Относно мощността на глидерите Prodotti, Ragall е описано подробно колко и при какво DT ти е мощността.
Относно мощността на глидерите Prodotti, Ragall е описано подробно колко и при какво DT ти е мощността.
Да наистина са верни твоите сметки при DT30 за кондензен режим, и от тях разбирам че трябва да увелича значително броя на глидерите в стаите за да може да топлят при температура 50 градуса. Проблема ми, е че няма да имам такава възможност(пространствена и инсталационна). Друг вариант освен панелни радиатори май няма.
Има, ама е скъпичко. Вентилаторни конвектори за основните НЕ спални помещения. Давам просто пример аз на какви съм се спрял, има и значително по-евтини. Вентилаторни конвектори(FAN COIL) това са моделите с цена http://www.olimpiasplendid.it/public...ssa%20ris..pdf това са подробни технически характеристики за да се избере подходящия модел. При мен имах същия проблем и за това се спрях на този вариант за в дневната в която имам и радиатор и конвектор. В спалните искам или не увеличих и аз радиаторната мощност за да ми излязат сметките. Първоначално и моята реакция беше такава, когато Lazar ми каза че трябва да увелича радиаторите но, и аз посмятах и порових и си намерих решението за при мен. Дали ще е удачно ще се види следващата зима.
Сметни си добре дебита на тръбите от котела към колекторната кутия и от там до радиаторите че и там бях поомазал за малко нещата. Пак благодарско на Lazar след умуване как да реализирам съветите му при мен, се преправиха тръбните разводки на парното на цялата сграда след като казах на ТОПЛО-ИНЖЕНЕРА как искам да се направи при мен.
Този пост е редактиран от sreshtu; 28-01-14 в 14:30.
Пък и Корадо имат сумати варианти на различни дебелини ако размера на височина/ширина е фиксиран.
Но пък като гледам изолацията не виждам как ще изхарчиш повече от 2-3Квата моментен разход за целия апаратамент. Така, че и по-малките радиатори ще стоплят. При мен с повече изолация но подпокривен етаж загубите при -5 градуса външна са 2,72КВата моментен разход за 90м2 отоплени.
Така, че подходи първо от идеята колко ще са предполагаемите топлозагуби при -20 да речем. Сложи още 30% за недостатъци в изолацията и ще видиш че реално къщата има нужда от доста по-малко радиатори.
После вече се тръгва към решаване на проблема как необходимата мощност да бъде реализирана чрез подходящи радиатори, температура на водата и вид котел.
Този пост е редактиран от orlincho; 28-01-14 в 18:49.
Ако искаш мир, готви се за война!!!
Ако искаш да ти е топло, готви се за мнооого студено. Което не означава че не си прав orlincho но, аз мисля че ако имаш заложена радиаторна мощност за -20 външна и си смятал радиаторите за DT30 няма да сбъркаш.
Вижда ми се непрактично при -20 да ти работят на ДТ30. такива ниски температури са не повече от 1% от дните в годината. И тогава котела спокойно може да си поработи на 70+ градуса. разликата в консумацията на кондензен котел е около 5% което значи, че за тези конкретни няколко дни котела ще изхарчи +5% на очакваното. Което за мен е по-приемливо от колкото да се овърти къщата с радиатори.
До някъде говоря и от личен опит. При мен навъртях големите радиатори и резултата е, че през повечето време от отоплителния сезон са студени ако позволя на котела да си работи както иска. Ако бяха по-малко котела щеше да работи повече време и да ги поддържа топли по-дълго. Сега в междинните сезони е късмет да хванеш радиатора топъл.
Това при дисбаланс от рода на:
Топлозагуби при 0 градуса (средната за януари) 2.5Квата и радиаторна мощност 18+КВата на дТ60. Така котела си позволява да работи над минимума си и комфорта страда. Единственото което мога да повлияя е да му намаля Т на водата ръчно да не си позволява да я затопля повече от 40-45 градуса (дТ20). Така котела е принуден да работи към минимума си хем и радиаторите са топли през по-голяма част от времето. Същото би могло да се постигне и с по-малки радиатори според мен. За мен извода е, че "да" може да се прекали с радиаторите.
