Когато говорим за размери в цол (тръби, маркучи и т.н.) винаги се има предвид вътрешния диаметър.
Когато говорим за размери в цол (тръби, маркучи и т.н.) винаги се има предвид вътрешния диаметър.
10.638 м3 разход за 24 часа.
Конденз ето толкова
Режим на работа - модулиращ, температура на водата 60*С
05:00-08:00 ч. - 22.5*С
08:00-17:00 ч. - 20*С
17:00-23:00 ч. - 22.5*С
23:00-05:00 ч. - 20*С
От 17:00 ч. до 18:00 ч. днес котела беше вдигнал стайната тепература от 20*С едва до 20.7*С. Външната температура през целия ден беше в рамките на 1-2*С, а през нощта е била около -3*С
Този пост е редактиран от pepitoff; 06-12-17 в 12:10.
А пробвал ли си да вдигнеш температурата примерно на 65 или 70 и да видиш дали няма да се увеличи dt. Нали помпата не е на фиксирана скорост или се бъркам?
За 1 час само 0.7С....!?!Странно.Данеби модулацията да го ограничава нещо. Сега ще дига на моя 1С и ще засека 0.7С за колко ще ги вдигне.Термостата не е модулиращ.
10,6 кубика : 0,1 = 106 киловата за 24 часа (средно 4.4 киловата на час ) 4,4 : 6 = 730 вата средно на радиатор.
4400 вата :73 квадрата = 60 вата средно на квадратен метър.
20 мин. за 0.7С.Помпата е на 3 от 3(фабричното),пише , че е желателно да не се намаля и не съм си играл.
П.С. станица 29 т.17 : при намаляне на помпата разхода се вдига (това за моя котел) :
https://baxi.ru/upload/iblock/2e2/sl...struktsiya.pdf
Този пост е редактиран от ccankov73; 05-12-17 в 21:54.
Този пост е редактиран от pepitoff; 05-12-17 в 22:19.
И аз мисля,че 60 Вт/м2 са малко.Чел съм за 100 до 120-130 Вт/м2 взависимост от топлозагубите по груби сметки.
То всичко хубаво ама тези 50-60 W на квадратен метър са за средна външна температура -1. И какво значи препоръчително е "50 вата топлинна мощност на кубичен метър обем". Няма такава препоръка, има изисквания за максимална стойност на коефициента на топлопреминаване през различни елементи на сградата/конструкцията в досег с околната среда и неотопляеми помещения. Разбира се, тези изисквания са се изменяли във времето и е много вероятно при една сграда от миналия век с външни бетонни стени, компромисна изолация и лоша дограма да са 100 W, а при сграда от последните няколко години (и качествено изпълнена) да са под 30 W. Само дето всичките тези стойности са за доста под 0-ата.
Между другото загубите на Пепитоф са очевидно доста големи, но това се дължи според мен на често срещания факт, че в БГ масово има необитаеми жилища, а всички жилища се третират като отопляеми обеми и нормативно гореупоменатите изисквания не важат за стени, граничещи с тях.
Като гледам и конденза ми е малко. Май не работи в кондензен режим тоя котел през повечето време
Ама карай да върви - колкото толкова... Тая зима ще е така, пък на пролет ще мислим наново.
Според мен всичко си е нормално, като се има предвид колко време е работил котела, предполагам, че времето в което е на 20 градуса почти не работил, това е за конденза.
Що се отнася до 0,7 гр. за 1 час , вероятно имаш голями топлозагуби, освен това тука във форума е разисквано, че разлика повече от 1градус на зададената от термостата не е препоръчителна, тъй като котела трябва да работи яко да навакса разликата от 2,5 градуса /в твоя случай/.
Помпата на какъв режим от трите посочени в инструкцията е в момента.
ДелтаТ=0: скоростта на помпата варира според мощността, подавана от горелката. Колкото по-голяма е мощността, толкова по-голяма е скоростта.