Мисълта ми беше друга , дали реално развърта максимум до 990w. или е повече ? Не търся кой за какво лъже ... това не ме засяга.
Мисълта ми беше друга , дали реално развърта максимум до 990w. или е повече ? Не търся кой за какво лъже ... това не ме засяга.
Една нова година - мисля 2016 беше - се прибрахме в хотелската стая към 4 сутринта
и Панасоника само светеше - беше -18С.Рестарти, ресети - не тръгва.
Тъй като бях чел форума и някъде мярнах, че на —16-17С ги спирала защитата,
доволно спахме на духалката, която винаги е в багажника при почивки зимата.
Сутринта естествено работеше без проблем, инвертор съвсем нов, почти съм сигурен, че беше актуалната
за годината си Етерея, защото гледах модела в нета.
Тъкмо бяха правили основен ремонт на хотела.
Jack Krauser, точно заради това показах червения картон на едното МЕ от хола, веднага след първия му отоплителен сезон. Много зависи в коя част на България се ползват климите. На мен определено, ама хич не ми харесва дефрост на 40 мин. за щяло и нещяло. По-голям доскомфорт от това, да топля улицата постоянно, здраве му кажи! Какви клими за по 2-3к те гонят? На Хеви алгоритъма е същия и при ниския клас, при машини за по 1100-1300лв. Фуджицу повечето правят на 3,5ч. работа на компресора под -3, но това си е ок, особено в сравнение с 40минутен интервал. Че са малко моделите, с интелигентен дефрост - така е, но те се знаят и са споменавани многократно от специалистите, ама няма кой да чете. Или по-скоро, на някой не му изнася, ама това е друг въпрос. Дефрост алгоритмите си седят почти непроменени от доста време, при повечето проозводители.
П.п. На мен един от основните ми критерий беше, да дефроства рядко и само про нужда.
Този пост е редактиран от rosswen; 01-10-18 в 07:43.
Изключват панасониците по температура на тръбния датчик на външното тяло. До около -17 си работят, зависи и колко са натоварени. Дефрости на 40 Мин. Почват под -8 -10 , което е добре. Проблемите идват при сериозен студ , затова нестават много за северна България, освен ако не се модне, като nordic , но не на всеки му се занимава. Аз имам и 2 хитачита едното си дефрости само при нужда другото, което е по висок клас под 0 правеше дефрости на 50 Мин. С Мод и той сега се размразява при нужда само , пуска и контролни през 8:30 часа, но е много по добре отколкото през 50 Мин. Така работи 3 години вече.
Това е интересна информация. Ако приемем, че разликата между температурата на кипене на фреона е 6-7 градуса спрямо околната температура, -18 - 7 = -25 градуса, значи ще се окаже вярно, че защитата се включва според информацията от тръбния термистор - защита по ниско налягане. Първоначално мислех, че изключват, когато въздушният датчик достигне -20 примерно, но изглежда не е така.
Моят все още не съм го виждал да изключва. Забелязах, че при консумация около 200~300 вата, разликата между температурата на кипене на фреона и околната t e около 5 градуса. Значи с оригиналния термистор мога да го очаквам да изключи някъде към -20° външна околна температура. Последните години не е имало такива студове при мен.
Според сервизното най-новите изключват при температура на тръбите под -24. Това добре июи зле е? Другите марки как са?
Другите марки при такива екстремни температури в най-добрия случай ще циклят дефрости на 35-40 минути.
Ако си търсиш климатик, който да работи стабилно на отопление при екстремни температури се ориентирай към ниско температурните инвертори на Грии, но те пък май имат висок минимум, и когато е по-топло работят като конвенционални.
- - - - - - - - - -
Huskarl2006 не си казал какъв ти е бюджета и какво ще топлиш с климатика.
CS-Z35TKEW гледам че го продават за 1800 лева- определено не си струва за тези пари, твърде много е надценен за това, което предлага, освен това е с по-слаб компресор, ако държиш да е панасоник търси SKE серията, които са по-добри.
А според мен ако искаш хубав климатик, отдели още някой лев и си вземи FH25VE, който отвява панасониците по топлене и ефективност при минусови температури.
Този пост е редактиран от Jack Krauser; 01-10-18 в 11:58.
Напълно съм съгласен с JACK !!!\
За 1800 лв си взимаш МИ FH и хич да не ти пука !
И двата ги имам и МИ е класа над панасоника .
Иначе за около 1500-1600 лв си заслужава но 12 ка .
И моля ви бъдете сериозни колко дни има с температури по -15 градуса .
Мислете моля ви реално на -20 градуса дали не е по-добре да се пусне друг отоплителен уред за 1-2 дни в годината .
Ефективноста на -20 си е към 1,5 и това без дефростите предполагам .
Гледайте малко реално на нещата не пристрастно .
Тук сме да обменяме информация ,а не моето си е най-хубаво .
В северозападна българия, по-миналата зима, цял месец държа между -10 и -18гр. Преди години имаше около 2 седмици с температури между -15 и -30гр. Не е като да не се случва да има продължителни студове. Много зависи от географското положение. Ако ще е за работа в големи студове, по-добре FH-а да е с абревиатура VEHZ, сиреч Zubadan.
За Пловдив може да няма зима, но в северна България е по-различно.
Погледни за какво става дума. Виж и в графата регистрирани явления.
За тоя месец имам записани 2 температури: сутринта и вечерта и са доста близки до мин. и макс. от сайта.
https://www.stringmeteo.com/synop/bg...0%96%D0%98#sel
Точно по това време в Пловдив през ден валеше по 30 см. сняг и 10 см. лед по тротоарите се задържа цял месец. Помня сутрин с -21 гр. и уникалната гледка на хора накацали по прозорци и тераси с чайници с топла вода в ръка. Виж миналата година зима нямаше.
Избираш горе град, цъкваш на "покажи" и се вижда.
За Пловдив: една минимална има -21гр., една -13гр. и три -11гр.
Няма данни за снежната покривка обаче.
https://www.stringmeteo.com/synop/bg...0%96%D0%98#sel
Температурите ги видях, но и добре помня тази зима. Помня и още няколко подобни.
Да ти кажа реално! Предната зима, която бе доста тежка, с много нощни температури от -17 -21°, не съм си и помислял да включа друг уред. Защото нямаше нужда, след като климатиците си вършеха работата чудесно. Не знам колко е ефективността им при -20°, но нямах проблеми и беше топло в къщи.
Ако някой не иска да мисли дефростти и -15° ли е или -18°, мога да съдействам.![]()