Джак радвам се, че си се поосъзнал.
Навремето изкарваше едни EXCEL таблици със сметки за Панасоника. Аз ти казвах, че дебит 600 куб.м на час е абсурден, а 1600 е невъзможен.
Ти беше наковал едни такива дебити излизаха едни числа ...
Естествено, че данните нямат общо с реалността.
При китайски климатик за европейския пазар трябва да се радваме на КОП около 2, което пак е ОК, предвид цената!
Миланов хубаво го нахранихте, но и той е стигнал до истината по негов си начин. Експеримента според мен му е напълно достоверен!
Много точно казано, данните в разни сервизни нямат общо с реалността. Ония сметки бяха на база на дебита, посочен от производител, в последствие осъзнах, че има сериозни отклонения от стойностите в сервизните. Мислех да си купя един дебитомер, но не ми се даваха толкова пари за глупости, след като с термометър и една обикновена духалка за 20-30 минути мога да разбера колко е реалният коп.
Може да го хранят постоянно, но Миланов е прав!
И как, примерно, да повярвам, че COP на машините вкъщи, които са 3 на брой (60-ка, 35-ца и 20-ка) е около 2, като в най-студения месец, общо са лапали грубо около 800-900W на час? Отопляема площ 75м2 (195м3), с немалки загуби, живея над магазин, а хола е с огромни френски прозорци. Поддържана температура навсякъде 23-25 гр., денонощно.
Ей, тва българите сме специалисти по всичко и от всичко разбираме, дори повече от проозводителите!
П.п. Топлете се на духалки, бе?! Няма шумен он/офф, клапи да ви се местят и без това ги изкарахте икономични горе-доку колкото един климатизатор.
Този пост е редактиран от rosswen; 13-04-18 в 16:12.
Нема страшно, скоро очаквам във форума да бъде обявено някое ново откритие в конструктивната част на климатичната техника и да бъде конструирана и показана машина, която ще работи във всяко възможно помещение, монтирана на всяко възможно място, като си местиш датчиците с 10 метра проводник, където ти е кеф и според сезона.Ще има и писмени указания за процедурата по местенето![]()
Защо го правиш ?
Знам, че разбираш всичко ...
- - - - - - - - - -
Имах впредвид, че около и малко над 2 е на китайска пръчка от 800лв. Твоите не са точно такива.
За духалките - няма да коментирам - дори най-тихата духалка е по-шумна от най-евтиния климатик. Освен това дори заради коефициент 2 си заслужава да се използват климатици, да не говорим, че и няма духалки 4-5-6-10KW или пък 15КW каквито са моите отоплителни нуждиИли пък 10тина каквито са твоите.
Защото една лъжа, повторена хиляда пъти, става истина. Така е написал Йозеф Гьобелс в една своя книга, настолно четиво на всеки диктатор. Затова го правя. Мразя пропагандата! Не съм виновен, че поназнайвам някои неща. Така ни учеха едно време. Сега вече е различно. Лесно се управляват и зомбират масите![]()
Нема смисъл от "очакване" измислено е , жични безжични ватианти на ДУ със сензор ... избираш от къде да отчита машинката. Но естествено не това е целта на поста ви , както си личи от "доокрасяването"
Аз предлагам всички теми да се заключат за да не се предизвикват подобни напъни на интелекта и остроумието като този от цитата с цел иронизиранеНякои ще получи "херния" .. за нищо.
Абе що цапате темата с тея COP-ве ...... няма ли си друга където да се коментират ? Да не би да е заключена ... нещо
- - - - - - - - - -
Манипулиращи![]()
Този пост е редактиран от Mig82; 14-04-18 в 02:12.
Въй... Колко мъка има по този свят.
пп. Миланов, НЯМА оф след промяната. Предимно работи с консумация от около 175 вата. В момента съм много доволен, стаите са си темперирани, машините не се успиват.Идеални, но за Испания.
Здравейте,
дори след изчитането на 1000+ страници с мнения за daiseikai 5,6,8 и избор на климатик и други марки и една камара недомлъвки около Daisekai 8 и как точно не работи / работи, имам няколко въпроса.
Daisekai като цяло е серия с двуроторен компресор. Доколкото разбрах 5-та серия включва втория цилиндър при <= +2 градуса при което минимума ставал 1100w (мнение от форума), но иначе е с минимум 300w при +7 градуса вън и +20 вътрешна.
Отварям engeneering book-а на 5-та серия и там фигурира само и единствено part load performance, който представлява таблица 0-100% load и външна температура -15...20 градуса. Таблицата потвърждава това дигане на минимума и всичко е точно. Няма кой да се сърди за абсолютно нищо.
Имам Daiseikai 6-ца . серия пукащи пластмаси, но не съм го ползвал за отопление и грам внимание не му обръщах как работи до преди 2-3 месеца .. знаех само че има плазма (даже се оказа че има и йонизатор) и че беше 2 бона и имаше максимален COP / EER когато го купувах. Отварям engeering book-а и в същата таблица минимума пада от номиналните 500w и консумация 100w до 152w и консумация 52w при външна температура -20. При +2 градуса няма такъв скок както при 5-та серия. Това означава ли че при 6-та серия втория цилиндър не се включва фиксирано при определена темепратура а само при необходимост от мощност и баланс и прочие на самия компресор.
