инж.Нейчев не е от София а е от Стара Загора, ако искаш може да ти дам мобилния му телефон
инж.Нейчев не е от София а е от Стара Загора, ако искаш може да ти дам мобилния му телефон
Пратете ми телефона на инж-Нейчев,предстои ми изграждане на вътрешна газ инсталация и закопуване на подходящ стенен газ.котел....
Брей, нямаше ме няколко дни и съм изтървал голяма активност ! Отговарям само на един въпрос, другите - после, че ме чакат на банкет !
Конденза трябва да се изведе в канализацията, разходът е няколко литра на час при пълна мощност, но има киселинен характер и не става през терасата.Първоначално публикувано от hexer
Отговори:Първоначално публикувано от mantaman
1. Няма да успееш да преброиш до 10.
2. Помпите ще си пречат, но не само това е проблема. Котелът работи само в система под налягане, а камината - точно обратното. Освен това няма логика да ги включваш заедно, след като инсталацията ти няма и 10кВт,а котелът е 24кВт макс. мощност!
3. На пълна мощност котелът гори до 2,5л газ, така че една бутилка ще ти стигне за уйкенда.
4. Всичко може, но дали си заслужава? Вайлант имат модул за включване по телефона и струва над 500лв. Няма нищо особено за гледане - ако искаш - просто си поръчваш и такъв модул.
5. Има десетки варианти в ценовия диапазон на Теси - обърни се за предложения към фирмата, която ще го изпълнява
6. Да - виж отговор 2.
Котел с открита камера е отживелица и едва ли се предлага някъде все още. Всеки котел си има защита от замръзване на водата в отоплителната инсталация - включва първо помпа, а ако се наложи и подгряване до 30°С, щом температурата падне до 5-8°С. Но какво ще стане при спиране на ток или газ - всеки може да си представи. Освен това замръзване се получава обикновено по тръбите за БГВ, където водата не циркулира. Тези схеми с монтаж на тераса се ползват предимно в южна Италия, където зимата е по-мека от нашата.Първоначално публикувано от legalbg
Първо здравейте на всички знаещи и можеши в този форум.
Искам съвет относно избор на газов котел но да започна с техническите данни на жилището. 120м2 при височина 2.8м.Монолитно тухлено строителство. Половината от външните стени са с двойна изолация външна и вътрешна а другата половина само с вътрешна. Външната е в процес на реализация в близко време. Имам изградена инсталация на локално парно на твърдо гориво като са монтирани 4бр панелни ламаринени радиатори по 3850W + една лира в банята собствено производство така че я преценявам на око около киловат. Ще се слага и едно подово в кухнята която общо е около 10м2 когато се почне ремонта и газификацията. Имам монтиран 120 литров боилер с две серпентини едната от които е свързана към локалното а другата се ползва от работещ слънчев колектор. Разхода ми на дърва е около 6-8 м3 на сезон. Като на изхода от котела потдържам температура не повече от 50-55 С' и то изключително рядко в най големите студове. Като в помещенията ми температурата не е по малко от 24 С. Ама какво да се прави жената е зиморничева а аз умирам от жега. Системата така е проектирана че да може да се включи алтернативен отоплител работещ под налягане. Така че присъединяването няма да ми е проблем.
Очаквам веднага да ме почне някой защо ти е друго но аз си знам. По стечение на обстоятелствата доста често няма никой в къщи по няколко дни и като се завърне човек по никое време тепърва да пали камина си е да не кажа чесно безумие. Тъй че едно от изискванията е котела да има програматор. Тъй че на практика често ще се налага смесено отопление. А и нищо не се зане как ще се развиват цените на енерго носителите и може да се мине изцяло на газово. Бих се метнал и на термопомпа точно по тази причина но са сега само проекти.
Тъй че колеги моля за компетентни мнения все пак повече глави мислят по добре. А и не може човек да е компетентен по всички въпроси.
Предварително благодаря на всички които ми отговорят.
Аз лично бих си търсил котел с мощност близка до инсталационната. В твоят случай тя е сумата от мощностите на радиаторите, подовото и лирата (към 19 kW) + поне 3 kW за топлене на вода – т.е. 22 kW. Значи оптимален за теб е котел от 24 kW. Имаш късмет, това са най-разпространените котли. На практика, след като имаш бойлер ни ти трябва модул за БГВ към котела, но разликата в парите на котел с такъв модул и без него не е голяма и лично аз бих си купил с вграден проточен бойлер. Съществуващият бойлер пак си го захранваш от новия котел така, както се свързва радиатор, но му слагаш и термостатичен вентил, който да спре подгряването, след като се затопли бойлера до 60°. Двата бойлера (проточният на котела и комбинираният) могат да се свържат паралелно към водната инсталация и да им се сложат кранове. Така ще може да спираш този, който в момента не ти трябва. Добър вариант е да сложиш автоматика с магнет вентили, която да пуска първо водата от обемния (старият) бойлер, а след като тя свърши да се включва другият.
Ако имаш повечко пари препоръчвам ти котела да е кондензен.
От тук нататък реда е прост. Знаеш какво търсиш пускаш Google и търсиш.
