Половината говорите за 50Вт на КУБИЧЕН а другите за КВАДРАТЕН метър което е РАЗЛИЧНО!!! при квадратния са по-скоро 120-130Вт норма
Половината говорите за 50Вт на КУБИЧЕН а другите за КВАДРАТЕН метър което е РАЗЛИЧНО!!! при квадратния са по-скоро 120-130Вт норма
Сега...
Вероятно през времето когато е бил на 20*С наистина не се е включвал, или се е включвал за малко (не мога да кажа със сигурност, защото вече съм на работа и го виждам вечер в 18 ч. и сутрин в 6 ч.)
Както много пъти казах параметър А3 е фабрично настроен на 5, а параметър А4 е фабрично на 9. Така са си и не съм ги пипал.
Предполагам (само предполагам!!!!), че това е първия режим от стр. 19 от ръководството - Пропорционален напор (делта Т=0): скоростта на помпата варира според мощността, подавана от горелката. Колкото по-голяма е мощността, толкова по-голяма е скоростта.
Италианеца, ако си спомняш, каза че моя котел не може да работи във втория режим (делта Т константа (делтаТ=5-25К): скоростта на циркулационната помпаварира с цел поддръжане констатна стойността на делтаТ.....), защото няма сонда за температура на връщата вода.
А за да мина в третия режим (Фиксиран (5-9): при настройване на параметри "А3" и "А4" на една и съща скорост....), трябва да настроя тия два параметъра на една и съща стойност.
Погледнах, когато котела е на 40-42*С колко е стойността на параметър "d 1.4" и показва дебит 0.8 lh/100.
Демек на 5-та скорост прави дебит 08 lh/100 (каквото и да означава тази мерна единица).
Според стойностите, написани като граници при третия режим, мога да настроя А3 и А4 на една и съща стойност, като най-малката стойност е 5, а най-голямата е 9.
Така разбирам аз написаното.
Въпроса е какъв дебит е нормален за една инсталация като моята, за да наблюдавам като ги сменя тия параметри?!?!
Що се отнася до 0.7*С за 1 час... температурата на водата беше на 60*С. Вдигнах я на 62*С и стайната температура достигна зададената за около 1 1/2 - 2 часа.
Този пост е редактиран от pepitoff; 06-12-17 в 19:29.
2880 -литра за час.
Помпа Вило 25/4 на втора скорост-2880л/ч.
Само,че такава помпа с три скорости,се ползва за малки инсталации -трета е близо литър в секунда,малко под 3.5 кубика вода за час.
В упътването нямали данни за помпата?
При теб хр.съпротивление е голямо,за да знаеш действително колко е? Слагаш водомер в системата.Спрямо дебита ще сметнеш мощност при различни градуси на отоплителната вода,която пращаш към радиатори.
После знаеш нататък!
Поздрави!
Този пост е редактиран от Viking72; 06-12-17 в 16:57.
Няма данни за помпата.
IMG_20171206_171157.jpg
Ето ти формула за смятане.
Обаче не забравяй за водомерче.
Успех!
Сега видях, че на 62*С на водата, d1.4 показваше 07 lh/100.
А на дисплея на котела най-отгоре дето показва на каква мощност е горелката имаше една чертичка от 3 възможни.
Каква е логиката иди го разбери...
Този пост е редактиран от pepitoff; 06-12-17 в 20:26.
А като повиши температурата на котела какво става с температурата на входа?
Не съм я мерил
Чакам си утре лазерния термометър.
Щом държиш на точност за t°,има лаборатории.
Купуваш два потопями термометри,калибриране,монтаж и си ти.
Контактен термометър без калибрация,дава не повече от 2° С отклонение-за домашни условия,не знам дали си заслужава...
Значи има определени условия,при които dt-5°C е достатъчно.Никакъв гишенг повече.
В темата има специалисти,които имат газови котли от две години,четат в нета и са номер едно!А инсталация не е само котел!
Чудя се дали да пиша за уникалните мод. термостати,които свалят разходите с...
Този пост е редактиран от Viking72; 07-12-17 в 02:57.
