Да, ако искаш мога да ти пратя инструкцията на ДАЙСЕКАЙ ІІІ. http://www.daiseikai.ru/models/b13gkvp.php .Ето линк да разгледаш моделите на ТОШИБА.Линка е за нордик модела, но характеристиките са същите и на Е модела.
Да, ако искаш мога да ти пратя инструкцията на ДАЙСЕКАЙ ІІІ. http://www.daiseikai.ru/models/b13gkvp.php .Ето линк да разгледаш моделите на ТОШИБА.Линка е за нордик модела, но характеристиките са същите и на Е модела.
Първоначално публикувано от Julian
да но няма да имам място мислел сам го но ми скасява много и за това по одачно ми е настенен .мерси все пак
Aз съм с Toshiba Daiseikai 13-ка сложена в едно общо помещение (хол,трапезария и кухня) - 75 м3 и съм много доволен.Помещението е с пвс дограма има външна топлоизолация.От онези дни (3-6) януари в студа никакви проблеми.Спирам го с дистансионното само при миене на филтрите и при готвене (пускам абсорбатора).
аз реших вече май ще послушам юлиан и ще взема(DAIKIN FTXG25;DAIKIN FTXG35) ,но ме дразни един факт и то много значи как е възможно монтажа да струва 200-300 лв на парче айде моля ви се на какво прилича това до сега сам гледал и питал монтаж повече от 150 лв не съм виждал а тия от ммс се окъкаха вече ....................
п.с. аааа забравих ми ми надуват и цените айде бе като не съм от сф или вн да не би да ядем думатиту с колцити ша ма извините.
Аве хора, я кажете има ли смисъл да се изолира допълнително целия пакет на тръбите между двете тела че мойте като ги пипна с ръка са си топли, а имам поне 2 метра навън! Това не води ли до намаляване на ефективността на климатика и увеличена сметка за ток в следствие на тези топлинни загуби?
220voltov: Разгледах моделите които посочи и наистина и трите модела 28-ца, 42-ка и 50-ка на Daikin - Ururu Sarara са с еднакви размери на външните тела.
Монтирал съм 28-ца Ururu Sarara, външното и тяло прилича на размер като 50-ка на всеки друг обикновен климатик. Общото тяло което имат и трите модела е голямо, предполагам това е компромисът като размер, който могат да направят от Daikin така че клиентите им да не се плашат от големи тела. Според мен няма друга причина за това телата и на трите да са еднакви, просто тялото на 28-цата е огромно в сравнение с който и да е евтин климатик отдаващ същата мощност.
Забелязвам че компресорите и на трите модела са с различна мощност (гледам консумацията), но пък килограмите на външните им тела са еднакви, което за мен е странно. Ако имаш сервизна документация за Ururu Sarara, бих искал да видя компресорът дали е един и същ като модел и за трите. Друго което се забелязва е как спада коефицента на производителност с увеличаване мощността на компресора, това е защото топлообменниците си остават същите като размер.
28-ца - COP - 5,14
42-ка - COP - 4,32
50-ка - COP - 3,97
Едно бързо въпросче към всички които разбират от климатици.
Моят климатик сато спре да работи в режим на отопление от валшното тяло се чува леко свистене , като че ли фреона който е нагнетен във вътрешното тяло се връща. Възможно ли е да има повреден клапан и как влияе на работата на климатика .
Имам книжките който си идват с климатика. За монтажа на вътрешно и външно тяло и тази с инструкции за експлоатация.Аз забелязвам ,че максималните мощности при отопление и за трите размера са много близки и се питам дали е възможно това да се постигне с еднакъв по мощност компресор.Първоначално публикувано от valen1
...С повече фреон и по-високи обороти може ли да се постига тази по-голяма мощност?А с някакви други технически
похвати?...Причината да се замисля за тези неща идваше от притиснението дали компресора на моята 28-ца е по-натоварен като гледам това голямо вътрешно и външно тяло,но сега си мисля ,че това по-скоро е предимство от колкото недостатък.
Правилно ли разсъждавам според теб.
22ovoltov: Разбира се че колкото са по-големи топлообменниците е по-добре за постигане на по-голям COP и по-малко натоварване на компресора.
Възможно е компресорът да е един и същ и за трите размера, а от към софтуера за управление да му се налагат ограничения на оборотите на работа при различните по големина модели. Интересно е да се разбере това така ли е от сервизните им документаций.
Здравейте, бих искал, ако някой може да ми даде информация за следното. На 28.12.2007 година си закупих инверторен климатик Кериар 9 модел 25М голд серията за отопление на панелно помещение около 12 кв.м с вътрешна изолация на външната стена и ПВЦ дограма. Избрах модела по препоръка на доставчика. При първоначалното запускане на климатика същия стопли стаята много бързо. Извърших корекция на температурата като я намалих от 28 на 25 градуса при което климатика изключи. В последствие при подновяване на работата му в автоматичен режим на зададени 26 градуса климатика не можеше да вдигне повече от 20-21 градуса, а в най студените дни не може да прехвърли 18 градуса.Нищо от тези градуси не се променяше и в турбо режим. На какво може да се дължи този проблем /прочетох коментарите за недозареден фреон/. Другия не по малък проблем е бръмченето на външното тяло наподобяващо такова като от трафопост, което се оказва доста неприятно и вследствие на предизвикания резонанс създава вибрации, които се предават дори и в съседните стаи. Това бръмчене се появява само в режим отопление като при саморазмразяване и първоначално пускане този шум отсъства. Имам някакво обяснения по въпроса, но бих искал да чуя мнението на хора с практика. Направих си труда и пообиколих града и установих, че почти всички Кериъри имат такова бръмчене по-силно или по-слабо. Възможно ли е това да е някаква партида с определен дефект доставена в България тъй като проучването ми за марката беше с положителни отзиви, а и Тошиба доколкото знам е собственост на Кериър. Благодаря предварително!
Отдолу заледен ли е,запушени ли са ти отворите?Ако е натрупал лед отдолу,най-вероятнотова да е причината за вибрацийте.Не е лошо и едни тампони да си поставиш,ако не са ти сложили при монтажа,много помагат.
В момента действително е обледен и отворите за отичане са запушени, поради което прилива отстрани на тавата, но този шум  си беше наличен и при положителни температури и при последното рязко захлаждане когато климатика не беше обледен никъде. В същото време при режим на размразяване този шум не се чува поради което правя предполагаемия извод, че бученето е от намотката на котвата на четирипътния клапан, но пак повтарям това са само мои предположения даже не съм сигурен как конструктивно точно се управлява този клапан. Просто никога не съм виждал такъв. Доколкото знам в режим на размразяване компресора също работи респективно би следвало да има шум ако са замръзнали тампоните му. А каква би могла да е причината за слабата мощност на машината все пак и дават възможности за експлоатация при -10 С.
Пробва ли да изключиш от контакта за 2-3мин.?Разтопи леда отдолу за всеки случай
MaroderBG
Шума може да е от вентилатора.Той също спира при дефрост.
В режим на размразяване климатика се включва на охлаждане, а на охлаждане бучат по-малко. Обаче защо нека знаещите обеснят. И от мене въпрос - защо с намаляване на външната температура бучат повече?