Боже ама вие сте си вкарали вирус в главите с тия климатици. Това е една машина само след някоя година ще я смените с друга ако не сте изперкали до тогава от гадаене защо и как работи. Я си живеите живота има по интересни неща от един климатик.
Боже ама вие сте си вкарали вирус в главите с тия климатици. Това е една машина само след някоя година ще я смените с друга ако не сте изперкали до тогава от гадаене защо и как работи. Я си живеите живота има по интересни неща от един климатик.
Правилно! Нали работят и топлят. Ама да тренираме инженерното мислене.... пък знае ли човек , може да се роди някоя българска фирма да пише софта за MHI
Хахаха На някои ни е интересно от техническа гледна точка. Инженери, кво да ни правиш
Иначе да, очаква се отговор, спокойно. Нещата лека-полека се придвижват.
Нека гадаят момчетата, от сън спомени няма ... лошото е че се въртят като индианци около пишеща машина - никой не им дава едно рамо. За 16 страници постове няма и един милиметър напредък
Абе познават се инженерите които пишат и имат техническо усещане още когато са ходили прави под масата. Но точно в такива форуми ако някой който иска да развива идеи за управление на климатици и да напредва е да ги чете и да с изаписва, защото информацията за развитие на една техника идва от клиентите а не от лабораториите в идеалните условия.
Вътрешния тръбен датчик мери температура /терморесистор/ .Температурата на топлообменника.Датчика за температура на вътрешно тяло мери температурата на входящ въздух.
При по - висока околна температура консумацията на климатика е по - висока.Посочените 90 W по каталог би трябвало да ги стине при -15 С -18 С . При температура около 0 С консумацията трябва да е около 250 - 270 W.
Исках да отвориш вратата на помещението за да добия представа дали е правилно оразмерен климатика.
При температура 25 С и намаляване на 18 С климатика трябва да изключи веднага.
Измерете температурата на топлообменника на вътрешното тяло при различна консумация .Не на въздуха а на тръбата или между ламелите.
Данните в каталога нали са при +7° или това важи само за номинала?
То при -15° теоретично и да ги достига, на практика е невъзможно. Какво е това помещение, чиито топлозагуби ще намалеят при по-ниски температури, в крайна сметка климатикът компенсира топлозагубите.
При намаляне от 25 на 18 не изключва веднага, защото софтуерно е забранено да изключи преди 10-тата минута работа на компресора. Просто си понижава консумацията колкото може, но не изключва преди таймерът да каже 10:00.
За оразмеряването - моя е 25-ца (3 кВ отоплителна мощност) в 43 м3. На chachoto е още по-малко мощността - 2,4 кВ в още по-голяма стая. За справка аз в същия тип и размер стая имам климатик с номинал 3,6 кВ на отопление и той си работи едва-едва и поддържа без да изключва. Та не ще да е преоразмерено МХИ-то.
За другото - ще измерим. Може би още тази вечер ще имаш данните.
Колкото повече го чета това сервизно, все нови неща откривам. Нещо важно:
"Количеството хладилен агент, дадено в документацията, е за до 15 м тръбен път. Изпускане не е необходимо дори за къс тръбен път."
В системата /външното тяло/ има акомулатори, заглушители, филтри които поемат ''излишното'' количество.
Горе долу вече си изясних нещата.Трите типоразмера SRK20,25 и35 са с един и същ компресор 750W , с ограничение за минимални обороти 30 .При температура около 0 С консумация и обороти от порядъка на
SRK20 SRK25
W об. W об.
мин 250 - 270 30 250 - 270 30
мин + 1 300 - 320 38 330 - 350 42
...............................................................................................
мин + 2 520 - 540 66 580 - 600 72
От неправилен монтаж на тръбен път 10 - 20% увеличение на разхода .
Остава да се изясни защо не може да падне от "мин +1" на "мин".
Засега имам съмнения за вътрешен тръбен датчик. Пика който се получава на една от графиките може да е от него.При някаква температура за момент се получава прекъсване ,след което се възстановява връзката вътре в тръбния датчик и климатика не го приема като грешка.Или датчика не е на точното място,не е с нужните характеристики и отчита по ниска температура , съответно по високи обороти и грешен сигнал към EEV.Тръбния и въздушния на вътрешното определят работата на компресора и ЕЕV.Другите правят в известна степен корекция, регулират обороти на вентилатори ,а това води до промяна на капацитета и консумацията.
Другото нещо е дефроста.При някои контролери при повреда на температурен датчик се минава в "авариен" режим на работа.Компресора работи определено време ,може да се задава софтоерно, след което почива зададено време и т.н.Дефроста го прави не по температура, а по време независимо дали е необходимо.Но има едно голямо НО, трябва да изпише че има проблем. Тогава думата имат призводителя, респективно вносителя.