С първата част от поста на orlincho съм напълно съгласен, но с втората не съвсем. Нали това AMICO е модулираш термостат по стайна температура? Това означава, че при доближаване на стайната температура котелът ще си намали мощността до минимум. Това не зависи от големината на радиаторите. Ако радиаторите са повече, те ще греят с по-ниска температура при една и съща мощност на котела, така че няма да топлят повече, а ще отдават точно толкова топлина, колкото им праща котела. Ти мерил ли си по някакъв начин дали наистина минималната мощност на твоя котел е 2кВт, защото аз все имам едни съмнения, че това е търговски трик?
Хм тук нблюденията ми са други.
Термостата го дават модулиращ наистина - и съм му проверявал настройката за Он/ОФФ е изключена. Ама това хич не пречи софтуера да е написан тъпо.
1. Радиаторите имат доста вода в тях и докато се прекара през котела и загрее минава доста време. През това време термостата не отлепя особено а котела се вихри определено на максимума докато позагрее водата. Когато водата се позагрее реално радиаторите почват да топлоотдават там колкото киловата могат при текущата температура на водата - тези киловати са над минимума и котела съответно поддържа колкото може над минимума. По някое време термостата почва да усеща, че температурата отива към нужната и предполагам командва модулиране ама полза никаква. топлата вода е много и температурата в стаите подминава зададеното. Термостата изключва горелките и оставя помпата да си върти.
2. Когато сложа регулатора за Т на водата в радиаторите на макс. Тези така описани тласъци са големи ( Т се вдига поне с 1градус над зададената и после системата почива сумати време докато къщата се охлади а радиаторите съответно седят студени, добра изолация).
3. Когато огранича водата на 40-45 вече доста по-балансирано работи - стайната се вдига по-бавно, но след това котела работи повече време на по-малка мощност и съответно с по-къси почивки. Радиатортие стоят повече време топли.
Разхода не се различава особено в двата описани режима. То и няма как особено да го засека, че се влияе от много други фактори като външна т. слънце, вятър, консумация на студена вода, мъгла.
Според мен това поведение се дължи най-вече на многото вода в радиаторите. Респективно на размера им. Предполагам че същата мощност с алуминиви ще се държи по различно. Те са доста по "бързи" така да го наречем.
Не съм, по книжка трябва да е 3.6КВата, ама нямам идея как да го измеря - на дисплея има 3 деления а от 3.6 до 24 КВата най-вероятно стъпките на управлението не са само 3 а котела може да се саморегулира доста по-плавно. Ако имаш идея как да го измеря казвай и на мен ми е интересно.
Не го познавам котела, понеже не работя с тази марка, но в инструкцията би трябвало да е описано. При някои модели трябва да се влезе в сервизните настройки от специалист, при други от потребителските настройки можеш да намалиш мощността на минимум. А ко е така - оставяш го да работи няколко часа на минимум, като по разходомера засичаш колко газ е изгорена за това време. Е, трябва да е във време, когато не се ползва БГВ и котлон.
Здравейте колеги, от около седмица съм новодомец (на шпакловка и замазка все още де ) в газифицирано жилище. От както ми сложиха котела - ALIXIA 24FF, съм се захванал да се боря с разхода на газ. Доста изчетох от написаното по темата тук и мога да кажа че горе-долу ми е ясна целта на занятието. Жилището е на последен етаж - 5 в сграда от 2009 г. самостоятелно на етажа, отдолу е населено, но не знам до колко се топлят, а пък и строителя е сложил малко изолация под замазката така че не знам доколко долните апартаменти ми влияят на отоплението, От вякъде са ми външни стените с изключение на стълбището, но там ми е банята. Всичко е санирано от строителя (незнам дебелина обаче) и е тухла четворка. 58 квадрата е. Общо инсталирани (БЕЗКРАЙНО НЕДОСТАТЪЧНИТЕ, но все пак пресметнати за обема на жилището при май 70 градуса на водата, но не и за котела ) 24 глидера Н500 и една немонтирана лира (байпасната с тръба че да цирколира все пак ) Понеже засега не се обитава а само през деня съм там и правя баня в момента се опитвам да поддържам поне според мен икономичните 14 градуса, но за съжаление не се оказват толкоз икономични! Купих си безжичен стаен програмируем термостат тип он-оф и му зададох постоянна температура 24 часа 14 градуса. В момента успях да го докарам до добра работа (поне според мен де) смисъл: котела е мах градуси на водата и на всички радатори са им на 5 термоглавите, термостата подава сигнал при 13,8 градуса и котела пали почва да грее, след малко (не много де ) спира поради високата темп. на водата, чака си да му падне темп на водата за да запали пак, но преди да стигне до там термостата достига 14,2 и спира котела. следващо палене след бая време като пак стане 13,8 . Според мен това е добра настройка, единственото което ме дразни е че като котела спре спира и цирколационната помпа и в системата остава вода с темп 70 градуса в застой без да се оползотвори и така си изстива. Та въпросът ми е дали има начин да накарам помпата да си върти независимо от всичко, а само котела да пали или не спрямо термостата ??? Идеята ми е че и ако тази вода си отдаде температурата си в радиаторите след като е спрял котела, поради допълнителните градуси би трябвало следващото палене да се отложи още повече и по този начин евентуално да се спести поне едно палене за 24 часа и от там газта за него. В момента разход на газ 4,1 кубика за 24 часа което ми се струва много за смешните 14 градуса.
