нямаш пам контрол какво очакваш нормално си работиПървоначално публикувано от pi0neer
нямаш пам контрол какво очакваш нормално си работиПървоначално публикувано от pi0neer
@Mmitaka - за съжаление не можах да разбера какво искаш да кажеш.Ще обясниш ли малко по обстойно.
PAM ili V Pam моодулатор третиращ инвертора до 0.2 милисекунди реакция на компресора , нещото дето го искаш да си мърка на 60 80 вата тва в твоя го няма , нищо чее ууникално климатиче е базов модел , и не са интегрирали слабоста на хитачи е ве пам твоя 15 минутки не отчете ли статусна промяна и спира систематаПървоначално публикувано от pi0neer
Три денонощия по 24часа, електромера ми "завъртя" 66КВ съответно 21.3 +22.3+22.4, средно по 22кв/24часа. У дома бачкат 3 клими саньо D28U и DK22T, fujisu E25Т, настроени съответно 21/21/ 22 градуса, всички домакински уреди са работили през периода поне 1 път, пералня, съдомиялна, пекарна за хляб, прахосмукачка, фурна/раховец/, бойлер всяка вечер на нощна. Работят още 2 ТВ, 1 ПЦ и 6-7 енергоспестяващи крушки. Машинките отопляват около 80м2 обитаема площ от апартамента, иначе има още една стая която не се отоплява. Жилището е тухла, 3 етаж краен апартамент без изолация с ПВЦ дограма, съседите ми топлят само една стена на единствената вътрешна стая на апартамента. Температурите в Шумен през последните 3 денонощия бяха в рамките на 1-8 градуса. При направена калкулация при средна консумация като в последните 3 дни, 22КВ/24ч и съотношение 2:1 в полза на дневна ел. енерги, сметката за тока през тази зима ще е около 105лв, а ако консумацията се качи с около 20% (25-26КВ/24ч), се надявам да не платя повече от 130-140лв тази зима. Да видим дали ще се оправдае тази моя прогноза.
При външна температура между 9 и 11 градуса вътрешна 23 градуса 48м3 за 23 часа изразходени 3.05кв.
Като стане вън по хладно тогава ще е по интересно какво ще стане.
Моите имат и PAM и V-PAM и въпреки това не слизат под 280W на минимум. Това с PAM-а го бях дал някъде във форума преди години каква му е идеята. Ето още малко инфо по въпроса:Първоначално публикувано от Mmitaka
http://www.actrol.com.au/techPapers/...AnInverter.pdf
(от горния линк - слайда на страница 20)
http://www2.iee.or.jp/ver2/honbu/14-...006_09d_03.pdf
http://www.freepatentsonline.com/6075328.pdfAs a result, THD of output current can be reduced without increasing converter loss.
..в абстракта на панетна, още в началото пише че метода позволява контрол на мотора, който даде условия за работа с максималните си способности.
For inverter-controlled brushless DC motor (BLDM) drives, the inverter can be controlled by either Pulse-Width Modulation techniques with constant DC-link voltage or Pulse-Amplitude Modulation (PAM). PAM modulates the inverter power devices using 120-degree modulation technique and controls the amplitude of DC-link voltage. The advantages and disadvantages of PWM and PAM are assessed using BLDCM drives which are applied to refrigerator. The results show that the PAM control provides higher efficiency as compared with PWM control. To our best knowledge, the reason for this remark is because that the modulation index or duty ratio can be maintained at higher level by varying the DC-link voltage. Because of this, THD and harmonics can be reduced as compared to PWM approach. Experimental results derived from a MCU-controller BLDM drives will be presented for comparison.
Като цяло, PAM е свързан с увеличаването на ефективността и минимизирането на загубите на ивертора а не с минималните обороти на двигателя. Напротив - идеята на PAM даже се свързва с ефективна работа при високи натоварвания и обороти. Съвсем друг е въпроса защо определени модели не могат да достигнат добри минимални мощности. Наблюдава се при различни марки и модели, дори и класни но обяснението не е защото нямат PAM модул.
@Board Man - мерси много за информацията относно РАМ модула.Аз в предишния си пост съм написал по каква схема работи климатика ми.Доста плавно си увеличава мощността,но при достигане на температурата не започва по същия начин плавно да намалява а директно спира.Щом казваш че проблема не е в РАМ модула,тогава какъв е проблема?
Някакви идеи как да тествам? Може би по-висока темп. или нещо друго по настройките![]()
pi0neer, каква е минималната консумация, преди да изключи компресора? И какъв е уреда, с който мериш?
Около 195 вата.Уредчето е Olimpia 2000,купено от Конрад. Проблема обаче е тези 195 вата ги прави през първата минута при включването си след пауза и после лека полека си увеличава мощността до 300-400 и след това не тръгва обратно надолу ами спира.Първоначално публикувано от Kasap
Минималната отдавана отоплителна мощност за модела е 900w при консумация 190w. Нека позастудее малко, тогава ще я видим, какво може гадинката.
П.С. Извинявам се за неточността.
Прав си за отоплителната мощност но тя е при 190 вата консумация,а 400 вата е номиналната консумация - http://translate.google.bg/translate...N%26start%3D10Първоначално публикувано от Kasap
Поне това са данните от сайта на Хитачи
П.С. - В момента съм по къси ръкави,защото за пробата му дадох 25 градуса.След малко като ги направи ще видим дали ще намали оборотите
Но май наистина ще изчакам да застудее и тогава почват тестовете.
От това, което наблюдавам и при мен, полужението е абсолютно същото. Просто има праг, под който компресора директно се изключва. За мен това не е в проблем в работата на самата машина а просто така е проектирана да работи. Тази минимална мощност, която е дадена и в каталога за моите модели се поддържа за много къси периоди, след което климатика се изключва. Но когато позахладнее още, ще се наблюдава отпадане на този ефект - машината влиза в почети постоянна работа с много кратки изключвания (дори и моята, която е супер преоразмерена). Това е свързано главно с това че: 1) помещението вече ще изисква повече от тези минимални 900W; 2) със спадане на външната температура тези минимални 900W които климатика ще отдаде при едни и същи режими на компресора са по ниски;
Втория ефект е интересен с оглед на това, че при едни и същи условия на работа на компресора (да кажем потенциално минималния режим по отношение на консумация) в случая когато вън е по-студено, климатика може да осигури доста по-малка мощност (ефективността му спада при ниски температури). Същото, но в обратен ред се отнася за по-високите външни температури както в момента. Примерно сега при минимална консумация климатика ще ти осигури малко повече от 900W. Отдадената минимална мощност може и да стигне 1000-1100W, което като се насложи и с това, че помещението в момента има значително по-ниска потребност спрямо типично зимните условия е нормално машината да започва да изключва.
@Board_Man,
http://hvac.bjr-labs.com/hvac.pdf
Поздравления за доклада!
Има и някакви колебания(неточности) в отчитането на тази Олимпия при мин.мощност на климатика.Измервах 12LDC и при около 200вт консумирана мощност започва едно прескачане на косинус фи от 0,5 на 0,02 и съответно на отчитаната мощност от 190вт на 30вт ??? а компресора работи.
Olimpya не е от най-точните. 1во тя не отчита добре активната мощност (при ниски натоварвания това си оказва влияние при измерването). Процента на грешката е около 10%, което си е доста за едно прецизно измерване. Може да се ползва само за груба представа. Докараха ми едно подобно уредче (made in Germany), което не отчита cos(fi) но пък за сметка на това закова на 2% разлика в показанията. Там в Germany вървят по 15Е, а таз олимпия хем беше и по-скъпа, хем е пълен ... :P