капят когато уреда е в правилното помещение всичко е наред и тия 8 атмосфери на които ти казваш бара може би да звучиш по избарано не са кой знае колко ужасно налягане не драматизирайте