PILSA са добри, малко са по-дебелостенни, но като почнеш с ф32 от котела няма проблеми.
PILSA са добри, малко са по-дебелостенни, но като почнеш с ф32 от котела няма проблеми.
Лазар, искам да попитам - мисля че и за другите ще е полезно. Ако се изпълнява подово отопление - с какви тръби/като материал/ трябва да се направи, и с какви диаметри трябва да е серпентината по пода? Добре ли е всяка серпентина/респективно - помещение/ да е на отделен кръг към общ колектор?
За подово отопление най-добре е омрежен полиетилен (без ал. вложка) с кислородна бариера. Най-често се ползва ф16х2. На Рехау тръбата е 17х2.5. Всяко помещение на отделен кръг, по-големите помещения на повече кръгове, един кръг не повече от 80-100м, отделна помпа с трипътен вентил за ограничаване на температурата до 45-50*С. Ако е кондензен котел - може да се ограничава от котела, ако няма други (високотемпературни) консуматори - радиатори
Благодаря Лазар! За всеки кръг ли помпа с трипътен вентил? Ако е само подово, без други консуматори има ли нужда от отделна помпа и трипътен вентил. Честно казано, принципно хич не ми е ясно как могат да се комбинират, например подово и конвектори?
Направих една груба схема на апартамента.Не съм добър в боравенето с тези програмки,но в общи линни се вижда разположението.Подаващата и връщащата тръби ги изрисувах малко наизуст,в реалния монтаж нема да се пресичат.
Boko1975, не е много ясно при котела как ще разклоняваш тръбите, но гледай да слезеш с ф32 до земята и там вече да разклониш на 2 по ф25 и после вече на ф20.
tony34al, ето малко информация за четене.
http://www.oventrop.com/BG/products/brochures/p_cofloor_bg.pdf
Ами под котела на практика ще влизат 6бр,тръби.По 2бр.на лъч.Мисля да ги вкарам в два колектора,само незнам дали има колектори на ф32.Разклоненията за съответните радиатори ще ги правя по пода вече.На практика от котела до пода имам около 120см. разстояние значи да сляза с ф32 до пода.Оттам с редукция към ф25 да пусна лъчовете към всички радиатори и пак с редукции на ф20 да подвържа радиаторите?В момента радиаторите са вързани с ф16 от бялата тръба,казваш да я сменя с ф20? Ф16 отговаряше на 1/2" нали?Радиаторите в спалнята са вързани с такава тръба(полипропиленова),но е вкопана в стената и излиза в банята.Затова и така съм го нарисувал.Оттам ще ги захранвам.
Аз мислех, че ще правиш изцяло нова инсталация с ППР - тогава не ти трябват колектори - разклоняваш с тройници и толкова. Ако ще ползваш старите тръби трябва или да си направиш колектори от ППР или да ползваш готови месингови.
С излючение на спалнята,навсякъде ще се пуска нова инсталация.Но спалнята я ремонтирах преди година и поне там не искам да къртя наново всичко.В момента където съм начертал банята и където в връзката за подовото имам лира.Тази лира се захранва от тръбите който идват от спалнята а самите радиатори в спалнята се захранват от щранг в ъгъла,който ще се премахне.Искам да използвам изхода където е вързана лирата за захранване на двата радиатора в спалнята.Тръбата която е положена в стената е ППР ф16.Само това ще ми остане от инсталацията която е в момента.Всичко друго ще се изгради по твоя съвет с нови тръби и подходящия цолаж.Потърсих малко инфо за колектори но не срещнах колектор който да е Ф32(1"1/4 мисля че беше).Ако не е проблем ще го направя от ППР.Това с колекторите ми е доста мъгляво,никога не ми се е налагало да ползвам такива и съм ги виждал наживо да има два пъти.Така,че моля да ме извиниш ако ти звуча смешно ,но съм доста слаб там.
Нещо такова имам предвид,но незнам дали има нужда от обезвъздушителите в края или да се сложат тапи.Най-вероятно ръчно изработен от ППР.
Този пост е редактиран от Boko1975; 17-02-13 в 13:56.
Щом само една линия ще запазваш не ти трябват колектори - на вертикалите ф32 ще оставиш по един тройник с резба, където ще завиеш ракорите на белите тръби. Останалите отклонения ще ги направиш в замазката с тройници
Извинявай не схванах идеята.Нали писах ,че точно тоя момент с колекторите ми е тъмен.Останах с впечатлението,че трябва да изградя инсталацията с ППР с фибростъкло.До котела ще стигат 3 лъча с по 2 тръби ППР (подаваща и връщаща),без да влязат в колектор и оттам в котела не се сещам как да ги направя по-друг начин.Ако съм се объркал нещо,поправете ме.Или си имал предвид тръбата Ф32 да играе ролята на колектор?Още веднъж се извинявам за въпросите,но искам да си изясня подробно нещата.Ако спусна Ф32 до пода и оттам направя тройници за трите лъча който ще пускам правилно ли е?от тройниците продължавам на Ф 25 до съответните радиатори и оттам захранвам радиаторите с Ф20.Но за белите тръби който е написал Лазар,не успях да разбера.
