Лазаре, ако приемем температурната разлика м/у вх.вода и изгорелите газове за качествен показател, имаш ли информация за стойности при други модели. Логично е колкото е по- малка тази разлика толкова да е по-добър котела.
Лазаре, ако приемем температурната разлика м/у вх.вода и изгорелите газове за качествен показател, имаш ли информация за стойности при други модели. Логично е колкото е по- малка тази разлика толкова да е по-добър котела.
Не знам колко достоверен показател е това. В техническите паспорти на всяка марка са дадени тези показатели и като гледам варират за различните модели, ама колко е определящо - не се наемам да кажа
В предлагането на кондензни котли се наблюдават две технологии:
1. основен топлообменник от неръждаема серпентина-масово предлагани и по-евтини
2. основен топлообменник отлят от алуминий с добавен силиций - доста по-скъпи
В описанията и на двата типа е посочено кпд 107-109 %, но имам съмнения че втория тип са по-добри, поради по-голямото водосъдържание и по-добър топлообмен.Ще проверя дали темп.разлика м/у изгорелите газове и вх.вода е по -малка.
Няма писани такива неща в описанията.Първоначално публикувано от gog067
[size=10pt]Аз ако сложа Терморегулатора на 17-18гр котелът ми може да не се включи и по цял ден. Какви са тези температури, какъв е този комфорт... Не съм студенлив (за огромна разлика от жена ми), но тези температури са си ниски от където и да ги погледнеш. Или аз нещо не съм разбрал или седите в къщи с якета.Първоначално публикувано от zhivko83
Добре е да се отчитат и температурите в жилището при изключено отопление.Ако има комшии от долу например температурата може да не падне под 19 гр.и без отопление, но ако няма(както е при мен) тем.пада до 15 гр. А от 20 до 18 градуса пада само за 25 минути.
Здрайвейте, отдавна не съм писъл...уморих се да ви чета...Защо просто не си сложите по малко изолация, да направите малко проби с котлетата и после пак да си пишем. При мен без да паля температурата не пада под 19 градуса. Никой не ме топли, но сложих 10 см външна изолация на всички външни стени. Водя си статистика за разхода от 2 години и установявям, че за едни и същи пари преди 22 гр. сега 25 градуса....Та на пролет ще сложа изолация и на таваните и да ......вземем леки пости
Владум , имаме външна изолация 4 см , зная че е малко . От никъде няма комшии да топлят и тоя разход си е постижение . Ако беше 19 без отопление , щяхме да си сложим 1 - 2 маслени радиатора и шапка на тояга .
Ван Дам , в момента с 18 на седмичния програматор вкащи става дори 19 гр , което си е нормално за нашето семейство ( трябва и някаква вътрешна изолация поне на таваните ) .
Никой не стои с яке в кащи и няма такова намерение , друг е въпроса , че не е и за къс ръкав .
Моето мнение е да не се занимаваме с изолации,ПВЦ-та и т.н. Това са неща безспорно доказани и няма смисъл от дебат по тях.Темата е за котли и за проблемите свързани с избора и експлоатацията им. Лично мен ме интересува как да се вкара един котел да работи максимално икономично. А като си сравняваме работата на системите просто трябва да го правим при сходни условия-изолация,комшии,панел,тухла...
Гог067 ,
откакто добавих повече радиатори в стаите , мисля че сме с една крачка напред . Сега може повече да се варира с Т на водата на котела , с дебита на радиаторите и разхода на час не изглежда зле . Това е с което мога да помогна за сега
А бе като смениш и тръбите ф20 от котела до колектора ще можеш още повече да варираш с температурата на водата
Има време за всичко . Ако имаше презапасяване с глидери във всички стаи , щеше да топли с Т на изхода 40 - 45 гр без проблем , дори и ф 20 до колектора .
Тази тръба е като бленда, която ограничава дебита. От там нататък колкото и глидери да презапасяваш по-топло няма да става. ри висока температура не се усеща, но като намалиш температурата трябва да се увеличи дебита, а тръбата го ограничава. Като му дойде времето да я смениш, пак ще говорим за ефекта.
Предполагам , че си прав , все пак ти си майстора .
Ако се стигне до там с удоволствие ще я сменя .
Да споделя една прясна случка:
Есента пускаме един котел на съществуваща инсталация, като преди това една година човекът се е топлил с котел на твърдо гориво. Още при огледа му казах, че за хола радиаторите са малко, но пък нямаше възможност за добавяне и решихме варианта с подмяна на единия радиатор с конвектор, но той реши да опита първо без промени. При първите студове обаче стана ясно, че не става работата, защото газовия котел е ограничен на 75°, а стария е работил на 85°. Трябваше да се действа спешно, защото имаше и малко бебе, а къщата - студена. Котелът си работи нормално, няма цък-цък, защото си модулира мощността под тази на инсталацията, но самата инсталация се нуждае от повече мощност за да стопли къщата. А пък сръчността му не е по-малка от нашата и затова той сам се оправи нататък(само се консултирахме по телефона) - конвектор 9кВт(!), но в бързината - подкачен с меки връзки за бойлер, които имат много малко сечение, както знаете. Къщата веднага се стоплила и котелът започнал да изключва. Обаче сега интересната подробност - на първите 2 степени на вентилатора конвекторът си работи нормално, ама като дадеш на трета степен - питата започва да изстива и вентилаторът се изключва, понеже има датчик (за да не духа хладен въздух). И така на трета степен вентилаторът започва да работи на пресекулки, защото няма достатъчно дебит да стопли питата. След подмяната на гъвкавите връзки с медна тръба Ф18, всичко си е дошло на мястото и конвекторът си работи и на трета степен без проблем. Човекът за който говоря е член на форума, ама май влиза рядко. Та исках да кажа, че в случая "размерът има значение"