Ами госпожо, на вас продавачите са ви говорили на неразбираем език, а ние как да ви го кажем на по разбираем език!
Ами госпожо, на вас продавачите са ви говорили на неразбираем език, а ние как да ви го кажем на по разбираем език!
Този пост е редактиран от estqwerty; 21-12-13 в 17:20.
Не мога да отговоря точно, но разликата между различните фреони не изглежда много голяма. На теория, колкото фреонът е по-близо до идеалния газ, толкова по-голям би следвало да е COP-а. От най-долните графики е видно, че R600 (каквото и да е това като газ) е най-близо до идеалния, а R404 и R507 са най-далеч от него. Интересното е, че R134A е също много близо до идеалния газ, но специфичният му топлинен капацитет е най-нисък, поради което и топлопреносните му способности са най-зле. Нещата изглеждат доста сложни за мен, не виждам панацея.
Преди месец ми монтираха тошиба RAS 225UR. Много съм доволен макар и за стар климатик тих , топли добре има филтри.Дадоха ми дистанционно модел WH-D3Y.Не знам дали е оригиналното.На вътрешното тяло има 5 светодиода.Единият за плазмата и йонизацията другият за състоянието на климатика (вкл , изкл.)Някой може ли да ме светне другите три светодиода за какво са.Защото като пусна плазма филтъра и след известновреме угасва синият диод и светва до него червен такъв.Иначе от тези машини тошиба съм пре доволен.Веднъж направихме грешка и купихме за един магазин нов дайкин произведен за европа и сега харчи повече ток от цялото ни домакинство и то доста а умираме и от студ като сме седнали
Купи си още една такава Тошиба за магазина и я сложи на мястото на Дайкин-а, за 2 години ще ти се изплати от разликата в тока.
Този пост е редактиран от aruba_man; 31-12-13 в 02:34.
WH-D3Y e оригиналното дистанционно управление за този модел. Тази чевена лампа която ти светва индикира 500 часа работа на климатизатора и плазмения филтър и е индикация напомняща тяхното почистване. Ето ти пълните параметира на твоя модел, ако ги нямаш:
Параметри на климатизатора при 35°C външна температура (27° в помещението):
Охлаждаща мощност: 2.2 kW (0.7 ~ 3.1), 7509 BTU (2389 ~ 10580)
Консумирана електроенергия: 415 W (170 ~ 790)
COP: 5.30 (коефициент на преобразуване – енергийна ефективност)
Параметри на климатизатора при 7°С външна температура (20° в помещението):
Отоплителна мощност: 3.2 kW (0.7 ~ 5.2), 10922 BTU (2390 ~ 17748)
Консумирана електроенергия: 610 W (170 ~ 1300)
COP: 5.25 (коефициент на преобразуване – енергийна ефективност)
Параметри на климатизатора при 2°С външна температура (20° в помещението):
Отоплителна мощност: 3.8 kW, 12969 BTU
Консумирана електроенергия: 1150 W
COP: 5.28 (средна стойност)
Благодаря де да монтираше климатизатори и във В.Търново теб щях да викам.Тези тошиби са голяма работа.Следващият се чудя дали да не е УРУРУ САРАРА.Той май е единственият който не само аспирира ами и проветрява.Говоря за спалня.Да може да проветрява и да вкарва свеж въздух докато спим.Какво мислиш за това Александар ? Днешните дограми и уплътнения кислорода свършва в спалнята.За 14 квадрата спалня добре изолирана кой от двата ще е по-добър ?
TOSHIBA RAS-402EDR или DAIKIN AN28NRS URURU SARARA пристрастен съм към тошибата защото имам PDR281 и този 225UR и съм доволен от двете машини като работа и качество.Но този е върхов модел на дайкин и предлага удобства незаменими на хартия.А тошибата пък и като гледам и на -25 ще отдава доста киловати ?
Ще сбъркам ли като се доверя на този дайкин да проветрява и да се грижи за свеж въздух.Или нещата на хартия не са като на практика.
И двата модела са прекалено големи за това помещение.
Ами добре поне заслужават ли си екстрите на уруру сарара ? Виждал ли си ги как проветрява и дали наистина добре вкарва свеж въздух ? Аз ще търся по малък тогава.И има ли такъв европейски аналог уруру сарара за да е на английски и да е икономичен.Или трябва да е на японски за да е с тези високи коефициенти ? Или да търся втора употреба уруру сарара по стар модел хем и по изгоден ,че доста ще го изплащам такъв нов ?
Даже ако може да ми препоръчаш направо модел на уруру сарара който е подходящ ?
Например тези втора употреба -
DAIKIN S36CTRS или
S25BTRS
Този пост е редактиран от stanleybg; 31-12-13 в 16:57.
Което и уруро японско да хванеш с означение 22 или 25, ще ти свърши работа. Или може да боднеш едно FTXZ25N, макар че ще е кощунство в такова помещение.
Това уруру FTXZ5N като икономичност отговаря ли си ? Питам защото е предназначено за европа и не знам ще сгреша ли ако заложа на такъв европейски модел.Че колега си взе европейска нокриа коят пластмасата и скърца и не може да спи.А и цената е за майбаха на климатиците .
Този пост е редактиран от stanleybg; 02-01-14 в 17:55.
Да кажа! Известно време вече ползваме климатика за който писах десетина мнения преди това. Пуснал съм го и не го спирам. Понеже детето не стои много в стаята - най вече там спи сме го сложили на 19 градуса. Климатика си работи и почти не се чува. Бих казал че си заслужава всеки лев. Онзи ден му мерих консумирания ток на захранването от 220V. Пробвах да усилвам климатика и да го намалям. На електрониката и трябва малко време докато сработи. Но при конумиран ток 2А климатика вътрe духа яко топло, сигурно повече от 2KW духалка, а консумираната мощност от климатика при тези 2А е 440W.
Това което направих допълнително е: Понеже при работа на климатика като пипнех тръбния път усещах така хубава топлина реших да направя някои подобрения. А и тръбния път ми се получи малко повечко - четири метра и малко. От изолацията която се ползва за поставяне под ламинирания паркет изряах ивици и с тях увих "кранчетата" на външното тяло на климатика. След това на на двете отделни тръбички които се отделят от общо увтия с бандаж "тръбен път", сложих от гумената изолация фи 16 / с дебелина 9мм. На останалата част от тръбния път сложих от същата изолация 28 /9 мм. Поради причина че за да сложа изолацията трябваше да я срежа я бандажирах с ПВЦ лента като срязаната чат направих да се застъплва. След това всичко увих с залепващо алуминиево фолио с цел предпазване на всичко от аткосверните влияния. Така имам чувството че климатика започна да работи още по-добре. Поставянето на допълнителна изолация която аз ще си закупя предварително ще е задължително условие при монтирането следващия път. И допълнителна бандажна лента ще си купя. А за алуминиевото фолио....според от мястото може би няма да е проблем да се увие и след монтажа, понеже си е с хартия което може да се разлепва и след като фолиото се увива около тръбите.
Друго което тез образи не направиха е да вакуумират системата преди да се пусне фреона в системата. Следващия път ще подпитам за това вакуумиране. Дали се отразява значително на работата на машината като системата не е била вакуумирана - особено при тръбен път от над 4метра? И това може ли да се прави допълнително? Не съм наясно.....ако може някой да ми обясни има ли някакъв режим при който климатика пак може да си събере фреона във външното тяло и тръбите да се отвият и да се вакумира или как точно става тази процедура?
за съжаление няма как да се вакумира без да се източва фреона ,няма смисъл щом си доволен от машината как топли ..