Бирата, трябва да бъде от мен Светнахте ме...
Бирата, трябва да бъде от мен Светнахте ме...
Хвала на таквиз юзери, дет' обещават да черпят!
Да допълня по темата за контактора. Фабричните терморегулатори (термостати) уж са направени за ток от 16А, но аз не мога да се съглася, че ще ме изкара тази пъпчица да изключва товар от 3 кВ всеки ден минимум по 1 път и ще издържи дълго. Технически грамотно е силовата верига да минава през контактор и по този начин терморегулатора ще изключва ток с няколко млА колкото е тока на бубината на контактора. По този начин имаш „вечен“ терморегулатор. А познай те защо производителя не слага такъв. Защо винаги фабричните кабели с техните букси и мрежовия ключ изгарят и се втвърдяват? Защото не са правилно оразмерени и всичко това с оглед икономия в цената един път, и втори път да си купиш резервни части или цял бойлер.
Съгласен съм, че контакторите служат за това. Въпросът е дали си "струва", да слагаме контактор. Според мен проблема не е в пъпката(и контакторите ги имат), а в лошият контакт м/у клемата и обувката. Ако си достатъчно "технически" грамотен, за да можеш да си включиш контактор, то би трябвало да можеш и да си "стегнеш" връзките. Ако ли не, даже и да сложиш контактор(и си успял да му намериш място), пак остава проблема с лошите контакти. И не казвай, че са оразмерени неправилно(все пак завод, не го правя аз! в мазата). То по тази логика, като си купуваме "духалки", трябва да викаме сервиз, за да "добави" контактор и тогава ще имаме вечна "духалка".
Относно контакторите мисля, че си струва да се сложи. Напълно съм съгласен с Egu.
Ако контактора е в отделна кутия, а не в бойлера, то той няма да се загрява от водата и не бръмчи. Бойлера служи като "мембрана".
Моя бойлер му сложих хромникелов водосъдържател в началото на 90-те годими. С контактор е. Нагревателят му е 2 kW (от стария ми бойлер). Това лято мислех да го отворя да го почистя от мръсотията и бибора, но ме домързя. Не съм имал проблем до сега. Ползвам го на ниска мощност на нощна енергия, рядко на максимална. Контактора ми се включва от нощната енергия и като загрее термостата го изключва.
Аз имам подобен проблем, палчето на термозащитата изключва още преди температурата на водата в бойлера да е достигнала и 40-50°...Проблемът се появи след смяна на нагревателя и така вече 4-5 месеца постоянно изключва и ми се налага ръчно да я включвам.Смятам, че терморегулатора си е наред,защото прищраква като го въртя.Ако сменя само биметалната пластина, която влиза в корпуса на бойлера дали проблема ще изчезне?
Смени си термозащитата !След като изключва при 40-50° значи не е читава.Виж кабелите към нея да не са хлабави, от което да я загряват допълнително.
Здравейте! Бойлерът е Елдом Инвест, на 3 години и половина. Преди две седмици беше направил много гореща вода и след това не се включваше. От фланеца излизат две пластинки, към които се свързват синя и червена жички - на червената се беше стопила пластмасовата капсулка и самата жичка беше потъмняла около 2 см. Отрязах малко от жичката, сложих нов накрайник (мисля си, че го стегнах добре), сложих нова пластмасова капсулка. Пластинката изглежда по-тъмна от другата (тази на синята жичка), но не се вижда някакъв нагар, доколкото се опитах да я почистя. Пластмасовите части там, където излиза от фланеца, са потъмнели от едната страна. След това изглежда да работи нормално, но след 4 дена пак е нагоряло и капсулката се е стопила. Пак не личи някакъв проблем. Какво да правя - пак да повторя процедурата? Може ли да работи така още 4-5 дена? Какви са тези жички, за да купя без да нося по магазините жичката от бойлера?Първоначално публикувано от Очо
Благодаря предварително!
"Жица, жица, кабелна жица,Първоначално публикувано от kalina61
Петьо, Петьо, Първа Частна Банка..."
Кабелът трябва да е силиконов.
Явно кабела ще го нося из магазините да го показвам. Добре, де, пак да опитвам да сменя накрайника и капсулата и да го наблюдавам, така ли? Може ли да работи няколко дни в този вид, със стопена капсула?Първоначално публикувано от Lazar
На термозащитата ли викаш капсула? Сменяй я, сменяй и кабелите. Задължително слагаш силиконови, 2,5мм², ане като оригиналните - 1,5мм²
Капсула - пластмасово нещо, в което влиза накрайникът на кабела, и така се втъква на пластинката. Ако термозащитата се намира вътре, над фланеца, това означава източване, разглобяване и викане на техник, а бойлерът е на село. Надявах се да е проблем в тази връзка между стърчащата пластинка от фланеца и червеното кабелче (другият му край е на механизма при бутона за включване на бойлера).Първоначално публикувано от Lazar
Много дълго става и аз очевидно съм профан, но все пак... От фланеца стърчат 3 неща, от които две са като болтове и в тях тези пластинки, към които са свързани синьто и червено кабелче. Искате да кажете, че тези пластинки могат да се подменят, без да се сваля фланецът? Съжалявам за тъпите въпроси, но всякак ще предпочета да се справя сама, ако това е възможно.
В този ред на мисли да попитам нещо. У дома съм с контактор поради простата причина, че ми писна да сменям ключове. Сега наближава да правя ремонт и исках да го направя "по-практично", като прекарам терморегулатора през бобината и през часовник, за да ползвам предимно нощна енергия. Бойлера ми е "Фламина" на 7-8 год. и захранването на нагревателя влиза/минава направо през терморегулатора и термозащитата предполагам, които са в един корпус (не съм разглабял за да видя как се захранва нагревателя). Възможно ли е да се подменят тези елементи/модули така, че да имам отделно захранване на нагревателите и да мога да ползвам терморегулатора, като ключ за бобината на контактора, а силовата верига да мине през контактора. И друго: тези часовници, които са дигитални с реленца вътре (тези които ги настройваш за кой ден от седмицата, кога и в колко часа да се вкл./икл.)дали стават за тази цел? (виждал съм ги, но никога не съм ползвал).Първоначално публикувано от pldimitroff
Дано съм се изразил разбрано.