май ще трябва и това да се пробва
При евтините клими е сравнително често явление да е недозареден. Няколко пъти за 9 год ми се е случвало и да е презареден,но на скъп марков не.
То пък за всичко си имало пръв път,ще каже някой сега...
И на мен това ми се струва логично...Първоначално публикувано от vanko68
deian, защо смени заглавието на темата? Под "натиск" ли го направи?
Който си е купил от тази серия - връщане няма, но поне други да не правят тази грешка! Вземи да го оправиш както си беше, че и да го подчертаеш - пък може и на които е бизнес МХИто да се стреснат и да се намесят с решение! Все пак акцента е че нещо и е сбъркано на серията фабрично! На 99.99% съм убеден че вносителя(и др.) са наясно със ситуацията, и вероятен сценарий е: няма какво да се направи за монтираните вече машини, разпродават внесените и приключват с тази серията преди работата да се е размирисала в повече. Ти пак си му гадай защо/какво/кога/как, но с това заглавия темата ще отлети в историята много бързо, а иначе привличаше вниманието.
П.С>ако наистина искаш да стигнеш до дъното на въпроса, напиши няколко стотин писма в които опиши че си крайно разочарован от начина на работа на машината която си купил и държиш да ти разяснят защо така компресора не намаля а изключва преди да достигне зададените градуси! Изпрати ги до всички адреси за обслужване на клиенти на Митсубиши които намериш по целия свят, все някой ще се почувства отговорен да обясни!
като затопля с ръка и ... онова пласмасовото кубче дето е в горния ляв ъгъл на питата на външното тяло оборотите спадат с още една степен - дали е съвпадение това
Това ти е датчика за околната температура.Когато го затоплиш,падат оборотите,което е нормално.
Дали не е нормално предвид темп.разлика горе и долу в помещениет (някой беше споменал в темата- Венци май).Просто сигналите за температурата постигат поетапно поради естествената циркулация обмена не е толкова бърз и от там да се получава разликата.Ето FD имат подобен проблем но конструктивно залойен в увиличената мин мощност,но пък те вземат сигнал от извора (от пода).А пък 25 тиците имат още по нисък праг 1.1 но и те имат око,т.е. ако е павилно оразмерен не би трябвало да е такъв проблем. По различен начин е решено при Дайкините - и те имат висок долен праг 1.3кв в повечето случаи но пък имат там 3D разпределение на въздуха ако се не лъжа.Но не знам за всички серии.Всъщност и те би трябвало да имат решение на този проблем ако не с "обръщането на въздуха" то по друг начин .
Чухме че ефекта на ZGX старт-стоп го има и при FD -тата но там поне си има обяснение с високия праг на мин мощност FD35VA-1.5kW. A дали това се наблюдава и при Daiki? Vanko68 да каже...и другите де дет оимат опит с дайкин.
Дидо мисля си що не вземеш да направиш една проба с твоя Sanyo.На него темп .сензор мисля е в дистанционното ако не се лъжа.Ако по е на пода, мери се температурата на пода (тов е решението на проблема на Sanyo).Ako обаче го прехвърлиш към вътрешното тяло (там да се мери темп.+ съотв. корекция вярвам заложена) дали няма да се появи същия този ефект?
rum40-Тук проблема не е в on/off работата изобщо.Всички инвертори са така,АКО потреблението ( загубите) в стаята падне под минимала за модела. Тук се питаме защо го прави доста по-рано, и не достига минимала си.
Щото мисли че си е свършил работата преди да стигне миним мощност .При по студено е по рядко спира нали ?
Всъщност и в студа си спира, просто тогава паузите са по-кратки. В топлото може да спре за по-дълго, докато в студа 3 минути след стопа веднага започва да топли.
PS: Sanyo-то съм го оставил да си контролира температурата по датчика във вътрешното тяло, не от дистанционното.
valen1, всичко хубаво, ама не съответства на факта, че си вдига консумацията преди да изключи според данните от chachoto. Ако беше high pressure control, преди достигане на точка С не би ли трябвало на няколко пъти да е намалил оборотите с по 8 rps? От консумацията това очевидно не се случва... може ли да намаля оборотите без да му пада консумацията? Според мен не.
Като цяло би ли коментирал т. 4, че не ми е съвсем ясна диаграмата.
Може да намалява оборотите без спад в консумацията,ако се повишава входното налягане на фреона в компресора. Все едно да караш кола на по-малки обороти ( като включиш от 4та на 5та), но с повече газ. Разхода ще се запази,ако поддържаш еднаква скорост ( горе-долу де)
Аз отказвам да повярвам, че проблемът е софтуерен, тоест така да са го проектирали да работи. И най-голямото дърво макет на инвертор няма такава програма, която да изключва компресора преди датчикът за стайна температура да отчете достигане на зададените градуси.
До тук установихме, че:
1. Климатика не изписва код за грешка;
2. Програмата му за само-диагностика не отчита ненормално поведение, аварийни спирания или каквото и да е, което може да послужи за ориентация към причината за това поведение.
3. Причината не е в датчика за стайна температура или в начина на монтаж на вътрешното тяло.
4. Независимо дали външната температура е ниска или висока, спиранията преди достигане на зададената температура продължават. При по-ниска външна температура тръгването отново на компресора след неговото спиране е по-бързо, при по-високи външни температури е по-бавно.
5. Изглежда причината също не може да се търси при контрола по високо налягане. Ако тази е причината, температурата на изходящата струя въздух трябва да е поне 53 °С.
Ако погледнем т.4,може да се направи извод,че е нормално впредвид увеличените топлозагуби на обема при по-ниски температури.Т.е достигаме пак до датчика за вътр.температура.
На chachoto термометъра показва по-високи градуси горе при датчика от зададените на дистанционното. Моят също - в момента горе е 22° при датчика, зададени са 20°, а климатикът работи и духа топло. Просто моят термометър не успява да свали бързо показанието си след момента на изключване. Chachoto казва, че горе температурата спада с 2-3° преди да включи отново. Моят термометър не може да отчете този спад в рамките на 3 минути или дори малко повече.
Но въпреки това, защо трябва да ги подминава? Ако приемем, че изчаква да падне горе температурата до определена стойност преди повторно включване, защо тогава работи на този принцип - превишава температурата, стоп, пада температурата, старт, отново превишава, стоп и така до безкрай. Това за мен е по-присъщо на начина на работа на конвенционален климатик. Вместо да духа с постоянна струя с такава температура, че да не превишава заданието.