Ако не можеш да го вкараш в непрекъснат р-м на работа при 60 гр. на водата , повишавай плавно докато стане (примерно при 65).Но наистина трябва да използваш макс.брой радиатори.Първоначално публикувано от Lazar
Ако не можеш да го вкараш в непрекъснат р-м на работа при 60 гр. на водата , повишавай плавно докато стане (примерно при 65).Но наистина трябва да използваш макс.брой радиатори.Първоначално публикувано от Lazar
Непрекъснатия режим е добър само ако котелът има ниска минимална мощност, но дори и тогава излиза скъпо. Иначе какво ще стане с разхода при непрекъсната работа на котел с 10-12kW минимална мощност.? При такава мощност разходът на почти всички котли е около 1-1,5 кубика газ на час. Да смятаме ли за денонощие?
Аз пак повтарям, че имам съсед, който има много нисък разход, само защото котелът му работи съвсем кратко време и после дъъъъъъъъълго почива. Но апартамента му е топъл, защото всичките му съседи го топлят. Т.е. ниският разход идва от малките топлозагуби на жилището. Просто при него стайната температура пада много бавно - с 1* за около час и половина - два, и чак тогава котелът му пак включва. А иначе системата му е извън всякакви нормални режими на работа. Котелът му е с минимална мощност около 10,5kW, а реално топли две неголеми стаи и баня. Сумарната мощност на отоплителните му тела не е повече от 5-6kW. Е, кажете как такава ненормална система дава огромни икономии? Не е логично, нали? Но е факт. При -10* -15* навън неговият среден денонощен разход е 4-6 кубика. Ако това жилище остане да се топли само, без помощта на съседите разходът му при същите условия със сигурност няма да е по-малко от 12-15 кубика на денонощие.
Моят котел е с минимална мощност 4,3kW, като при тази мощност разходът му е 0,53 кубика на час. При моята система не е проблем да вкарам котела в непрекъснат кондензен режим на работа и апартамента се топли съвсем нормално дори при -15* -20* навън, но колко мислите, че е разходът? И в най-топлото време не може да падне под 10-12 кубика на денонощие. И съвсем логично - 24часа по 0,5 кубика с някоя друга малка почивка и ето го този разход. Вярно, че това е най-добрият режим за котела, но не и като разход.
Поздрави на всички!
eng.Simeonov, при нормално работеща система разходът е толкова, колкото за топлозагубите на жилището . Дори и минималната мощност на котела да е 0.1кВт, управлението на котелът го кара да работи с такава мощност, че да поддържа зададената температура (стайна или водна - зависи какъв е термостата). При управление със стаен термостат, за да поддържа зададената температура на котела му трябва толкова мощност, колкото са топлозагубите на жилището. Ако топлозагубите са по-малки от минималната мощност на котела, ще се налага котелът да изключва от време на време за да се поддържа зададената стайна температура, а пък ако минималната мощност на котела е по-малка от топлозагубите на жилището, то той няма спира да работи и ще си наглася мощността според нуждите. Ако твоя котел изключва от време на време, това означава, че или имаш топлозагуби по-малки от 4.3кВт, или нещо по настройките на котела или системата не е наред. По-скоро предполагам първата възмощност - малкитоплозагуби.
Лазар, напълно си прав! Точно това исках да кажа и аз. Но имах пред вид разходът при такъв режим на работа. Просто котелът не може да падне под 4,3kW, а следователно и разходът под 0,53 кубика на час. Относно топлозагубите мисля, че в моя случай не са малки, напротив. Жилището е ново, но няма добра изолация, нямам все още съседи, които да ме топлят, а и апартамента е с доста външни стени. Когато котелът работи по стайна температура се получават паузи в работата му и това дава основната икономия. А като го пусна да се управлява по температура на водата той работи почти непрекъснато и най-често на минимална мощност. Температурата на водата в този случай я задавам на около 50-55*. Пробвал съм и с температури 75-85*, но там разходът се вдига (излизам от кондензен режим, а и мощността на отоплителната инсталация доста се вдига). Та мисълта ми е, че няма проблем да вкарам котела в непрекъсната работа и при управление по стайна температура, и при управление по температура на водата, но разходът и в двата случая няма как да е под 10-12 кубика на денонощие, дори и при топло време. Действително, ако котелът работи по стайна температура и навън е сравнително топло той ще изключва от време на време, но разходът като цяло пак е висок.
Интересен е един друг въпрос - как се влияят топлозагубите на едно жилище от външната температура? Силно, средно или слабо? Преди време ми попадна една руска методика за изчисление на топлозагуби. Във формулите се отчитаха доста много различни параметри, включително и външната температура. Но ми направи впечатление, че коефициентът, който отразяваше влиянието на външната температура се движи в много тесни граници около 1, което практически означава слабо влияние на външната температура върху топлозагубите. На практика това, според мен, не е точно така. Би било така при доста добра изолация на цялото жилище, иначе с понижаване на външната температура загубите сериозно ще се увеличават. Какво мислите по този въпрос?
