Това имах предвид 6-20 , и от Лазар го знам .![]()
Това имах предвид 6-20 , и от Лазар го знам .![]()
Здравейте, благодаря Ви за отзивите относно моя проблем. Искам да добавя още нещо, за което не се бях досетил в първата си публикация във форума, после видях, че е важно. При първоначално включване на котела ми, когато радиаторите са студени, а водата в системата е 17 градуса, котела работи максимум 5-6 мин.и изключва, защото водата за това време загрява до 55-60 градуса. И при всяко следващо включване работи по-кратко и по-кратко, докато бързо достига 2 мин. Този показател, колко работи котела при първоначално включване дава добра представа, в най-чист вид, за който и да е котел, дали котела и останалата част от отоплителната инсталация са оразмерени един за друг. При мен в отоплителната система има малко количество вода, не повече от 20 литра, която бързо се загрява от котела, и горелката изключва. Котела произвежда прекалено голямо количество топлина наведнъж, дори работейки при минимална мощност, която не може толкова бързо да се разнесе по стаите.Причината е във високата минимална мощност на котела – 9,4 квт. Наистина котела не е лош, немски е(чел съм във форума, че тази марка – Wolf се произвеждат във Франция, което е много по-добре от това да се произвежда в България или Турция например, газта е опасно нещо и качеството на уредите е много важно). Но минималната му мощност е голяма за моето жилище, той може да топли 2-3 жилища като моето. Да, немски е, но е изработен за техните условия – студени и дълги зими, където минимална мощност 9-10 квт. е нормална. Сега, като разглеждам с голямо закъснение, техническите характеристики на други модели, виждам, че съществуват модели, които биха били много подходящи за мен – например Immergas имат модели –Victrix с минимална мощност 3 квт(а максималната е 23 или 26 квт), и то с БГВ, а модели без БГВ – дори 1,9 квт, защото в Италия климата е мек, нямат зима, и са си предвидили котлите за техните условия(при немските няма чак толкова ниска мин.мощност). Такива модели, с ниска мин.мощност, са много по-подходящи за българските условия, особено ако в даден момент се наложи да се отопляват само една или две стаи от жилището – тогава възможността за работа на котела при ниска минимална мощност е добре дошла. А да се наложи да се отоплява само част от жилището със сигурност ще има, дори и след години, това е инвестиция, която се прави за много години напред.
Благодаря още веднъж за отзивите. Лошото е, че започнах за преглеждам подобни форуми след като направих парната инсталация, а не преди това. На първо време ще опитам да продам този котел, докато е нов, на 90 куб.м.газ е в момента, а ако не стане, ще му мисля.
А по какъв начин се комутират двата кръга с две различни температурни настройки. Сещам се един начин, но може да има и по прост.Първоначално публикувано от Lazar
Едноконтурният котел има също 2 потенциометъра, както и двуконтурният. С потенциометъра за БГВ се наглася желаната температура на бойлера, а в самия бойлер се поставя датчик. Когато този датчик отчете по-ниска температура от зададената, електрониката на котела задейства трипътния вентил и котелът заработва за подгряване на бойлера до зададената температура. След достигане, трипътният вентил отново превключва и котелът започва да работи отново за отопление до достигане на зададените параметри - на температурата на водата в ОИ или на стайната температура.
Благодаря за разясненията. Тъй като не съм виждал газови котли на живо, освен на пропан-бутан ми стана интересно. Но щом това е така, то какъв трябва да си, за да вържеш бойлера като радиатор, както се оплакваха в една тема наоколо.
