За мен панасониците имат може би най-добрият дефрост алгоритъм, трябва само малко настройки и заиграване с датчиците за да заработят както трябва нещата.
За мен панасониците имат може би най-добрият дефрост алгоритъм, трябва само малко настройки и заиграване с датчиците за да заработят както трябва нещата.
При xz12skew термистора на кондензатора има съпротивление при 0 градуса около 16кОм при -5 20кОм при -10 29кОм при -15 около 34кОм. Като сложиме 100кОм резистор паралелно на този термистор получаваме при -15 25кОм при -10 22кОм при -5 16кОм. Тази нощ Panasonic-а беше направил само 1 дефрост. Следях го доста изкъсо и питата си се беше заскрежила добре и чак тогава направи дефроста.
Няма ли възможност самия сензор да се премести малко по-далеч от компресора?
То е същото горе долу дали ще го "стоплиш" с няколко градуса с паралелен резистор ,или ще го изместиш някъде по на топло въпрос на лични предпочитания ,с резистора трябват малко сметки и проби .
Изобщо не е същото, иначе нямаше да питам.
Ами ти питаш ,ние които сме правили такива модификации проби и експерименти с няколко климатика ,отделили часове да четем сервизни и да разглеждаме схеми ти отговаряме А ти си теоретизирай не ни пречиш .
Извинявай, но не видях отговор на въпроса ми, дали има възможност да се премести? Попитах, защото не знам разстоанието до коляното на тръбата. Не съм го отварял.
А някой има документацията да видя за какво се ползват данните от този датчик?
Супер ще го прочета. Може и да се експериментира с потенциометър как се държи при различни стойности или просто да си го управляваш. Лошото е, че за единия климатик нямам достъп на стена без балкон е, а другия е в гаранция.
Zygot миналата зима правих експеримент с потенциометър , при по рязко променяне на съпротивлението машината веднага отчита грешка и спира.От експерименти оптимални резултати за дефрост постигнах при "стопляне" термистора от -5 градуса на 0 градуса,както виждам така е при KUM4o.Резултати - дефрост само при добре заскрежен топлообменник ( ламелите не се виждат),дефроста на 40 минути под -6 изчезна ,проверено до -17.контролни дефрости никакви.Условия за дефрост - заскрежен топлообменни и работа на компресора на 60-65 процента мощност от номинала , следва дефрост до пълно изчистване 8-10 минути.Друго което се получи че поддържа температурата вече не с 36 градуса както е по сервизно а с 38-39 градуса.Минимума остана не променен.
Този пост е редактиран от mystikalrs; 25-01-17 в 22:19.
Моята машина е е12дке но като гледам от тогава до сега няма разлика в управлението и стойността на датчиците.Моя термистор беше се изместил с 3 градуса към минус при -6 казваше че е -9 и почваше на 40 минути дефрост. Тук прочетох че термисторите които които се използват са с голям процент неточност, а за правилната работа на агрегата отговарят цели 4 такива. Ако всеки мръдне на някъде с 10 - 15 процента става голяма боза.За това моя го демонтирах , сложих го във фризера в половин литър антифриз и термометър и му свалих показателите, разликата съм я написал по горе.Реших да коригирам термистора по сервизно със "стопляне" от 2 градуса , резултата горе долу като на втората таблица , след това направих сметките на -5 ама го "стоплих" с цели 5 градуса до 0 и се получи това от предния пост. При мен е 65 килоома но след сваляне на реални стойности на термистора. Дано имформацията е полезна.
Сега приложих същото нещо и на ye12qke. Резултата е машината от 2 часа не прави никакви дефрости, питата идеално чиста. Другото, което промених е да вкарам въздушния температурен датчик вътре в корубата на климатика на завет, защото машината е монтирана на северна стена с постоянно течение и термистора никога не е бил точен в това, кога машината да работи или да е спряла. Пример, случвало се е на -15 да бичи жега, а случвало се е и на -6 да е умрял тотално и да не работи. Сега ще следя и неговата работа след промените и ще споделя. Машините като хардуер са добри ама ей тия инженерни творения го съсипват.