Отварям Daiseikai 8-ца engeering book-а и гледам същата таблица. Mного подобна на Daiseikai 6-цата с много малки разлика в консумация и отдаваната енергия. Няма скок в минимума. В engeering book-а има допълнителна таблица която разписва в широкия температурен диапозен от -15...24 с три колони минимум, номинал, максимал и за всеки отдавана енергия , консумация и COP. Минимума варира от 190w и консумация 70w и при -15 външна и максимален минимал 650w при 24 градуса външна температура.
Теоритично според производителя 6-та и 8-ма серия би трябвало безпроблемно да работят на минимум non-stop когато въобще има необходимост от отопление или охлаждане. не говорим навън да е 15 градуса, а вътре да е 21 и да ти е леко хладно и да искаш 1-2 градуса отгоре.
Повечето проблеми с Daiseikai 8-цата все завършват с монтажа бил некачествен или имало проблем с него и все недомлъвки без ясен отговор. Примерно монтаж успоредно (духа успоредно) на външна стена с прозорец и на 15 сантиметра от тавана без висока мебел под самия климатик - проблемен монтаж ли е в спалня 15-18 квадрата строителство 2009-та когато изискването е било за 0.5 w/mK през фасадни стени. Или проблемен монтаж е машина забита на 5 сантимета от тавана и на 5 сантиметра от външната стена за да е по красиво. Или проблем с монтажа е машините да не са нивелиране или тръбния път да е по-малко от минимума на производителя или да е крив или външното тяло го пече много слънце или зимата го духа много и си мисли че е много по-студено отколкото е ???
Същевременно противно на engeering book-а във форума няколко човека или един и същ все вика такава мощна машина в такива малки помещения .. даже кенефи ... ще работи on-off защото не изключвал втория цилиндър. Ако не го изключва, защо engeneering book-а не индикира това повишаване на минимума.
Успиването всъщност проблем с разположението на датчиците във вътрешното тяло ли е или бъг в софтуера породена от твърде ниски топлинни загуби и топлинни джобове и твърде инертно охлаждане за да може машината да се усети да включи.
Вкрайна сметка ми е трудно да намеря машина с плазма и йонизатор и изсушаване на питата след режим охлаждане пък било и то само за 30 минути и такива минимуми . И да даваш 500 лв повече за машина с йонизатор и плазма .. с капацитет да топли 25 квадрата с малко до николко зор даже може би и в Русе и да работи нон стоп на минимума си 10-20% дето се вика номинал ако стигне ще е някакво чудо. Сравнявайки примерно едно fujitsu KGTA или други машини за 1500 лв където COP/EER са по-ниски на минимал .. примерно KGTA май идва 3.6 на минимал докато daiseikai-а дори там го дават УЖ ~4-6 според външните условия. И наблядавайки работата на подова fujitsu и Daiseikai 6-ца .. и двете машини правят едно развъртат за 1-2 часа повече . и след това кретат на минимал почти нон стоп.и когато този минимал ти е висок . on / off .. или ако е достатъчен споре ддвъншните и вътрешните условия то тоя номинал е с някакъв нисък COP / EER 900w/250w при fujitsu .. и за 10 часа прави 2.9 киловата. Аз на 6-цата с пусната плазма имам при 23 градуса охлаждане стабилен минимал 100w+- държи и даже е смъквал на долу. Но при отоплението не е точно така и все проблемите са всъщност при отопление.
Като изключим лирическото отклонение за другите марки ... плащш повече не за мощността а да може да работи на минимала ефективно и той да е достатъчно нисък.
Тъй като не стана много ясно какъв ми е въпроса .. има ли някакъв проблем с тези daiseikai-и . .и могат ли да си държат минимумите както е по сервизния pdf и какво може да не му е наред на монтажа за да не работи както се очаква. Какво може да не е част от сервизното и да дига минимума и да е свързано с датчик . .да кажем навън много духа и външното се лъже че е мега студ и дига оборотите ..после поглеждаш синоптик че било -5 градуса ама се усещало като -15 заради вятъра .. гледаш ват метъра и си викаш 300 вата то е -5 градуса какъв е тоя минимум и почваш хейта без да се замислиш че сигурно външното го брули яко и го усеща като -15 всъщност ?
За шума на клапите преди месец .. жената се кара че докато стана тя вече била направила 1293421 неща и даже прахосмукачка пуснала .. и и викам .. "Аз се притеснявам, че на климатика клапите ще са му шумни".. та прахосмукачка 70-75 db не ме буди та освен ако клапите не са със алармена сирена може би това няма да е проблем дига ли ги не ги ли дига ..
Този пост е редактиран от drekinov; 01-06-18 в 11:50.