20кВт са напълно достатъчни. Теси продават 6-7кВт ел. играчки и ги наричат проточни бойлери, и пак има хора дето са доволни. Какво остава за 3 пъти повече
20кВт са напълно достатъчни. Теси продават 6-7кВт ел. играчки и ги наричат проточни бойлери, и пак има хора дето са доволни. Какво остава за 3 пъти повече
Здравейте, Lazar
През зимата писах във форума и получих компетентен отговор от теб (подмяна на тръбите до колектора с мед ф22, PPR stabi ф25 или ф26 PEX-AL), за което ти благодаря. Други препоръчаха да увелича ребрата в дневната.
Само да припомня:
Отопляемата площ на жилището е 77.60 м2 (спалня, детска стая, дневна и баня).
- спалня – 15 м2 / 39 м3 (18 ребра / Н500 – 2 214W)
- детска – 18.60 м2 / 48.36 м3 (24 ребра / Н500 – 2 952W)
- дневна – 39 м2 / 100.62 м3 (23 ребра Н500 и 20 ребра Н600 – общо 5.6кW), мисля, че не е достатъчна. Монтиран е програматор Computherm..
- баня – 5 м2 / 11.70 м3 (ал. лира 140см/40см), не зная мощността, слагам я на око 1000W
Според сайта на производителя http://www.industrie-pasotti.com/ при 75/65/20*, мощността на 1 ребро MONDIAL. 80 Н500/123W, на ELEGANCE Н600/139W. Общата отоплителна мощност на системата излиза, че е 11 775 W.
През зимата температурата сутрин в дневната е 16.5*. При студен старт на котела и при зададена 19.5 – 20*, котелът достига тази темп. за 2 - 2.5 часа и изразходва около 3 куб.м газ, а понякога и малко повече. Нормално ли е 3* за 2 часа? Направи ми впечатление, че котелът не е достигнал зададената температура в помещението, а изключва за кратко и включва. Зададената температура на водата е 70*. Котелът е Eolo Maior 24 kW, монтиран на затворена тераса. Разстоянието от котела до колекторите в едната посока е около 15 м с тръба ф20 с ал. вложка.
Стоя пред следната дилема (кое по-напред?) – смяна на тръбите до колектора или увеличаване на ребрата в дневната! Нужно е и двете, но инвестицията е голяма.
Откъде да започна това лято?
Предварително благодаря!
12кВт е много за това жилище. Изолации имаш ли, дограма? Мисля, че просто радиаторите не достигат тая мощност заради малката пропускливост на тръбите. Започни от там, няма да ти струва много. Вкопани ли са? Да ти правя ли оферта?
Да, направи оферта.
Изолация имам на двете спални, дограмата е дървен стъклопакет (не е кой знае какво), сградата е построена през 2000 г., стените са от ютонг.
Тръбите до колектора, не са вкопани. На терасата вървят в PVC канал над прозореца, преминават през стената в кух. бокс, през шкафовете под мивката и влизат в мокрото до колекторите.
снимки:
http://dox.bg/files/dw?a=d44db8f97a
Заради този кабел канал са ползвали тънка тръба ф20 и не са и сложили изолация, което пък е предпоставка за топлинни загуби по дългото трасе. Аз ти предлагам новото трасе да мине по прага на вратата - ние така го правим, о трябва да направя снимки наново, че ми се скапа един диск и всичката информация в него.Тръбите вървят по цокъла в изолация една над друга, като при вратата се завъртат една до друга и после там се оформя стъпало наравно с прага. Сега нямам време, но довечера ще ти пиша и на лични.
Лазар, подмяната на тръбите това лято отпада. Днес излязоха непредвидени семейни разходи.
Благодаря за отделеното време, но не прави оферта. Няма да стане това лято.
Дано не е нещо сериозно, тръбите са лесна работа за един ден.
Не е нещо сериозно, ама разходи (наведнъж)
Не ми се четеше цялата тема от последния ми пост. Но вероятно сте чели за тази моя идея от предишен пост в същата тема от миналата година.Първоначално публикувано от eng.Simeonov
Това вече е реализирано но принципната постановка е малко по друга.
Аз имам соларна система която работи съвместно с газов двуконтурен котел който има такава възможност. Но тъй като трябва и той да се предпази от попарване на входа му след солара има термо смесител. И към котела винаги се подава вода с температура около 45' С' Не съм я мерил точно де щото карам по скалата на смесителя че и малко на око. Та от този смесител подавам не само на пералня а и на съдимиялна вода с тази температура. В пералните предварителните операции като предпранетата и тем подобни са предвидени да се извършват с вода с такава температура. И това е с цел икономия на енергия. Като водата до тази температура се загрява на ел.нагревател. В съдомиялните там пък вообще не се подгрява но топличката вода им действа по добре на предварителното накисване.