Моите лични предпочитания са котлите на Viessmann (VITODENS 343 – KOMBI), но ако ти се виждат скъпи виж в сайта на Ерато има прилични котли виж това:
http://www.erato.bg/otoplenie/bg/pro...hp?group_id=37
Успех.
здравеите моля ви за спешна помощ купихме си комбиниран стенен газов котел ФЕЛИНИ 24 кв искаме да го сложим в банята при тръбите живеем в панелен апартамент 70 кв плана ни е с 3 радиатора фирмата ни казва 4е вси4ко 6те е наред но вси4ки други ни казват 4е това е бомба и да не го слагаме моля ви помогнете апартамента няма газофикация
Боже, какъв български! Е, като няма газофикация апартамента, как ще пуснете котела?
по принцип пиша на латиница затова са се получили грешките но ще изчакам по компетентно мнение защото от теб явно няма да получа друго освен критика за българския на тази тема си по добре защото от другата маи не знаеш че се слагат бутилки
Аа, ти мислиш да караш котлето на бутилки пропан-бутан и да отопляваш 70м²? Скъпо и голяма хамалогия, не си струва инвестицията. По-добре карай на ел.радиатори. Но щом си взел вече котела... Радиатори и тръби има ли поставени? В банята е неподходящо - има влага, предполага се, че ще пречи на електрониката. Слага се на външна стена и коминът се изкарва през стената. Колкото до "бомбата" - котелът е напълно безопасен и всяка година минава технически надзор. Ако има някаква опасност, това е от бутилките, но всеки от комшиите има поне по една в къщи, без всякакъв надзор, че и 20-30 годишни . Ако скоро ще има газификация на входа - има смисъл, ама иначе не виждам такъв.
Не съм филолог, но доколкото знам няма азбука,език и граматика без препинателни знаци. А, да, освен шльокавицата .
Не съм и модератор, за да ти правя забележки, но е неуважение към останалите, които трябва да четат и евентуално - да отговарят! Написани по този начин, въпросите ти изглеждат доста несериозно и хлапешки, та затова не очаквай много отговори! Успех!
Здравейте, прочетох по-голямата част от форума дотук, но не успях да си отговоря сам на въпросите и реших да попитам директно:
Купих си кондензен котел Victrix 26 2I, най-вече заради ниската долна граница, зададена в техническите параметри - 3kW. От прочетеното тук разбирам, че котелът работи като кондензен само при по-ниска температура, която се осигурява с повече глидери. Ще отоплявам 2 стаи: 12кв.м и 21кв.м. Тръбите за радиаторите са за h=500mm. Можете ли да ми кажете по колко глидера за всяка от стаите ще е най-удачно? Също и по каква формула се правят изчисленията за кондензни котли?
Може би има значение - и двете стаи са с южно изложение; апартементът е вътрешен, т.е. имам съседи отвсякъде.
Благодаря предварително!
Варианти различни - най-добре е да сложиш конвектори, ако апартаментът ти е вече обзаведен. Ако е ново строителство и още няма замазка - най-добрият начин е подово отопление. Третият вариант е с радиатори, но за да отдават необходимата мощност трябва да са двойно по-големи от обикновено - т.е. трябва да напълниш къщата с радиатори. Затова се прави някакъв компромисен вариант, така че котелът да работи в кондензен режим през по-голямата част от времето, а само в най-студените дни да работи на по-висока температура, за да насмогне на топлина. И по-добре слагай радиатори Н600 - майсторите ще намерят начин да ги напаснат, но пък така можеш малко да намалиш дължината на радиаторите.
Благодаря ти, Lazar!
Все пак, ако останем на вариант радиатори, колко точно глидера ще са необходими, при Н500 и Н600?
Също, прати ми линк, ако е възможно, да се образовам за тези конвектори.
Зависи от мястото, но аз бих сложил панелен радиатор в малката стая Н600х1200(или 1400) за около 200лв и в голямата Н600х2000 за около 300лв. Може и по-малко - както ти казах е въпрос на компромиси. За голямата стая подхожда конвектор например виж тук:http://www.bgtherm.com/products/heat...skytec_kfc.htm
Трябва ти мощност поне 3кВт при 50°С, т.е гледай модел KFCMV045 или KFCMV060. По-големият модел можеш да го ползваш без вентилатор по-дълго време - например нощем, за да не шуми. Струва долу-горе колкото алуминиев радиатор със същата мощност.
Здравейте, legalbg! България Терм ООД предлага на пазара котли, специално пригодени за външен монтаж и работа при ниски температури(до минус 25оС) от марките RADIANT и BAXI. За да бъде защитен котелът от замръзване е необходимо той да бъде свързан към ел. захранването и да му е подаден газ. Тъй като има опасност или да няма ток, или газ за по-дълъг период е задължително отоплителната система да бъде напълнена с антифириз, а системата за битова гореща вода да бъде защитена с така наречения "Комплект против замръзване". Внимание! Антифризът е специален за отоплителни системи! Иначе има опасност от повреди в котела. Препоръчвам Ви котел със затворена камера. КПД - то е по-високо. За конкретно решение на Вашия въпрос съм на разположение на e-mail: bulgariatherm@einet.bg