Този пост е редактиран от Boko1975; 19-02-13 в 12:35.
Здравейте. Преработих отоплителната инсталация след смяната на котела. Увеличих броя на ребрата Focus Н500 от 45 на 75 броя, сега са 27-24-24 съответно в трите стаи. Получи се пълна какафония, първата стая (с 27 ребра) се затопля до 21-22° и термостата изключва, а в другите стаи температурата почти не е мръднала и изостава с 3-4°. Преди с двуконтурния ребрата бяха 14-15-16 и нещата бяха добре, дори в първата стая с 14 ребра температурата малко изоставаше. Притворих малко секретния вентил на първия радиатор, но не се получи от първия път. Със сигурност ще се получи баланс, но изоставих опитите, защото засега топля само една стая. При 49-50° мощността на 27-те ребра на единия радиатор плюс тръбите е колкото минималната мощност (1.9 квт) и котела работи без прекъсване на минимална мощност при разход 0,22 куб.м./час. Дори влиза в кондензен режим (на границата) само с един радиатор, отделя се конденз. Понякога се стича конденз от комина. Разликата на входа и изхода на котела е 4°, меря с мултицет с температурна сонда от най-обикновените. Показанията му не съвпадат напълно с показанията на термометъра на котела, но разликата, която отчита, я приемам за вярна. Отоплението се включва от термостата в 17.00 часа, работи средно около два часа, два часа и нещо при 49-51°, докато затопли от 16-17° до 21-22°, ако е много студено работи и повече, без през това време да включи и изключи нито веднъж. Може да затопли и по-бързо, като вдигна температурата на водата, но излиза от кондензен режим, спира да се отделя конденз. Като не е студено, го включвам и по-късно, тогава затопля за час и нещо-два. След 22,30 часа до 7 часа сутринта слагам термостата на 19°. Разхода за тази една стая при това частично отопление е средно 1 кубик. В най-големите студове тази зима (минус16° североизточна България) разхода беше 1,2 куб.м. Когато не е толкова студено е под 1 кубик,тогава чак призори включва 1-2 пъти за кратко. Разхода не трябва да се взема за сравнение едно към едно, защото отоплението не е много и само вечер, ако температурите навън са над нулата, през нощта изобщо не включва, след като е затоплено вечерта. Стаята има две външни тухлени стени, част от третата стена също е външна, стаята е южна, през деня само от слънчевото греене (когато го има) се затопля до 21°, изолацията е стиропор 3 см. отвътре, прозорците ПВЦ, също така стаята отдолу се топли много добре вечер, по същото време, когато и аз топля, което много помага. Другите две стаи са по-студени. Този котел Immergas Victrix 1.9-12.0 квт. е точно според потребностите ми, мога да топля една стая 15 кв.м., без да се нарушава нормалната работа на котела. Може и 150 кв.м. да се топлят с него,за един месец може да направи сметка за над 1000 лв. В ниската минимална мощност намирам допълнителна екстра за котела - изключвам радиатори без ограничение. Това е възможно, защото изравняването на минималната мощност на котела и радиаторите направих при ΔТ15 - 40/30/20, при ΔТ15 мощността на едно ребро Focus Н500 е 24 вата/ребро (1900вата:24=79ребра). Надявам се този котел да ми служи поне 15 години, за такъв голям период със сигурност ще дойде време, когато ще топля трите стаи, по друго време – една стая, или две, и си избрах котел с ниска минимална мощност, за по-сигурно. Имаше теч от комина на котела. Навих няколко намотки изолирбанд на края на вътрешната пластмасова тръба, където се съединява с кривката на комина, и се уплътни, заклини се. Термостата е безжичен, он/оф, със седмичен програматор, на същата фирма Амакс. Има някакъв проблем, не работи добре – като е сложен на 22° изключва при 21,5°, и след като температурата в стаята спадне, не включва отоплението, колкото и да спадне. Трябва да го изключа от бутона за противозамръзващ режим, и пак да го включа, тогава веднага тръгва. А през нощта при 19° работи,чувам как котела включва и изключва призори, като паднат температурите навън.Не е от безжичната връзка, двете части са в едно помещение. Сменях поляритета, рестартирах го, не помага.
Този пост е редактиран от velchev; 20-02-13 в 18:53.
Здравейте, нов потребител съм от 10 дена.Голями изчисления паднаха-е има някакви резултати.Някой има ли котле Sime за консултация? Благодаря.
Тия Tybox на Амакс имат явно някакъв проблем. Наблюдавам няколко такива и два от тях се държат по същия начин. Единия даже го смених при клиент и го сложих на майка ми на котела. Странното е че там се държи по-нормално, но тя е по търпелива и си го изчаква. Не приема и конфигурационните параметри, фирмуера му се е попрецакал явно.