Свали си от руско-украинските сайтове /Google/ упътването за котела.
Виж стр.23 - ключова дума "насос" се намира схемата за превключвателя на помпата.
Превключвателят е с 4 ключа, ключ с №2 е за помпата. Когато е включен втория ключ помпата работи 5 сек. /заводска настройка/, като изключиш ключа - 3 мин. Ключове с №3 и №4 НЕ ИЗПОЛЗВАЙ!!!
Въпрос: представяш ли си колко ще е разхода на газ при 21-22 гр. и по-ниски външни темп. от сегашните?
Извинявай за въпроса, ама дали си вързал термостата по правилата - да не би да прекъсва цялото захранване на котела. На платката трябва да има специална клема за връзване, която е замостена и трябва да махнеш мостчето. Освен това този байпас на лирата шунтира останалите радиатори и водата се връща гореща в котела - трябва или да монтираш лирата, или да предотвратиш циркулацията от там.
Че в 58м2, колко е голяма тази система и къде се намира? Питам щото, като казваш че изстива - тя си изстива в апартамента, не някъде другаде - демек топлотдава си в апартамента. Ако помпата работи нон стоп водата ще изстива по бързо и дори термостата да показва над зададеното, котела пак ще включва, когато температурата на водата падне под определена стойност. Разхода най вероятно ще се увеличи чувствително.
Малко подигравки с NEST термостата.
download.jpg
Здрасти, упътването го имам даже на БГ. този ключ дето го казваш го знам 1: е за 2 минутно чакане преди палене, а 2: е за вентилатора дали да смуче 3 секунди след изгасване или 5 минути след това не е за циркулационната помпа. а 3: ? и 4: ? никой не казва за какво са, явно са тайни
Точно това ме притеснява като почна да го ползвам както трябва с какъв разход ще ми счупи главата Глидери ще слагам още това е ясно де, поне докато стигна минималната мощност + поне 10% отгоре.
- - - - - - - - - -
Здравей, термостата го подключих точно на мястото на мостчето то си е една кутийка която си беше надписана "роом термостат" отворих я, вътре имаше устърклема и беше укъсена с мостче (жичка). Махнах жичката и закачих парче двойна жица 0.75, нея я включих в безжичния приемник на 1 и 2, на N и L са ми нулата и фазата дето го захранват. Компутерм 7 (безжичен) е термостата ако има някакво значение де . Същност той това дето прави е доста просто, при надвишаване на темп. подава сигнал и релето в него прекъсва мостчето, при падане на темп. под зададената релето възстановява мостчето.
За байпаса на лирата не се бях замислял че може да пречи, сега ще му сложа кран и ще го затворя че да пробвам ефекта
- - - - - - - - - -
Здравей, всичко си е в апартамента , това което имах предвид е че водата спира да циркулира като щракне термостата и на котела остава да свети 70 градуса, демек в тръбите. Мисълта ми беше че може би ще е по ползотворно ако тази вода вместо да си седи гореща в тръбите и по пода и така, да продължи да циркулира и да си отдаде температурата в радиаторите, а самата горелка да не пали през това време защото темп. в помещенията е по висока от зададената.