аз съм писал и в други теми .. Панасоника 240 вата ,Фуждитсуто 315 ,Саньото 130 .. на тая мощност работят без да изключват ако и тя дойде много и превишават темп в стаята изключват .
аз съм писал и в други теми .. Панасоника 240 вата ,Фуждитсуто 315 ,Саньото 130 .. на тая мощност работят без да изключват ако и тя дойде много и превишават темп в стаята изключват .
В режим на отопление, топъл старт, компресора се развърта до 67 оборота в секунда , след около 1,5 - 2 мин. прави сравнение м/у зададената от дистанционното и измерената от въздушния датчик температура и в зависимост от тази разлика се изработва сигнал за промяна на оборотите . След което се включва показанието на тръбния датчик .Ако температурата е по - висока от 55 С , оборотите се намаляват със една стъпка , ако температурата е между 48 и 55 С оборотите се запазват , ако е по - ниска от 48 С се увеличават.Отделно прави корекция и по температурата на тръбен външен датчик на нагнетателната тръба на компресора , стреми се да подържа около 98 С като корекцията е с по - малки стъпки 4 - 7 оборота.
Климатика ти следва тази логика , но не може да свали оборотите и след 10 минути работа изключва.Това на първо място ми говори за неточно зареждане с фреон , на второ за дефектирал датчик /тръбен - външен на нагнетателна страна или вътрешен/ поддържа някаква стойност, която е в рамките на работния обхват но не е коректна, и на трето място къс тръбен път в една изолазия.
Неточно зареждане с фреон - не знам, заводски зареден е. Не е изпускан, нито допълван.
Датчиците във външното тяло са сменяни с нови оригинални за модела - без промяна.
Къс тръбен път - да - около 1 метър, но в отделни изолации.
Това е при мен.
Откъде вадиш тези данни?
При мен са в една изолация и пътя е 2.7 метра.
Според теб geozap фреона повече ли е или по малко?
Ако предишният работен цикъл на компресора е бил повече от 10 минути, следващият цикъл не може ли да падне под 10 минути.
аз съм с 6 метра....и при мен така работи...
valen1 Никога този климатик не е работил под 10 минути това му е наи малката стъпка.
Днес ще се оптиатм да замеря температурата на тръбния датчик и да видя как е захванат.
Момчета, свързах се с един човек от Англия, който има 2 бр. SRK20ZGX и с тях топли 2 етажа от къща! Ще си позволя да го цитирам:
Hi Deianr,
Yes, my units often go into 'stop outdoor fan, raise louvers and indoor fan going very gently'. It is using 28 Watts in this condition. This is when the unit has reached the Set Point. Mine does this quite a few times every hour.
I sometimes leave mine set to 18C in warm weather. It spends all of the time - after initial heating - with the outdoor compressor off but the indoor fan blows & filters the air gently.
If you set it to 28C, it'll probably never go into this mode.
The minimum consumption I see mine drop to is 320W when the outdoor unit is working.
Открийте разликите Явно това е нормалната работа на този модел климатик.
Остава да разберем дали ZFX и той работи така.
Това че климатика работи на цикли от 10 минути без да може да свали оборотите и изключва означава недостиг на фреон.Но това не е еднозначно, защото влияние оказват дължината на тръбния път, вида и начина на изолиране - ако са в една изолация става охлаждане на постъпващите горещи пари и тръбния датчик отчита по- ниска температура което води до поддържане на по - високи обороти .
За MHI SRK20ZGX-S оборотите на топъл старт са 51 . Примера беше за по - мощна машина .
Влияние оказва и EEV , правили ли сте проверка дали работи.
При мен тръбите са в отделни изолации и пак си изключва на цикли. Както стана ясно, и при други хора е така, явно не е от монтажа. На човекът от Англия тръбият път е доста дълъг и пак работи по този начин.
Ако беше недостиг на фреон, нямаше ли да има проблеми с отоплението при ниски температури? А той няма. И нямаше ли да продължи да спира и при гонене на градуси? А той не спира. Както казах, при опит с вдигане на градусите с цели 6°, работи над 2 часа след което намалих градусите и тогава спря.
Въпрос:
Как може да се провери ЕТРВ-то дали работи коректно?
В предния си пост - тръбния датчик във вътрешното или във външното тяло визираш? Във външното е на достъпно място, но във вътрешното не го намираме. Идеи къде да се гледа за да се замери?
ПС: Само да отбележа, че датчика си мери правилно. Сложих електронен термометър под капака до датчика - не го лъже топлообменника, при зададени 20° изключва на ~22°, при зададени 22° изключва на 23°, при 24° изключва на 25° и така. Просто по-ниските градуси ги прескача по-бързо, а не може да изключи преди 10-тата минута. Сега бачкаше на 24° 20 минути и тогава чак изключи, като при датчика се качи до 25°.
Още нещо: сега както е на 24° пак си изключва, но на по-дълги интервали от време. А интересното е, че точно преди да изключи включва турбината на максимум и затваря клапите. Явно го прави за да я охлади по-бързо за изключването, но го казвам ако това може да помогне за диагностицирането на проблема.
deian изпреварил си ме... смятах да предложа експеримент - вместо HEAT на AUTO и зададени 24*C това съответства на изцяло автоматичен режим. Въпреки, че данните в каталозите са всеизвестни и те са за 20*C поддържане на отопление, има вероятност така да не изключва и да се доближи до каталожните данни (или поне аз така си мисля ). Аз бих го провел, но сега изследвам друг проблем и немога.
P.S. Както съм отбелязвал аз съм с Fuji 12LB къс тръбен път, в отделни изолации, малка денивелация, но и при мен работи с доста чести изключвания и моментната консумация не пада под 340-360Wth. Стойността е много грубо измерена, но все пак...
режима Ауто превключва между всичките режими на климатика при опреелени условия и няма да доведе в промяна на работата му тъй като при тия външни и вътрешни темп ще включи на HeatПървоначално публикувано от freelander
Ако подмине максималната би трябвало да включи на охлажданеПървоначално публикувано от Alexi
Ее, вместо да си почива пък ще обръща режими, айде няма нужда
Пак казвам - почивките, които прави са следствие, а не причина за проблема. Ако можеше за 10-те минути работа да си контролира топлоотдаването така, че да не прескача заданието си, нямаше да спира. Но той явно не може. Странното е, че и на 24° не може. Изобщо имам чувството, че с вдигане на зададените градуси му вдигам и летвата на минималната мощност. Все едно нещо му казва "при 20° не слизаш под 320 W, при 24° не слизаш под 450 W и т.н." Но това мисля да го установим с измервания, сега говоря малко грубо.