Евентуално смяна на платка.
Би ли обяснил как точно си ги смятал тези ватове и какво е мин, мин + 1 и мин + 2 - това поредни стъпки на оборотите на компресора ли са?
Пишеш, че при 30 rps трябва да консумира 250-270 W, а при 72 rps - 520 - 540 W. Тогава кога консумира минимума (90 W) и максимума (1270W) си? Всички измерени данни в документацията би следвало да са при +7°.
20-цата през 8 rps ли увеличава, а 25-цата през 12?
Отхвърляме датчиците във външното тяло, тъй като са сменяни с нови. Вътрешните трябва да ги проверим.
Всъщност сега погледнах таблица (2) в точка 4.7 - Outline of heating operation. При SRK20ZGX оборотите при режим отопление са в диапазона 30-94 rps, а при SRK25 & 35ZGX са в диапазона 30-102 rps. Имахме наблюдения, че 50ZGX учудващо слиза по-надолу в мощността си от останалите - сега има обяснение - при 50-ката минималните обороти са 20 rps, а не 30 rps!
Можете ли да погледнете точка 4.10 Protective control function. Възможни са точки:
(4), като там точно е описано, че си вдига жалузите като влезе в тази защита.
(5) ми се струва, че не е вероятно, но пък пише, че при нея принудително държи 40 rps като минимум, което обяснява неслизането по-надолу.
(7) има постепенно намаляване на оборотите, което не се наблюдава. Пише, че компресорът спира внезапно, но ако температурата не падне в рамките на 3 минути, компресорът стартира в рамките на 1 час, но не повече от 2 пъти. На 3-я път не тръгва, което не се случва.
(8) и (9) също ми звучат възможни. Компресорът спира внезапно и стартира след 3 минути.
Изобщо като чета има хиляди причина да спре компресорът. Като добавим и обикновеното прескачане на температурата, картинката става много пъстра.
Това са стъпки на оборотите . Има формули по които се смята .20 об. е минимум на охлаждане на отопление е 30об. Да стъпките са съответно прес 8 и 12.Изчисленията са за температура около 0 С заради графиките които си дал, при температура 0.3 С.
Данните които давам са с определен толеранс, защото нямам данни за конкретния компресор.Изчисленията са на база същия тип на други фирми.Големи разлики не могат да се получат.Коефициентите са почти еднакви за всички.
Теоретично при +7 С ще консумира 90W при около 8 - 10 об.Но не съм убеден, че може да стане практически, при тази температура , съответно налягане работата за компресиране на фреона плюс загубите от триене на механичните части в компресора за първоначално развъртане ще надхвърлят 90 W.Не съм го смятал защото няма смисъл, компресора софтоерно не ги поддъжа.За максимума няма проблем да ги поддържа и по високи. Ограничението идва от температурата на кондензация на фреона и големината на топлообменника.
Би трябвало производителя да дава графично или таблично тази информазия.Ти се ровиш по Японските сайтове ако намериш нещо ще ми е интересно да го видя.Вносителите с претенции за единствени би трябвало да имат тази информация.
5CS102XFA [Scroll type] това е конструктивно съвсем различен компресор от RM-B5077MD1 [Rotary type].
(4) се получава при недостатъчно обдухване на вътрешното тяло, замърсена пита или филтри,проблем с вътрешен вентилатор или управлението му.Не може да достигне заданието от ДУ. Климатика изключва и индикира грешка.Дефектен тръбен датчик - мойте съмнения са тук ,при определени условия не индикира грешка.
(5,8,9) не няма такива условия
(7)защита на компресора , индикира грешки : недостиг на фреон, запушена капилярка, проблем с EEV, проблем с външен вентилатор или управлението му, висока температура /високо налягне/ на кондензация...
Нормално е да подмине с 1 С заданието,направено е с цел удължаване периода на почивка.
0 градуса е вън и климатика консумира 420вата и работи на on off затоплих му външния датчик и падна на 315 вата.
Снощи си направих един експеримент.
Навън беше -1°; зададено 22°; в стаята 22°. консумира средно за 10 мин. около 400 Вт. Уреда може да устредни за 10 мин.  Почива около 3-5 мин.
При следващия цикъл на пускане изчаквам да падне на 420 Вт и рязко качвам градусите от 22 на 26°. След няма минута се вижда как плавно почва да расте консумацията и стигна до към 720 Вт и там се задържа. След две минути рязко спаднах градусите на 18°. След няма минута консумацията почна плавно и леко стъпково да намалява и за около 2 минути стигна до 420Вт. там се задържа и изключи.