Да ви е честита новата 2иляди и 6 та година скъпи съфорумци.
*
Да ви е честита новата 2иляди и 6 та година скъпи съфорумци.
*
Честита Нова Година!!! :dock:*
Най-накрая да намеря тема като за мен, че подлудих "нормалните" хора!
Интересувам се от отопление на "пасивна" къща. При -16 оС загубите от стени прозорци и таван са 2 KW. Къщата е 160 кв.м.
Обем 400 м3 без мебелите. Вентилацията е принудителна 600 кубика на час. Въздуха първо минава през 3*100 метра тръби Ф120, които са достатъчни за усвояването на 6 KW и в крайна сметка от -16 въздуха е с температура 8-12 градуса.
"Отработения" въздух (24 оС) минава през рекуператор, като отдава топлина на "свежия" (8-12 оС) въздух. На изхода на рекуператора имаме "свеж" въздух с температура 19 градуса и "отработен" около 15 градуса. Идеята е този 15 градусов въздух да не се изхвърля, а да се подава на изпарителя на климатик, а кондензатора да загрява "свежия" въздух от 19 до 34 градуса. Възможно ли е това да стане? Тези 15 градуса въздух са около 3 KW. Така че ще покрият загубите от 2 KW + 1 KW в рекуператора. Това е при външна температура -16 оС при по-висока например 0 оС няма да са необходими 2 KW, а 1,2 KW или температурата може да е, не 34, а 30 градуса...
Въпросът ми е възможно ли е климатика да отнеме 15 градуса от "отработения" въздух при същия дебит (600 м3/час) и да го добави към "свежия", така че да достигне 34 градуса?
При тези температури дали ще работи при коеф. 4?
Като отнеме от 15 градуса пак 15 градуса изхвърленият въздух ще е 0 градуса. Възможно е да се положат още 3*100 метра тръби и да имаме 1200 кубика "полу-свеж полу-отработен" въздух с температура 13 градуса, но е свързано с още вентилатори и инвестиция за полагане на тръбите. Така ще отнемем 7,5 градуса вместо 15 и на изхода ще имаме 5,5 градуса.
Ще се радвам на всякакви мнения по въпроса.
Уточняващ ? Къде са разполежени тия 3 * 100 метра тръби?
Добре е да има хора като теб, иначе света ще стане стандартен а техническия прогрес - "анатема"Първоначално публикувано от Petyr
Идеята е добра. Виждам че ще ползваш топлообмена земя-въздух + пасивен рекуператор + активен рекуператор.
Аз бих предложил топлообмен земя-вода + активен рекуператор защото топлообмена с вода е много по-ефективен.
И какво като имаме неустойчив изотоп на Хелий 3? То и при радиоактивния разпад на Уран 235 имаме сумати изотопи, които имат полуразпад от няколко секунди, до няколко стотици години. Някой например са вредни, защото поглъщат неутроните и спират верижната реакция на делене на Урана, например Ксенон 135. И така се "отравя" реактора и спира да работи, въпреки че има още Уран 235. От къде ще взимаме Хелий 3? Сигурно е в изобилие, като Уран 235?? То и водород +кислород = енергия + вода, но нещо няма, кой знае колко свободен водород, а вода колкото искаш. Така че ако търсиш алтернативни източници на енергия и то такива от които може да се възползваш сега се ориентирай към енергията на Слънцето и тази на вятъра (за вятъра само ако си около н.Калиакра).Първоначално публикувано от toto1
Сега да се надявам да разбереш защо за хладилен агент се ползва Фреон (а понякога и Амоняк). Хладилниците работят обратно на цикъла на Карно, може да вземеш някакъв учебник по термодинамика и да прочетеш за него. Именно чрез него се получава енергия в ТЕЦ и АЕЦ. Та обратния цикъл е да се вкара енергия, за да успеем да пренесем топлина от по-студено към по-топло тяло (което по-принцип нестава.. допри се до радиатора и пробвай да му отдадеш малко топлина от твоите 36 градуса) Та цяката работа е в, това да компресираме някакъв газ, така че да се кондензира (втечни) при което се отделя топлина, а после да го изпарим, като го разширим, при което се поглъща топлина. Доту всичко е много просто, но се налага да се ползва някакъв газ, който да се изпарява/кондензира при удобно на нас налягане и температура и имено за това се ползва Фреон.
То проблема не е в това дали топлината ще отиде във въздуха, а е в това дали почвата ще може да я отдаде, тя отдава някъде около 10-35 W/линеен метър. Така че ще успее да подгрее въздуха, дори в пластмасови тръби. Топлината идва от слънцето и колкото са по-дълбоко заровени тръбите толкова по-трудно се загрява лятото, но това е ако се ползва само за отопление. Ако лятото се ползва за охлаждане, то топлия въздух ще се охлади, като загрее и почвата.. затова ако се ползва само за отопление се заравят на 1,2-1,5 метра (като зимата почвата на тази дълбочина се охлажда повече (достига до 5 градуса), а ако е на по-голяма дълбочина лятото няма да може да се затопли от слънцето (от земните недра не достига почти никаква енергия /някъде около 1mW/кв.м/).Първоначално публикувано от alexi_dobrev
Само незнам дали един 4КВ климатик с дебит 600 м3 ще може да загрее поток от 600м3 с 15 градуса, като топлината е взима от същия поток с температура 15 градуса? И ако смогва, то какъв ще му е коеф. на трансформация?