За същинското пране зависи от тъканите че има и такива които не понасят по високи температури така че до 45 носят и не може да се направи нищо но едно е да подгряваш от 10-20'С до 60'С' когато сте на такава програма за изпиране.
Самото изплакване с по топла вода води до по добро отмиване на остатъчните перилни препарати.Жените ни винаги предозират със сигурност перилните препарати.
В съдомиялната за последните операции е същото даже там е с най гореща.
Другото при мен е че към системата имам и котел на дърва така че ако нямам толо от солара през зимата имам от котела на твърдо гориво. А тогава пък водата във водопровода е 10 градуса така че съм пак на далавера.
Същото ще се получи ако на изхода на БГВ се сложи същия термосмесител. Но вода с температура повече от 47-48 не бива да подавате в пералня ако не искате да ви изгонят жените от къщи. А и клапаните са пластмасови и не е препоръчително да се гаврим с тях.
По тази причина на мен извода за вода за тези техники не ми е след котела а преди него щото от заплес някой може да пипне настройките на котела и да вкарам примерно 60 в пералнята.Иначе на изхода на котела винаги имам топла вода защото той запалва едва когато температурата на водата след смесителя падне под тази за която е настроен поради изчерпване в обемния боилер.
От опита който имам ефекта в съдомиялната е най осезаем. Нещата се измиват по добре и на по кратките програми а съдомиялнята май не пропуска ден да работи.
Иначе много отдавна съм виждал пералня машина предвидена за захранване и с топла вода която в зависимост от програмата си регулира водата с подобен смесител.Търсил съм производител на такава но уви вече никой не прави.
П.П. И водоструиката захранвам от там с топла водичка.
Здравейте,
Първо поздрави за всички, които пишат в този форум.
Така, на мен също ми предстои газифициране на апартамент ново строителсто и бих желал да споделя с вас параметрите заложени в ОВ плана на апартамента.
Апартамента се намира в София, на 3ти етаж, над него има друг апартамент, тераса и покрив. Отворен от три страни - юг, запад, север. Нормална към добра дограма и изолация.
Хол + кухня - 37 м2, 95м3. Изложение юг-запад с много прозорци. Предвидената по проект мощност е 1160 + 1160 W (2x10 глидера х500 Global Mix). 24w/m3
Спалня 1 - 17,4 м2, 45м3. Изложение запад - север с прозорци на двете страни. Превидена по проект мощност 1390 W (12 глидери като тези описани по-горе). 30.8 w/m3
Спалня 2 - 15,3 м2, 39м3. Изложение юг. Предвидена мощност по проект - 810 W (7 глидера като горните). 20.75w/m3
Две лири в баните - съответно 830w за 4.5м2 и 370 w за 1.8 м2.
В апартамента има и 7 м2 антре, за което не е предвидено отопление.
Общата мощност за апартамента е 5,6KW. Апартамента под мен ще се отоплява също на газ. За този отстрани и този отгоре нямам информация към този момент.
Това което ме притеснява в тези цифри е голямата разлика с разпространеното 50w/m3. Има ли нещо, което изпускам ?
Всякакви коментари са добре дошли
Лека вечер на всички.
А бе какво да коментираме - нямам думи, така е при новото строителство - слагат по някое -друго ребро, за да отбият номера. Щеше да е смешно, ако не беше тъжно - сега е на твой гръб. Като гледам - още толкова ребра трябва да добавяш за конвенционален котел, пък за кондензен май ще трябва конвектор в хола.
Заложи по 50 - 60 W/m3 и виж какво ще се получи. Мисля, че това е горе долу необходимата мощност.
Да се чуди човек защо изобщо подобни "инвеститори" правят такива проекти? Или да го направят като хората, или изобщо да не го правят.... Кога най-после ще се научим на нормален бизнес в България?... Май никога... А човекът после да си блъска главата защо плаща луди сметки и стои на студено. Такива проекти са просто престъпление и според мен би трябвало да се преследват и наказват от закона. Дай да му вземем парите, пък той после да се оправя... И защо? Няма ли най-накрая да разберат, че подобно отношение съсипва собствения им бизнес. Направи го както трябва, та човека цял живот да те благославя - така той ти става доживотна ходеща реклама. А парите пак ще му ги вземеш, но да знае за какво ги е дал...
Радиатори да речем се добавят, макар че струват пари, но в много случаи тръбите не са с достатъчен диаметър, а те са вкопани и трябва да се кърти. Ами ако е готова и окончателната настилка - теракот, ламинат? А бе - луда работа.
Благодаря на всички за мненията...
Във връзка с последното мнение на Lazar, всички радиатори са свързани индивидуално с тръби фи 16 бели пластмасови вътре със сиво уплътнение... Най дългия тръбен път е до северната спалня - 15м... до банята е 13м... тези тръби достатъчни ли ще са за захранване на удвоения брой радиатори ? Също така, тези тръби имат ли кислородна защита, т.е. подходящи ли са за кондезен тип котле ?
Поздрави...