МИК66, никакъв он оф режим!!въобще изключвам програматора и минавам на най елементарното управление на котела по температура на водата.Такива „ животинки „ като стайни програматори, стайни термостати , външни сонди котела не бива да „ вижда”. Не си спомням коя марка котли имаха вграден програматор със стаен термостат на таблото на самия котел, не знам твоя дали е така.Уважавам те но трябва да подчертая : при всички случаи съблюдавай мерките за безопасност и спазвай инструкциите за боравене с газовия уред. Не даваш информация за наличието на лири в баня wc и тръбите в инсталацията за да се пресметне доволно точно но ще говоря теоретично и самите стойности са индивидуални. От моите наблюдения: при стайна температура каквато ще поддържам когато стартирам така котела от студени радиатори ( водата при стайна температура или с няколко градуса по-висока) той след запалването си ( зависи с каква мощтност съм му задал паленето обикновено е по-голяма от минималната ) може за минута да намали оборотите на вентилатора до тези на минималната мощност на котела но после ще ускори и ще „ зафучи” до максималната си мощност ( или както ти си я ограничил до 14киловата) , така ще работи известно време(пропорционално на количеството вода и алуминия на радиаторите в системата като повишава температурата на изходящата вода до зададената и докато започне да връща вече топла вода .Тогава започва да се чува как вентилатора намаля оборотите ( респективно котела намаля мощноста си ) си а температурата на изходящата вода не се променя и това продължава докато котела започне да „мърка” като „доволен котарак”и няма да изключи със седмици.Забравил съм но може би 10 до 15 минути са достатъчни за изчакване. Ако намаля температурата на изходящата вода и той продължава да не изключва значи съм бил над „ температурата на равновесие на системата „( действително изказа не е достатъчно точен но е ясен смисъла). И така продължавам с намаляне с градус на изходящата температура на водата и изчакване докато стигне онази температура при която котела ще изключи .Е с достатъчна точност можем да приемем че предходната температура по-висока с един градус от тази при която изключи котела е онази температура на водата при която отдаващата мощност на системата е равна на минималната мощност на котела при съответната стайна температура която и целим да поддържаме. НИКАКЪВ СТАЕН ТЕРМОСТАТ ИЛИ ПРОГРАМАТОР НЕ БИВА ДА ДЕЙСТВАТ ДОКАТО ТРАЕ ЕКСПЕРИМЕНТА.От паспорта на котела, вземи минималната мощност, ако котела е кондензен и работи в кондензен режим може да приемеш с достатъчно приближение кпд-то( има неточност но смисъла е ясен) за .... ( трябва да си прегледам записките!!! Но приказките 108 % важат само ако за 100% приемем кпд-то на конвенционалния котел ) засечи за няколко часа разхода на газ при „ равновесната температура” и от договора с доставчика вземи калоричноста на кубик газ ( имай в предвид коефициента на корекция за момента на експеримента) и ще видиш че в рамките на относителна грешка от порядъка на процент всичко съответства .
Сега вече спирам котела, задавам температура на изходящата вода с 5 градуса над „ равновесната температура” и оставям програматора да управлява котела като съм задал стайната температура която е една и съща и за времето на експеримента.Ако си решил да пуснеш режим он/оф на програматора тук вече е момента и ако искаш чакай котела да заработи в режим цък- цък .Няма да е в този живот дори ако искаш изкарай програматора вън при поне с два или три градуса по-ниска температура от зададената , тогава ще включи и докато не вкараш програматора вътре няма да изключи . От тук е ясно че при такива условия котела не трябва да работи без стаен термостат., какъвто ще да е но трябва да има някакъв.Пак чистосърдечно казвам модулиращия програматор е по-доброто нещо но трябва да са спазени всички фактори за да има смисъл При теб са спазени и имаш разлика между дневната и нощната температури за това имаш позитивни наблюдения. Ако системата не може „ да влезе в равновесие „ с котела дори при максималната за котела температура на водата ( тоест малко радиатори голям котел) никакъв програматор не работи пълноценно. Единствено от полза остава че обикновения ограничава включванията си най-много до четири за час а по-добрите имат опция за избор на броя включвания(последното само съм го чел бегло)
Всичко каквото написах съм го пробвал лично и това са резултатите.
Няма лош котел, има лошо изградени и несъгласувани системи и котли.
ДАНО НЕ СЪМ ОТЕГЧИЛ ФОРУМА . ЛАЗАРЕ ДАЙ СИГНАЛ АКО НЕЩО ИЗЛИЗА ОТ РАМКИТЕ НА ПОЛЕЗНОТО.