Забравих да уточня - разликата в цената е САМО 4.80 лв.
(calormatic 400 - 280.80 лв. с ДДС)
(calormatic 330 - 276 лв. с ДДС)
Забравих да уточня - разликата в цената е САМО 4.80 лв.
(calormatic 400 - 280.80 лв. с ДДС)
(calormatic 330 - 276 лв. с ДДС)
Уредите на Vaillant имат вграден аквасензор, който играе ролята на дебитомер. Във всеки един момент при ползването на БГВ, уреда знае точно какво количество вода протича през него с точност до 0.1 L. Това дава възможност на уреда да работи при 1.1l/min. при налягане на водата от 0.15 bar. Какво означава всичко това? Пример :Първоначално публикувано от Arn0ld Tomas
Ако аз ползвам 6 литра вода с температура 43 градуса - уреда ще работи с мощност 12.5 kW, ако аз реша да увелича дебита на 8 литра без да променям температурата, тогава уреда ще заработи с 16.7 kW. Ако намаля дебита на 3 литра - 6.8 kW.
Всичко това дава основание да смятаме, че уреда ще работи в режим на пълна модулация и при работа за БГВ.
Аз си мислех за това: Примерно миеш чинии в кухнята пускаш топла вода измиеш 1 чиния спираш водата, вземаш 2-ра чиния пускаш водата измиваш я , спираш водата... и това означава постоянно спиране и пускане на котела и съответно голяма консумация на газ или не?
Искам да разбера дали ползването на газовия котел за топла вода за битови нужди няма да се окаже неизгодно... ако имаш малко дете иди му обяснявай начини за икономично ползване
Повярвай ми, много по-икономично е от алтернативата. Сметките ми за газ през лятото са средно 10 лева/месец. Това с бойлер се съмнявам да го постигнеш, а не мислиш постоянно "спрях ли бойлера", "има ли топла вода" и да внимаваш колко време се къпеш, че да има вода за другите.Първоначално публикувано от Arn0ld Tomas
По принцип си абсолютно прав! Всяко ново стартиране на уреда в режим БГВ означава стартиране на максимална мощност с цел много бързо загряване на вода. Този режим "пусни - спри" не е добър за уреда. По този начин много бързо ще се амортизират възлите в уреда свързани с определяне на преоритета му ( отопление или БГВ). Не се ангажирам със 100 % отговор, но лично аз не го препоръчвам. Ако при теб ситуацията е такава, че ще се случва често спиране и пускане - то тогава си сложи една юнга в кухнята и съответно ползвай водата от уреда само за къпане. Там не се налага често включване и изключване. И не на последно място - нагласи си температурата на топлата вода така, че като се къпеш да не я разреждаш, или този който обича най-топла а вие щете нещете ще се наложи да си я поразреждате.
Та като стана на въпрос за тръби, колко киловата може да захрани Pex/al/pe Ф16 при 40* на 20м. Знам че има значение скороста на помпата, затова да спомена че ще съм с Вайлант ЕкоТек плюс 30 а на края с вент.конв. На мен ми трябват 3.7кВПървоначално публикувано от eng.Neychev
Приятно ми е да поздравя с "Добре дошъл" еng.Neychev, който досега се изявяваше основно като читател във форума. Много добър специалист, не го жалете откъм въпроси
Arn0ld Tomas, винаги съм казвал, че най-добрата схема за производство на БГВ е със обемен бойлер, особено за случая, който ти описваш пускане на крана за малко и спиране. Е, разбира се доста хора искат да се отърват от обемния бойлер в съвременния малък апартамент, но всяко нещо си има цена. Не е задължитвлно да поставяте бойлер със серпентина - Вайлант има решение за всеки проблем, включително и как да се използва вашия стар стандартен ел. бойлер, който може да стане буферен резервоар за БГВ, подгрята на газ, така че да не се включва постоянно котела за една чиния.
тази тръба може да захрани около 2.5 kW с необходимата скорост. В този случай може би трябва да се отчете необходимия дебит на отоплителната инсталация след уреда. Какво ще захранва този уред?Първоначално публикувано от ror
имам две помещения по 3.7кВ, който са по-далеч, съответно на 17.5м и 20м от колекторната кутия. Общата мощност ми е като котела -30кВ (11бр. конв. средно по 2.5кВ + няколко малки панелни V&N), заложени Ф16~270m. Проблема е че съм сложил тръбите за тези двете, но има възмижност за смяна. Затова споменах котела, за да се види дали вградената помпа ще има капацитет за Ф16 на това разстояние. Иначе инсталатора ме убеждава че, тръбите имат капацитет.
в техническите характеристики на вентил-конвекторите, трябва да бъде упоменато при каква температура на водата, какъв дебит им е необходим.След като се сметнe необходимия дебит за конвекторите, към него ще се прибави и необходимия дебит на радиаторите и така ще сметнеш общия дебит необходим за отоплителната инсталация. Ако се окаже, че необходимия дебит е по-голям от този на уреда => инсталацията се разделя от уреда =>допълнителна помпа, осигуряваща необходимия дебит с определената скорост.
Има ли проблем при използване на медни тръби в комбинация с кондензен котел (Вайлант), защото съм го изпълнил така до колекторните кутий?
Единственото условие е да спазиш диаметъра на тръбите до колектора и те да бъдат дифузно плътни, т.е. да не пропускат кислород. Би трябвало, ако ще използваш уреда в нискотемпературен режим, диаметъра на тръбите до колектора да бъде ф 35 mm. Като компромисен вариант ф 28 mm. (зависи от разстоянието от уреда до колектора)
мисълта ми е че, според инсталатора медните тръби влиаели зле на топлообменника, имало алуминий и се получавала електролиза
възможна е електролиза при медни тръби и алуминиеви радиатори