Климатик Самсунг AR09HSSDAWKNEU / AR09HSSDAWKXEU
това е високия клас
Климатик Самсунг AR09HSSDAWKNEU / AR09HSSDAWKXEU
това е високия клас
Astrall, това е небеизвестната серия "Комфорт" на Дайкин. Ако си го сложил в спалня ще береш много ядове. Не знам каква е политиката на фирмата, от която си го закупил, но ако има възможност да го върнеш и евентуално да вземеш примерно FTXS с доплащане или модел от друга марка, не се чуди.
Като се сетя че имах една посетителка от Кнежа която беше много навита за този FTX35K и не пожела да слуша за друга марка. Сега си мисля ще схване какво съм и обяснявал.
Едно време им угаждах на такива посетители, но вече не, защото после се опитват да правят номера. Веднъж ми казаха, че съм доставил фалшив дайкин, защото дефроствал по време и му се беше скапал единия датчик по-рано... Казах им да се консултират с арменския поп.
Ами, Мегата прави по добре - подписваш си декларация за избор на машината на собствена отговорност.
Искам да кажа на всички, на които машините им размразяват през 1 или 2 часа на чиста пита, че това е софтуерно заложено и местенето на дефрост датчика няма никакъв шанс да помогне. Когато климатика влезе в този режим, и по питата няма скреж, показанието от този датчик е без значение. Данните от този датчик са важни, когато външното започва да обледява и е много важно да не пропусне да размрази, според условията, ако трябва и през 40 мин.
Затова си прав. Проблемът в някои случаи е, че при ограниченото изпарение при ниска температура навън, в тръбата където е монтиран датчика се задържа немалко количество течна фаза, която го бърка и причинява безсмислените дефрости.
На практика компресорът може да работи само със скоростта, с която топлообменникът изпарява, за да не се набълбака и той с течна фаза. И в един красив момент долната част на топлообменника и датчика са "заляти" и ако се пропусне моментът за дефрост, дори и безсмислен, тая течна фаза такава буца ще стегне (в условия на по-висока влага), че само юлско слънце ще може да я разтопи. И както неведнъж сме коментирали машината няма как да знае дали навън е влажно.
В зоната на течната фаза ако се намира датчика, температурата няма как да падне надолу, защото няма изпарение и оттам поглъщане на топлина. Причината за честите дефроси е в малките външни изпарители. При големите разликата в температурата на фреона , топлообменника и околния въздух е малка.
Този пост е редактиран от goschas; 03-01-16 в 13:53.
Схема на изпарител:
Снимка на изпарител без дистрибутор на течна фаза:
Ясно се вижда как сместа от течност и газ на входа се е разделила на газ към първите пластини (дясно-наляво) и течност към последните.
Смятам достатъчно добре се вижда къде е по-студено.
Хванах една 16кВт т-кап машина да направи първият си дефрост за този отоплителен сезон преди няколко минути и сега се изцибри яко на 76-7 херца да навакса. При -12 нямаше дефрости, въпреки 45-те градуса задание, но сега с тоя снежец нещата се промениха.
Този пост е редактиран от AC_From_Hell; 03-01-16 в 14:57.
Контролните дефрости не продължават повече от около 45 секунди. Като цяло, в рамките на 5 минути, след като е спрял, почва да духа топло. Би дразнило евентуално форсиране на турбината след това, но при машините, които имам, не усещам такова. Не се отразява практически на разхода на ток, но се товари излишно четирипътния вентил.
На теория е така. При моя случй с двата външни изпарителя течния фреон след теервето и две капилярки го разпределям по равно и няма и следа от скреж. До сега не е правил дефрос и при -12гр. Отдава около 3-4кв. вътре без да дефросва.
а бре момцииии.....похвално е че ограмотявате НАС лаиците,ма насочете енергията към убеждаване на инатите,че няма как МЕСОТО да е 8-10 кинта, а салама да е 5,че и да е хубав.повечето схеми и изрази са ни непонятни и поне мен ме интересуват топлина и малки сметки,а как се постига това ми е през ДЕДОВИЯ.
Оттук нататък,всяко твое мнение,което не е по темата,ще се премахва!
Този пост е редактиран от avenger; 03-01-16 в 14:46.