Как ще размразява 40 минути, таймера ще го спре още на максимум 20-тата (не знам точно колко е на този модел). Или ти бъркаш, или имаш повреда.
ПС: има си отделна тема за дефроста. Даже няколко.
Как ще размразява 40 минути, таймера ще го спре още на максимум 20-тата (не знам точно колко е на този модел). Или ти бъркаш, или имаш повреда.
ПС: има си отделна тема за дефроста. Даже няколко.
Изчисленията са въпрос на малко умножения и суми. Ползвай като база таблица 2 от този документ:Първоначално публикувано от pi0neer
http://hvac.bjr-labs.com/hvac.pdf
Утре ще ти дам корекционните коефииенти (от графата "прибавка за ориентация") за посоки север и запад. Температурата на акумулация (Та) нека си остане 2°, само запожи в сметките конкретните външни и вътрешни температури за които искаш да изчисляваш. Ако имаш неотопляеми съседни помещения, добре е да заложиш и стените към тях, както и под и таван ако отдолу или отгоре не са отопляеми. В този случаи за външна температура в съответният ред ползвзш температурата на неотопляемото помещение. Коефициентите дадени със син цвят се отнасят само за прозореца. Нека останат същите, просто коригирай само дължината на фугата спрямо твоя конкретен прозорец. Фугата включва обиколката на правоъгълната част на рамката на прозореца + вертикалните сегменти между отваряемите части. Като цяло обаче не може да се разчита на особенна точност на тези сметки. Всичко си зависи и от конкретните материали, така че разлика от +/-20% е съвсем в рамките на очакваното.
Последната моментна снимка при мен за топлозагубите при външна температура от 0° показват около 1350-1400W при поддържана в помещението температура от 21,4°. Фактора на ефективност се държи все още около 4 до 4,1 което ми се струва доста прилично представяне.
Поиграх си малко да посмятам и ето какви резултати получих за 2-те стаи при външна температура от минус 5 градуса и вътрешна 21.
Стая 1 :
- площ - 15кв.м.
- изложение - север/запад
- топлозагуби - 1185,7W
- консумация с климатик - 306W
- Изчислен COP - 3,87
Стая 2 :
- площ - 19кв.м.
- изложение - юг/запад
- топлозагуби - 1988,1W
- консумация с климатик - 494W
- Изчислен COP - 4,02
Не претендирам за голяма точност на изчисленията, но ако съдя за разхода, който съм имал миналата година с ел. радиатори бих казал че разминаването е около 10-15% в посока към по нисък КОП на машините
А между другото сутринта заварих и 2-те машини прилично покрити с лед.Вчера вечерта температурата беше около +1 градус,но после рязко застудя и заваля леден дъжд, който буквално полепна по климите.След 2-3 размразявания леда по питите вече го няма,но по корпусите още си седят замръзнали дъждовни капки.А иначе показанието на термометъра стабилно върви надолу.В момента е минус 5,4, а за довечера прогнозата е минус 11
pi0neer -Сопред мен няма климатик който да има COP около 4 на -5 градуса.
Както казах в предишния си пост според мен реално COP-a е с около 10-15% по-нисък от този, който съм изчислил.Първоначално публикувано от chachoto
А иначе относно това дали има клими с COP около 4 при минус 5 градуса - ами да има
Сега отворих няколко сервизни ръководства на Дайкин.
За моя модел FTXS25G според сервизното при минус 5 гр. номиналната мощност е 2560 вата при 680 вата консумация т.е. COP 3.76
За Уруру-Сарара 28-ца - при минус 5 има номинална мощност 2710 вата при 640 вата консумация т.е. COP 4.23
Предполагам че и някой модели на Тошиба и Мицубиши имат подобни характеристики.
Ето коефициентите за небесна ориентациа, Zo:
Ю: 1.0
ЮЗ : 1.0
З: 1.05
СЗ : 1.10
С: 1.10
СИ: 1.10
И: 1.10
ЮИ: 1.05
И аз мисля че КОП 4 е много за -5°. Ако паднат температурите пак ще пусна измерване при мен, но очаквам стойности от 3.6 за -5° и 3 до 3.2 за -10°.
Прогнозата за Пловдив за довечера е минус 5-6 градуса и евентуално можеш да направиш едно измерване ако имаш време.Първоначално публикувано от Board_Man
В случай че излезе че КОП-а на машината ти при минус 5 е около 3,6 то тогава не виждам защо да няма поне 2-3 по-класни модела климатици, които да успеят да докарат КОП 4 при минус 5
Моята Midea msg-12hr при -4 изразходва 460 вата на час настроен на 25 градуса измерени в стаята 23.2 градуса.Интересно ми е някой да сметне колко му е копа при тези градуси.
В подписа ми пише в какво помещение е монтиран.
Дай подробни данни за помещението - размери на всяка стена и с какво граничи( дали е външна или вътрешна), размери на прозореца и ще ти направя една груба сметкаПървоначално публикувано от bobovo
Ами 2 външни стени 1-вата има и прозорец пвц 3м2 .Цялата стая е с вътрешна изолация 3 см. EPS.Ta 2 стени по 4 метра и 2 по 3.20 метра. Височина 2.60.
Грубата сметка ми даде топлинни загуби 1406 вата при консумация от 460 вата, което дава КОП 3.06.
Това обаче е много груба сметка, без да се отчита изолацията ти т.е. загубите ти реално са по-малки и съответно КОП-а ще доиде по-нисък.Най-добре ще е Board_Man да направи по-достоверна сметка, защото това не ми е по специалността
MGS-12HR има COP 2.85 при +7°. Какво направихте вие...
Ударихме го на офтопикПървоначално публикувано от deian
Ако се вземе в предвид че помещението,в което е тази Мидея е изолирано предполагам че ще се получи КОП около 1,8- 2
Аз спирам със спама и ще чакам включване от Board_Man
Точни сметки трудно могат да се направят. При мен за подобно помещение при обявените температури загубите са между 1450-1650W, само че съм без никаква изолация, с прозорци с дървени дограми от които навява. Описаното от @bobovo помещение има загуби между 1000 до 1200W (то е и леко по-малко по площ и от моето). Почети невъзможно е да се правят предполагания по "хартия" - само може да се гадае и предполага. По принцип методиките за смятане на топлинни загуби в помещения са направени за осигуряване на граничните условия при проектиране на отопителна инсталация. Те дават някакъв граничен максимум, който е добре да бъде гарантиран за да не останем на студено. Но се намесват доста странични фактори които си оказват значение. В методиките са ползвани коефициенти, които са експериментално взети от изследвания на конкретни строителни компоненти. Понеже по времето на комунизма имаше доста ресурс, за това имаше и подробна информация. Сега за новите строителни материали може да се гадае като цяло - никой не може да гарантира дали това е даден коефициент или не. Общо взето след калкулация се получава една цифра, която е по-скоро за приближено оразмеряване.
Тоест, "интуитивния" метод, който използвам е точно толкова точен и приложим, колкото и "научния".