А бе баба знае 2 и 200, възможности има много:rolleyes:
А бе баба знае 2 и 200, възможности има много:rolleyes:
Този въпрос е за друга тема и определено си прав Лазаре. Нещата може да се направят и значително по-евтино, системата няма да е ефикасна като скъпата но, разликата няма да може да се хване. Мисля че, и за 4-5000лв ще можеш да се вмъкнеш за да направиш нещо което ще ти върши отлична работа.
Моля, темата е газов котел. Мнения, препоръки.
Радиаторната ми мощност е около 20kw,мощноста на котела техниците намалиха на около 18,5kw.По голямата радиаторна мощност оказва ли влияние върху разхода на газ.Трябва ли мощноста на котела да е по голяма.Моля за съвет.
Здравейте,
Предстои ми закупуването на двуконтурен газов котел. Днес говорих с консултант, който се опита да ме убеди, че минималната мощност на котела няма отношение към разхода за отопление, а единствено БГВ, което ми се стори странно.
Сградата има южно изложение, ново строителство с 8 см изолация. Имам две основни помещения - хол с три радиатора х 12 гридера и спалня с 10 глидера h-50 + 2 бани с по 1 лира. По проект е трябвало да се монтира ел.котел 16 kW, но по-късно е проектирана и газова инсталация.
Струва ми се нерентабилно да сложа газов котел, на който минималната мощност е 10kW.
Моля да ме насочите към правилен подход.
Ако топлозагубите са по-големи от 18.5КВата то няма да може да стопли. Иначе няма причини да влияе. Модерните котли модулират мощността си спрямо това което отдават радиаторите (темепратура на връщащата вода) или по команда от термостата.
- - - - - - - - - -
Наличните 3х12+10=46 глидера по 160Вата на дТ60 и две лири преполагаемо по киловат дават под 10Квата. Това значи, че имаш нужда от максимум 10Квата за да се отоплява жилището.
1-во условие 10КВата максимална мощнот на котела.
БГВ-то от своя страна се нуждае от много повече за да прави топла вода - нормално един душ излива до 12л/мин ако не е някоя голяма пита или водопад които могат да достигнат до 50л/мин. Това при една баня в жилището. За да се покрият тези нужди (12л/мин) котела има нужда да може да се развихри до 24-26КВата. Моя за 26.7КВата му дават 12.9л/мин при повдигане на температурата на водата с 30 градуса.
2. 24-26КВата максимална мощност на котела.
Горните две условия определят нуждите за максималната мощност. 24-26КВата.
Сега за минималната.
Минималната мощност трябва да е по-малка от максималната на радиаторите за да не прегрява системата.
Колко точно по-малка - ми колкото повече толкова по-добре.
Ако избора задължително е за двуконтурен то максималната да е към 24-26Квата за една баня и минималната под 10КВата и колкото се може по-малко.
Сега да предложа и по-добрия вариант според мен.
Едноконтурен котел и бойлер със серпентина. В този случаи ниждата от много топла вода се осигурява от бойлера а котела работи в граници примерно 2-12КВата което е доста по-добре оразмерено към радиаторите и би позволило през целия сезон котела да работи в "добър" режим. Тук 1. трябва да има възможност за монтаж на подобна схема и 2. Трябва бойлера да се прецени правилно да покрива нуждите на къщата.
Този пост е редактиран от orlincho; 29-10-13 в 16:48.
Благодаря за подробното обяснение, т.е. да разбирам, че IMMERGAS VICTRIX 26 2I ще ми даде икономия в разхода за отопление в сравнение с примерно Bosch 3000W 24 kW. Разходът за БГВ го приемам за константа при подобен избор.
Попрегледах коментарите в примера и на пръв поглед проблема е в топлозагубите. Защо жената не пожела да повярва незнам. Известно време изкарах в квартира ново строителство без налични съседи, 3/4 външни изолирани стени 5кам дограма с ка стъкло и загубите бяха ужасяващи. Газовата не беше смятана изобщо - котел котел 8-24 радиатори 3-4КВата без термостат. пробвахме го за 10на дни и после минахме на климатиците които зорлем докарваха 21. В най студените дни пускахме и котлето само и само да им помогнем. Въпреки това от липсата на съседи контактната температура върху ламината падаше до 9 градуса. Представете си какъв е комфорта и какви чудовищни са загубите. След 2 години там си построихме апартамент като тук съм се овъртял в изолация до шията стени,подове,тавани. Е полза има! Така че топлозагубите са си важно нещо, жената каза, че освен това е била последен етаж. демек над тавана(бетон) и кухина и евентуално малко изолация.
А при положение, че тя е имала климатици може лесно да си сравни данните по изразходвания ток от климите и КОП-а сравнен с кубатирата на изразходваната газ и калоричността и КПД-то. Ако се различават като киловати се търси проблема иначе - топлозагубите са проблема.
- - - - - - - - - -
Боша е 8-18КВата най малкия модел. Инсталацията ми изглежда леко над 8КВата на максимална температура. При наличие на термостат не мисля че ралзиката в цените (1600-2400) ще се изплати бързо от по-добрата работа на Виктрикс-а (5-10% по-ефективен). Това при условие че всички радиатори работят на макс. Ако мислиш да спираш радиатори това ще влоши работата на Боша.
Тук пак избягахме от варианта за едноконтурен котел и бойлер.
Този пост е редактиран от orlincho; 30-10-13 в 10:56.
Благодаря отново orlincho,
Бягам от темата за едноконтурен котел, защото инстсталацията е за двуконтурен котел и котелът е възможно най-далеч от банята, а довършителните работи се финализират, т.е. не мога да си позволя тепърва полагане на нови тръби.
Почти позна, в кухненския бокс е, който и без това е малък и част от хола.
Имам едни клиенти, при тях положението беше като при въпросната жена. Нова кооперация с "перфектна" изолация, стъклопакети, тинтири-минтири. Преоразмерени радиатори в стаите, модулиращ стаен термостат и 75 градуса температура на водата. Радиаторите не могат да се пипнат, жега лъха от тя, а температурата в стаита със зор достига 21-22 градуса. Съответно кошмарен разход. Ама като знам как я лепиха тази изолация на кюфтета си представям как топлината "излита"нагоре между изолацията и стената. Добре че хората бяха паралии и достатъчно разумни да разберат обясненията ми, а не като онази дама от другата тема. Липсата на изолация пък на тавана е още по голям кошмар. Лично съм правил изолация на роднина на тавана и то евтино решение и в два последователни дни със еднаква температура навън количеството консумирана газ падна с над 30% втория ден при повишена температура в стаята с 2 градуса. Е, и на мен не ми се вярваше ама факт.