Да бе, на*кали климатиците (или описанието) сега прозореца да си отваряш.
Да бе, на*кали климатиците (или описанието) сега прозореца да си отваряш.
Как ще махаш изолация. Стига глупости!
Ползвай си ги със здраве. Трябва малко да се пипнат и ще заспят макар, че и 280 вата минимум вероятно ще е много за твоя случай.
9-ката със сигурност има по-нисък минимум заради единичния топлообменник.
А от какво зависи колко ще е минимумът на една машина? Като оставим настрана софтуера, чисто технологично от какво се определя-компресор, топлообменник, и двете или нещо друго?
Зависи от много неща:
1)колко е натоварен компресора - количество хладилен агент, размери на топлообменниците, дебит на вентилатора и турбината
2)захранващо напрежение на електромотора на компресора - повечето използват безчеткови електромотори на постоянен ток, където електрониката комутира намотките и променя напрежението чрез PWM (по точно чрез ШИМ се симулира по-ниско напрежение)
3)при много ниски коефициенти на запълване мотора започва само да харчи ток без да върши работа и тук е необходимо да се вкара PAM модулация (Pulse Amplitude Modulation), т.е. да се ограничи амплитудата, а не коефициента на запълване - повечето електронни блокове не го могат това, защото е по-скъпо за реализация, а и не винаги е необходимо.
Ако се търси върхова ефективност е необходимо наличието на PAM.
4)желанието на производителя - в тестови условия се определя някаква крива на ефективност и производителя решава, че модела ще работи от тази до тази точка и го фиксира в софтуера.
Като са възможни и "изцепки", примерно максимума на 18LFCA от 9KW при хилав за целта хардуер.
Пример : в 40 квадрата помещение истинало до 6 градуса и пуснат на отопление след точно 6-7 минути работа влиза в дефрост ... И така първите 5 часа не може да "отлепи".
С други думи машината не е способна да работи с такъв максимум.
По същия начин повечето евтини машини от ниския клас биха могли да работят с нисък минимум от 50-100 вата, но ефективността ще е много ниска. Затова производителя ги е ограничил да не работят по този начин, за да може все пак да се гарантира някаква ефективност.
5)тръбния път - колкото е по-къс толкова по-нисък минимум е възможен
6)броя стъпала - двустъпалните машини имат по-висок минимум и по-ниска ефективност, обаче могат да работят и при -30 градуса
7)наличието или липсата на EEV/EXV и диапазона му на работа - дори да успеем да намалим мощността на електромотора на компресора това би изисквало силно затваряне на клапана. При капилярните тръби пък параметрите са строго фиксирани ...
8)размера на машината - малките машини винаги са по-ефективни от големите
9)от типа хладилен агент - дали е R22, R32, R407, R410A, въглероден диоксид и т.н.
Тук не мога да се произнеса, но е ясно, че има значение.
10)условията - външна, вътрешна температура, влажност
11)степен на износване на машината - чисто новите машини имат повишено триене и теоретично по-голям разход, т.е. по-висок минимум
Всеки, който си е купувал нова кола знае, че първите километри колата не върви, харчи много, след 3000 до 15 000км се "оправя".
12)различни технологии по хладилната част могат да подобрят ефективността с 5-10%, но биха вдигнали цената повече отколкото ако се увеличат топлообменниците с 5-10%, затова при ниските класове ги няма - това са различни предохладители, подохладите, предкондензатори, интеркулери и т.н.
Естествено японските климатици ги имат, защото там се цели върхова ефективност, поради ограничената им електропреносна мрежа.
Този пост е редактиран от Ventsislav Negentsov; 16-01-18 в 16:30.
Благодаря за изчерпателният отговор.Аз питах само за деклариран от производителя минимум. За реално постигнат е ясно, че факторите са много. Ако не е много нахално ще попитам още нещо: Кои компресори са двустъпални-двойнороторните или бъркам понятията? Питам защото Тошибата е с двойнороторен компресор, мисля и с 2 EEV. Декларираният ел.минимум е 45W и си го постига, разбира се когато има условия за това.
Не, аз имах впредвид нещо такова:
http://romulus.sdsu.edu/testcenterde...StageNoMix.gif
https://i.ytimg.com/vi/uM3gTf3HldQ/maxresdefault.jpg
2 компресора за ниско и високо налягане, междинен охладител, 2 EEV-та и трипътен винтил.
Това не е ли един компресор с 2 цилиндъра-за ниско и високо налягане?
16.01.2018 09:00 - 17.01.2018 09:00
Поддържана температура 23-24 градуса, отоплявам коридор и баня общо 8m2 чрез отваряне на вратите
Daikin FVXS25FV1B в 21m2 хол - 10.7kWh
Hitachi RAS-SC22X в 13m2 кухня - 9.2kWh
ME FD25VABH в 14m2 спалня - 9.2kWh
Бойлер аристон велис 80литра - 4.7kWh
Грешен коментар-недоглеждане. Sorry!
Delete?
Този пост е редактиран от avenger; 17-01-18 в 20:22.
Консумация на ел. енергия от SANYO SAP-EX28R в студена преходна спалня с 12м2 площ от къща в усоен и студен планински район
1571 часа
654 kW
Настроен е на 21-22 градуса
Този пост е редактиран от BDK; 20-01-18 в 23:16.
Сега ще ти кажат че харчи много
Ма аз съм я виждал стаята. Отделно, машината ти е преоразмерена.
Варна ,темп около 0 гр,със нещо като лек сняг/дъжд ,влажност около 100 %.Стаята е 13 кв,зададената и поддържана темп е 24 гр на авто вентилатор.Климатика е ниския клас на Samsung ,със деклариран минимум от 200 в. на отопление.Не ми харесва как е заскрежен на места питата ,но няма да го пипам засега.Дефрост от 6 часа сутринта не е имало.