Какво да ти кажа - и аз се чудя - много често бойлерите се връзват така, като радиатор, без обратна връзка с котела. Преди няколко дни гледах такъв, и то з бойлер, правен по поръчка и при някой самозван майстор и облицован с поцинкована ламарина. Беше с 2 серпентини с неизвестни характеристики, като двете серпентини са една в друга. Котелът го пускат да работи за отопление, като радиаторите са спряни и котелът работи само за бойлера, но без датчик. Не се знае дали серпентината отговаря на мощността на котела*, котелът си включва и изключва много често и по цял ден, защото бързо прегрява. Луда работа. От разговорите стана ясно, че сметката му за декември е 110лв, а лятото плаща само 20лв за готвене понеже солара му топли бойлера. Това означава, че 90 лв са за подгряване на 150 л бойлер, който ползват 2 човека. Казах му, че от тези 90лв 20лв са подгряване на водата и 70лв на месец са данък за некомпетентност на инсталатора или проектанта. Ама той не иска да ме чуе и си е наумил да даде 1000лв за смяна на чугунените радиатори и стоманените тръби, щото причината за големия разход била в тях (а те не работят от няколко години)
* Има една особеност при подвързване на газов котел към серпентинен бойлер - бойлерът трябва да е с подходяща по мощност (площ) серпентина,която да може да отдаде цялата мощност на котела
А защо цялата мощност на котела. Няма ли възможност при подгряване на бойлера, да работи на минимална мощност. В противен случай би било трудност намирането на редови бойлер със толкова мощна серпентина.Първоначално публикувано от Lazar
Всъщност под "цялата мощност" не трябва да се разбира "пълната мощност". Котелът естествено си модулира, но до своята минимална каталожна мощност, която е 9 или 12 кВт примерно. От друга страна мощността на серпентината намалява с повишаване на температурата в бойлера, заради намаленото дТ и ако в първия момент серпентината е можела да отдаде 24кВт, впоследствие тя може да отдава 15, 10, 5кВт, и падайки под минималната на котела, той ще изключи от прегряване. Затова обикновен бойлер със серпентина 6кВт не може да се върже по друг начин освен като радиатор![]()
В предишните постове говориш за едноконтурни 4-12 и 5-16 киловатови котли. Те също ли не могат да бъдат подвързани на 6 киловатова серпентина.
Ами как да го подвържеш към 5-16, като още при 30* в бойлера и мощността на серпентината вече ще е под 5кВт и котелът пак ще прегрее?
Здраве и късмет на всички през новата година !
Здравейте отново, аз пропуснах да питам най-важното нещо, което се отнася до моя проблем. Дали един кондензен модел котел ще пасне на моята инсталация, която е вече изградена. Не разбирам нищо от отоплителни инсталации, напоследък научих някои неща по неволя. Жилището ми е 80 кв.м., тухлено, добре санирано, с три стаи, радиаторите са алуминиеви, Фокус Н 500, общо 45 ребра за трите стаи (разпределени 14/15/16). Насочих се към модел Victrix на Immergas с минимална мощност 3 квт и максимална 26 квт, с БГВ, има и модел без БГВ 3-23,6 квт, но предпочитам с БГВ. Може би има и други марки и модели с ниска минимална мощност, но поне в интернет няма информация за всичко. Цената на Victrix-а е към 2500 лв.с комина, и ме привлича с ниската си минимална мощност. Сегашния ми котел Wolf 9,4-24 квт.е 1860 лв., но кондензните модели от тази марка са над 4000 лв.с комина и не мога да се го позволя. Разбира се, първо трябва да опитам да продам Wolf-а, ще преговарям и с фирмата, която ми го постави до го подменят с друг , докато е още нов (предлагат и Immergas). Как смятате, дали ще може да се монтира при мен кондензен котел по принцип, независимо от марката?
Благодаря предварително.
За моженето - може, ама ще работи като обикновен, а не като кондензен. Ама тогава защо ще даваш толкова пари? Аз между другото се съмнявам дали тези 45 ребра Н500 ще ти стигнат в големите зими за това жилище, дори и с конвенционален котел
Здравейте,
един въпрос и от мен: в тех. характеристика на всеки котел има диаграма, мощност на котела/обороти на помпата. В моя случай мин. мощност е 6.3кВ при 1300 об/мин. Тези стойности при какво дТ са? Понеже котела може да работи с Тизх=50гр и 1300об/мин и Тизх=80гр и 1300об/мин. И в двата случая ли ще отдава 6.3кВ???
Ако не те затруднява би ли снимал тази диаграма да я видя. Изключително ме заинтригува. Сигурен ли си, че това са обороти на помпа?