Едо наблюдение по темата: моят апартамент е южен, а на съсед е северен; стаите, в които са ни термостатите са приблизително еднакви като квадратура, външни стени и прозорци; изолацията и дограмата са напълно еднакви; и той и аз нямаме съседи, които да ни топлят. Разликата е само, че той има по-добре изолиран под от моя и навсякъде е с текстилни тапети (моите стени са само боядисани). В слънчев ден (при мен пече, при него не - защото е на север) направихме сравнение как пада температурата в неговата и в моята стая. Резултатът беше обратен на очакваното - при мен 1* падаше за около 20-30 минути, а при него за около 50-60 минути. Факт. Аз лично не намирам друго обяснение, освен по-добрата изолация при него. Дори само едни текстилни тапети променят доста ситуацията. Моите външни стени, особено бетонните шайби са студени, а неговите външни стени са доста по-топли отвътре.
Това още веднъж потвърждава твърдението, че не бива да търсим намаляване на разхода при не добре изолирано жилище.
Топлозагубите зависят най-вече от 2 фактора - изолацията и от разликата в температурите вън и вътре. Освен това топлината от едно помещение бяга в най-голям процент през дограмата, после през тавана, през пода и най-малко пропускат стените - ако дТ е еднакво.
Сега изчислих разхода и излиза около 2 .5 куб м / час ден 1 ( 20 глидера преместени ), ден 2 – 2 куб м, ден 3 – 2 куб м ( общо 32 глидера преместени ) . Времето отвън всеки ден се затопляше , затова засичането все още не е миродавно . 2 куб м = 17 кВ .
Лазаре , още първия път кагато обясни за малкото глидери , високата Т на водата и цък режима те разбрах . Сега се опитвам да направя точно обратното :
- Много глидери – ниска температура на водата
- Затова попитах дали е проблем разликата вход – изход да е 10 – 15 гр
- А също и до колко глидера е разумно да се добавят , преди да стане вместо икономия разход на гориво
- Извадихме 2 радиатора от стаите , които не отопляваме и ги сложихме в по – големите стаи , които отопляваме
Лазаре , струва ми се , че не си прочел внимателно предните ми 2 поста или просто се бъркаш с друга инсталация
Недостатък на отоплението с повече глидери , който откривам , че всичко трябва да се сметне точно , защото Т на водата е ниска и може в някоя стая да остане по – хладно от другите .
Малко информация :
- Котел 28 кВ , 115 глидера Н 500 , за 60 - 65 кв м – 95 глидера , 20 бр на минимум
- След като преместихме 2 радиатора цък – цък режим няма или 1 веднъж за 15 – 17 . Това е времето за което котела достига Т зададена на седмичния програматор и следва изключване на котела . Почива 50 – 60 минути
- След спиране на котела в радиаторите има повече акумулирана топлина и те продължават да топлят поне 15 – 20 минути след това .
Дано сега да съм изяснил по – добре ситуацията и да не дискутираме недоразумения
Поздрави !
С инж . Симеонов Сме стигнали до еднакви изводи експериментално .
След като преместихме глидери , котела работи почти както при съседа на инж . Симеонов , разбира се и топлото време спомага .
Няма проблеми да добавяш глидери - няма къде да събереш толкова, че да станат излишни.Доколкото си спомням в големите студове, котелът ти влизаше в нормален режим чак пр 70-75°. Излишн ще стане добавянето на ребра чак като паднеш на 40-50°
Да, Лазар, прав си за топлинните загуби. Но защо тогава, според теб, има такава разлика в топлозагубите, като таванът и дограмата при мен и моят съсед са еднакви - напълно? Остават пода и стените - друго няма. Но неговите стени с тапети отвътре са топли, а моите на места са много студени дори при 22-23* в стаята
при комшията ти стайната темп.също ли е 22-23 гр.?
Да, постарахме се да направим опита при максимално близки условия, за да е верен резултата
Значи от това , че маш повече външни стени , от там идва проблема . След като всичко останало ви е еднакво ... Той не беше ли вътрешен апартамент ( дано да не ме лъже паметта ).
Да Лазаре , в студа когато работеха 115 глидера едновременно при Т 70 - 75 гр , дори и по - малко котела започваше да работи без прекъсване . Експеримента който правя правилен ли е , ако съм успял да го обясня правилно . И прав ли съм , че малката разлика в Т на вход - изход води до икономии при некондензните котли ?
Това, че си топлиш къщата с по-малко вода не значи, че ще харчиш по-малко газ - като е по-малко водата ще минава повече пъти през котела за подгряване и реално ще е необходимо пак същото количество газ (ако пренебрегнем инертността). Както ти казах, при една правилно работеща система разходът зависи основно от топлозагубите на жилището. Малката дТ също не води до икономия, напротив, стандартното дТ е 20°. Ако заложиш по-малко дТ, трябва да осигуриш по-голям дебит, за да пренесеш същото количество топлина. Ама тези сметки са за проектантите на инсталацията.Първоначално публикувано от zhivko83
Лазаре , отново си прав , най –големия враг на отоплението и разхода са топлозагубите . Ако намаля някои от радиаторите , ще се стремя котела да не влиза в цък – цък режима или поне да е на ръба .
Смятам за тази зима да приключа с експериментите , пък ако изскочи заека от някъде ще драсна 2 реда ; )
П . П . инертността на системата създава голям комфорт .
П . П . П . помпата е на степен 3 , КАКВИ ИЗВОДИ може да се извадят от това и правилно ли е ? ( дали защото единия ръкав е 30 м , със 70 глидера или е някаква недомислица ?)
zhivko83, апартаментът на съседа е също с доста външни стени, а стаите, в които засичахме температурата са с почти еднакви прозорци и външни стени.