Честита нова година.
Реших да си сметна мощноста но радиаторите ми от таблицата на Корадо при 55/45/20 излизат 5600w без 2малки лири в банята.Котела ми при 50/30 минимална мощност дават 8000w.Защо така се получава, къде греша?
Честита нова година.
Реших да си сметна мощноста но радиаторите ми от таблицата на Корадо при 55/45/20 излизат 5600w без 2малки лири в банята.Котела ми при 50/30 минимална мощност дават 8000w.Защо така се получава, къде греша?
Честита да е - радиаторите ти не са смятани за 55/45/20 а за 80/70/20 и тогава мощността им ще нарастне над минималната на котела която си е 8000 независимо на колко градуса. При различните температури котела работи с различно КПД но минималната мощност е все 8КВата.
Общият съвет в случая е да увеличиш температурата на максимум което много вероятно да е 75 а не 80. Да сложиш стаен термостат и той да управлява котела. Така системата ще може да работи да речем не оптимално, но поне нормално.
Ако искаш отопление с режим 55/45/20 - ми имаш нужда от поне удвояване на радиаторите което в общия случай е непрактично от естетична и финансова гледна точка.
Котлето ми е кондензно на Бош 3000w по каталог ми го дават 40/30 8.1кW-21.8;80/60 7.3кW-20.3 .Радиаторите ми са Тип 22 с размери 90х90 , 160х60 , 180х60 , 200х60см.Имам неработещ радиатор в неизполозваема стая 120х60см които несъм смятал в сметката.
Значили когато котлето не превира-не изключва при надвишаването на зададената Т но водата , че радиаторите отговарят но поне минимума на мощноста но котлето?
Ами да - щом не изключва по температура на водата, значи отдадената от него мощност се поема и излъчва от радиаторите и тръбите (които също излъчват). Забелязал съм че в сайта на Корадо мощностите на радиаторите са по-ниски от аналогичните турски или китайски производства. С това европейските производители се презастраховат, а реалната мощност вероятно е по-голяма.
Вчера за проба нагласих водата на 75градуса , разходами се запази 5кубика за 24часа.Днес пускам всички радиатори и свалям температурата но 50градуса , да видя как ще се държи така.Правя пробите на почти еднаква външна температура около 0градуса.
Въпрос:При 50градуса не съм ли в кондензен режим , който се води най-икономичен?Ако кача температурата но водата вдигам ли киловатите на парното?
За температурата на връщащата вода можеш да съдиш по температурата на подаващата - 15-20 градуса надолу.
Сега със всички пуснати радиатори водата падна на 50-52 градуса . Цикъла но затопляне трае 50минути и ми изгаря 0.8м2 газ.Тези данни са от днес!
До преди седмица зашачах само дневния разход и тои беше 8м2 газ за 24часа.Видяхами се много и почнах да следая по-подробно.
Здравейте! Ако някой може да ми помогне да разбера между два продукта, кое ще е по-добре. За този котел си мислим да купим термостат COMPUTHERM Q7RF, но както се вижда от снимката по-долу, са ми предложили друг вариант и не знам какво да избера. Ако някой има отзиви за този термостат и външен датчик, моля нека пише.
Заснеманетермостат.JPG
Ама чакай сега, кой каза че трябва да избираш - най-добре е да имаш и двете - външния датчик кара котела да модулира по външна температура, което е добре, защото стайния термостат няма да е модулиращ. А пък програматора ти дава допълнителна икономия нощно време и когато няма никой в къщи.