В магазина ми казаха че компресора е 1квт но ще погледна.А някъде в нета да ли няма информация
В магазина ми казаха че компресора е 1квт но ще погледна.А някъде в нета да ли няма информация
luboivanoff, попрочети малко из форума това,онова. После, ако имаш въпроси, питай. Прочети за принципа на климатика, за конвенционален и за инверторен и т.н...
Аз само да отбележа, че данните, които отчитам, са при външна температура, измерена на стената където е външното тяло на климатика. Когато я пече, и температурата е по-висока, макар реално в момента за града показанията да са по-ниски. Но все пак мисля, че климатикът се влияе от външната температура при него, а не като цяло.
Ако кажете ще преместя термометъра, но не виждам място, където да е нон-стоп на сянка. Мисля, че при външното е най-добре.
За пример сега при външното показваше +7*, изместих го на външната западна стена на другата стая - там беше +1*. Но климатикът реално работи все едно външната е +7 според мен, не знам как е по-правилно.
Да - така е коректно, все пак той засмуква възхух от тази страна, който е по-топъл. Аз съм сложил елетронния термометър зад външното тяло, така че не се напича директно а въздушната струя от вентилатора който засмуква го обдухва постоянно. Реално той мери температурата на въздушната струя, което си е коректно. Тази вечер навън бе малко под 0, (-0.8 градуса) а в стаята бе поддържана +23. При това полужение даде средна консумация за час от 380W.Първоначално публикувано от deian
Ето нещо интересно за консумацията Тайландски и Японски Дайсейкай. COP-ове Toshiba RAS-10SKVR_E vs TOSHIBA B10-SKVP-E.
COP SKVR:
[IMG width=400 height=500]http://img140.imageshack.us/img140/9080/copxxskvreno2.jpg[/img]
COP SKVP:
[IMG width=400 height=500]http://img140.imageshack.us/img140/7417/copxxskvpejj4.jpg[/img]
Ето резултатите:
[img width=800 height=99]http://img201.imageshack.us/img201/6998/tablicacopip7.jpg[/img]
Странното е, че при t* по-ниска от -5* Тайландския "лъв" има по-добър COP . Не е ясно защо не са подобрили характеристиката на SKVP-то, след като е 3-то поколение и е S-класата на Европейските модели, а даже е по-зле Под -5* Не се знае кой е по-ефективен.
Хм, доста интересно. Табличката ти ли си я смятал? Гледам, че е писана на БГ.
То какво излезе сега, че на SVKR му пада по-малко COP от на SKVP.
ПС: тези мнения не беше лошо да са в темата за сравнение на климатици с COP>5.
Тошиба много обичат малките леки и едноредови външни топлообменници ,за това така става ... поне тия на 100 волта новите модели хич не ми харесват като хладилна част ,SAVP не съм го разглеждал но няма да е кой знае какво
КОП-а да, но топлоотдаването на ДАЙСЕЙКАЙ ІІІ е по-добро.При -15 SAVR има отдаване 2,07 кв при КОП 2,25, а SAVP при -15 отдава 3 кКв при КОП 2,19.
Въпросът е, че Super Daiseikai, май излиза, че не е хич Super. Почти еднаква консумация имат с SKVR-а. Тия от CEZ ми се струва, че тая зима ще потриват доволно ръце и ще ме закопаят със зверска сметка И все пак трябваше Super Daiseikai да е в пъти по-добър.....
Е, чак в пъти......все пак са две поредни поколения и не може да има такава революционна разлика..........Машината определено си е икономична, при добро топлоотдаване.........При ІІІ топлоотдаването е значително завишено, но при температури под -10 разликите между всички машини са минимални, все пак климатиците работят на един и същ принцип.
Според мен, ако вземем момент, в който двата имат еднакъв COP, то SKVR ще отдава по-малко топлинна енергия от SKVP. Т.е. за да набави необходимата топлина, SKVR ще трябва да повиши потреблението си (с което спада и COP) за да я произведе и тогава е спорен въпроса кой колко ще харчи.
засякох Панасоника си ХЕ9ДКЕ за 90 часа включващи темп. до -5 ,средна консумация 290 вата ,отопляващ 45 кубика север-изток с 2 външни стени ... нещо височка ми се вижда ,това е колкото на 12ЛСС отопляващ по голямо помещение с по големи остъкления ... въпреки че е със същия КОП (дори малко по висок ) явно Панасоника не е достатъчно ефективен в режими под номинал ,вероятно поради липсата на ЕТРВ
30 лв на месец ти се вижда много ли? С две външни стени, пък били и с изолациая дори...
Едни разсъждения и впечатления да споделя:
С климите от подписа топля тухлен апартамент, който с терасите се води 85м2, реално 79м2 без тях, вкл. и вътрешните стени. Разположение - запад с малко юг. Под нас апартамента е празен. Задал съм 22° и на двата от 2 седмици и почти не ги бутаме и си ги държат в стаите където са без проблем, а в другите помещения (общо са 4 стаи, коридор и 3 сервизни помещения) не пада под 20°. Височината е 2.60м - стандартната. Пода е със сгурбетон, замазка и паркет. Над нас живеят хора. Учудващо, но няма никакви проблеми при тези задания, като сутрините са си доста прохладни понякога, веднъж -9°. Сега навън е 0° например. Климите работят 80% грубо от времето на минимален разход и 20% на сканиране (грубо двата харчат около 500W на час). А, прозорците са от вида "тип-топ" и съм им налепил едни тънички ленти дунапрен за изолация. Иначе стените са без изолации.
През нощта определено е излишно топло, както и да го погледнем. 21° - 22° не е нормална температура за спане по моите разбирания и усещания. Да, ама ако за през нощта ги наглася на 19° ще спестя някакво количество киловати по 11 ст. нощна тарифа, които ще трябва да се наваксат сутринта, когато си е най-студено и то на дневна тарифа - 18.5 ст. При 22° топлозагубите са сигурно по-големи отколкото при 19°. Да, ама май при този режим не съвсем. За колко време изстива тухлена стена с 24 см. тухли и по около 2 см. мазилки от двете страни? И с какъв градиент на температурата в дълбочина на тухлата? На теория мога само да си разсъждавам...
Та въпроса ми е към някой с монтиран електромер на климатика, дали сте пробвали при зададена една и съща температура поне една седмица и при дневен/нощем режим, например 22°/19°, каква е разликата в пари в крайна сметка, и въобще струва ли си да се правят такива гимнастики?