"pepitoff " Ти всъщност какво търсиш с това дТ на водата.Не ти е топло ли,много ти гори ли не знам.Толкова много писане че се обърках.Котела и инсталацията ти е направена много добре по снимките гледам.Не е ли в гаранция този котел,какво ровиш по него настройваш и така нататък.Викаш специалисти ,ама специалисти не кокошкари да ти видят котела и системата и готово.Гледам че разполагаш със средства,какво се чудиш къде да ръчкаш и настройваш,ф-то било малко,голямо и ще почваш да сменяш на пролет да хвърляш пари и така нататък.Ако видиш моето изпълнение на с-мата ще се хванеш за главата.Наистина разхода ти е голям за тези квадрати площ,явно има нещо както не е.Но сам да ръчкаш и оправяш и да питаш по форуми не знам.Отоплявам чисти 80м2 ,за ноември имам 114м3.От 05.40ч -21.00 -22гр,другото време 20гр.От снощи направих на 21гр през нощта вече.От 1-ви до днес имам 30м3.Котела е Висман-витоденс-100,програматора -компютъртерм7.Водата на котела показва 50гр като работи парното.
С това dT търся оптимизация - ниски сметки, работа в кондензен режим и комфорт.
За топло ми е топло, не мръзна. Просто от няколко дена вдигам температурата на водата с по 1-2 градуса, за да се стопля по-бързо у дома и вече котела не работи в кондензен режим през по-голяма част от времето.
Преди изобщо да тръгна да се занимавам с газификациране, естесвено направих почуване кое как е с кондензните котли и прецених, че за моята специфика на апартамента котела ми ще работи в режим 65/55 на водата и ще си е в кондензен режим. Демек всичко ще си е наред.
Докато не установих, че нямам dT на радиаторите, т.е. много е ниско 3-4 градуса. Зададох въпрос, защото тук е мястото да се задават такива въпроси и получих отговори (приемливи или не - зависи от това кой как е намерил за добре да отговори).
Още в първия си пост, написах че НЕ ЗНАЯ ДАЛИ ТОВА МАЛКО dT Е ДОБРО ИЛИ ЛОШО. Потърсих съвет(и).
След това взех да правя експерименти с температурите (на водата, стайната), режимите и т.н. и започнах да пиша отчети от експериментите.
Котела не съм го пипал - така си е както е доставен и си работи както си пише по инструкциите. В гаранция е, защото работи само месец и половина.
В моят град Враца няма към кого да се обърна - прочел си на какво дередже са майсторите, официалния представител и сервиз на Immergas.
Въпросите си съм задал в писмен вид и на официлания вносител и представител на Immergas за България - АмаксГаз.
Познай дали ми обърнаха внимание
Така че се налага да се оправям сам както мога, с помощта на този полезен форум.
Тръби няма да сменям, не знам защо така си си помислил. Напролет ще правя изолация на таваните в стаите в които няма (в една от тях /хола/ се намира и стайния термостат).
Някъде нагоре бях писал - 220 лв. сметка за ноември за 80 м2 (няма и толкова чиста отопляема площ), което е абасолютно неприемливо.
"Котела и инсталацията ти е направена много добре..." казваш ти. И аз така си мисля, но виждам, че има нещо не както трябва в системата и го търся, за да го отстраня.
Надявам се сега всичко е ясно.
Казваш "Викаш специалисти ,ама специалисти не кокошкари..." - хубаво. Ми дай ги тия специалисти де. Къде са, че нещо не ги намирам баш?!?!
P.S. Ха, че се сетих нещо,за което не съм споменавал досега и не зная дали оказва някакво влияние на цялата ми система:
На колектора имам монтирани спирателни кранове за входа за всеки радиатор и секретни кранове за изхода на всеки радиатор. Отделно на всеки радиатор има спарателен кран на входа и секретен кран на изхода.
Този пост е редактиран от pepitoff; 07-12-17 в 13:54.
То ако в БГ всеки си разбираше от работата и я вършеше съвестно, щеше да е чудесно ама.....
Здравей Пепи,
При толкова много кранчета, защо не си поиграеш с тях. При мен някакси се получи. Целият Ноември си играя с кранове на радиатори и накрая мисля, че оптимизирах леко системата. Знаеш при мен е също студен апартамента ( бетоннно бункерче) и в октомври бяхме с еднакви консумации, но сега гледам ме изпреварваш доста. Консумацията ми стигна до 8-9 м3 в най-студените дни при стар котел Вайлант 9 -24КВ ,северен апартамент без топлещи съседи.
А за лазерният термометър, много съм любопитен дали ще разбереш нещо. Взех един, но моят не лови на радиатори. Показва 30 градуса J
Поздрави