Имам предвид че ако топлообмена е земя-вода би бил много повече от 10-35 W/m.Първоначално публикувано от Petyr
Не са случайно избраните температури 7 градуса за студеното и 20 градуса за топлото при изчислението на COP : идеята е че при такива температури се гарантира пълното изпарение и кондензация на фреона. При система земя-въздух или земя-вода ти имаш необходимите 7 градуса, така че въпросният коефицент 4 е достижим ( обаче трябва да се има предвид мощноста на вентилаторите които ще ползваш - те със сигурност ще намалят коефицента )Първоначално публикувано от Petyr
Самата почва ако отдава повече ще се охлади много (ще замръзне) затова се смята по толкова. За да работи един отоплителен сезон системата се смята с 10-35 вата (в зависимост от почвата и влагата). Ако ползвам вода с антифриз, то пак ще трябва да сложа 300 метра тръби (с по-малък диаметър), но поради по-добрия топлообмен почвата ще замръзва лека полека от студения край и към края на отоплителния сезон ще е останала такава незамръзнала дължина, която ще е достатъчна да загрее водата до 10 градуса.
Дължината се смята по формулата:
дължина=необходима мощност/топлоотдаване на почвата
Например 12 кв. термопомпа/0,02 при суха глинеста почва = 600 метра. За да няма големи загуби от местни съпротивления се прави на 6 кръга*100 метра (незнам защо е решено точно 100 метра).
Малко лошо обяснявам, но идеята е че се оразмерява по това колко отдава почвата, а не по това колко приема водата или въздуха (друг е въпроса относно това колко ток ще хабят вентилаторите и колко помпата и в термопомпата/климатика с кое ще има по-добър топлообмен, но при мен и без друго въздуха ще ми трябва с този дебит за вентилацията, защо да ползвам по-скъпа термопомпа, като има възможност да мина с климатик за 1000 лв.
Мен ме интересува дали ще може да вдигне температурата до 34 градуса с едно преминаване на въздуха през кондензатора. Ако зимата може да затопли помещение до 24 при външна -16 имаме 40 градуса разлика и например едно помещение 25 квадрата (75 кубика) ако има 15 квадрата прозорци с К=2 и 40 квадрата външни стени(таван) с К=0,5 то загубите ще са 50*40=2000 вата. Ако има инфилтрация 75 кубика на час , то загубите в помещението от това ще са 1 КВ или общо става 3000 вата (колкото са при мен), но при 4 пъти по-малък обем (75 м3 обем на помещението + 75 инфилтрация на час) И температурата на изходящия въздух трябва да е 26,5 градуса (защото ще подава тези 2,5 градуса 4 пъти за 1 час и ще покрива загубите). А аз незнам дали може само при едно обръщане да загрее въздуха с 15 градуса до 34.
И ако може, колко електическа енергия ще консумира?
Опитвам се да пробутам немалко дъвканата идея за потапяне на външното тяло на евтин климатик в казан с вода/антифриз която пък от своя страна се загрява от земята през онези твойте тръби.Първоначално публикувано от Petyr
Да, аз прочетох темата. Идеята с няколкото стъпала ми допадна. Мисля че проблема е единствено, че трябва да се купят 2 климатика, като все пак при климатиците инвестицията е сериозната част. Инъче и това с потопения изпарител не е лошо, но при мен ще трябва да грея въздуха, защо да минавам през топлообмен с вода? Няма смисел.
Проблема по-скоро ми е в това, дали климатика може да бачка на 34 градуса при външна над 0 градуса? Възможно ли е да си надуя климатика в стаята на толкова и колко ще му е СОР?
Или може би кондензатора да загрява вода или масло в един варел и там да е потопен изпарителя на друг климатик, който да е настроен за 20 външна/ 34 вътрешна ... И така и двата да имат по СОР 4.
Но ако е само един и има СОР 3 и струва 1500 лв. а другите два са с СОР 4 и струват 3000 лв. бачкат целогодишно на 1,5 КВ то в първия случай годишно ще харчи 550 лв. а във втория - 420 лв., то дали си струва за 130 лв годишно да дадеш 1500. Ще се изплати за 12 години, което е повече от 10, а не сме смятали и загубите във варела, а и подръжката ще е двойна.
Вие ще ме накарате да си хвърля дипломата на боклука!
Хайде като имам време ще се опитам да поразвия идеите ви
Не съм сигурен дали ти разбирам въпроса : при нормална работа на кой да е климатик имаш температура на фреона поне 50-60 градуса. Ако си направиш топлообменник работещ на противоток - може да духа точно с тези 50-60 градуса.Първоначално публикувано от Petyr
Точно това ми беше въпроса, дали топлообмена ще е достатъчен. Мерси за отговора. Само СОР дали ще е близък до 4?
Може да си го сметнеш ( температура ~ = мощност / поток )Първоначално публикувано от Petyr
COP-а ще е ~ 4 ако осигуриш номиналните условия ( 7 - 20 градуса )