бе и аз съм с 406ЕДР,ма си бачка както трябва.
я си замери тошо с прецизен ватметър под -5 и тогава говори.повтарям моите двата 3 зими ги следя и гарантирам че минимумите са точно такива при съответните градуси.
В тоя форум сте ми много интересни.Как искате да се достигне минимума когато температурите са под нула градуса.
1.Имате по-голями топлозагуби.Ако при +7 градуса топлозагубите са 900 вата на час, при 0 градуса 1100 вата, а при -5 градуса 1400 вата, не знам как мислите че консумацията трябва да 70, 50 или 100 вата и да равна на минимума за съответния климатик.
2.Не се увеличава границата на минимума, а се увеличават топлозагубите.Именно те предопределят работата на климатика на 200/230/250/300 или повече вата.
3. Минимума е равен на топлозагубите ви условно казано.Намалете си топлозагубите и климатика ще работи на минимум и дори под минимум(ще изключи компресора).Когато климатика е с висок минимум в режим отопление колкото и да си намалите топлозагубите 70/100/120 вата консумация при работа в режим отопление няма да видите, тъй като климатика ще изключи при минимума на компресора зададен софтуерно.
4. Климатикът в режим топление изключва при падане под по-високата от двете стойности:
А) стойността на минимума на работа на компресора в режим отопление -константа зададена още в завода при производството на климатика
или
б) стойността на топлозагубите на отопляваното от климатика помещение-променлива зависеща от външната температура.
Възможно е да има случаи когато климатика да държи минимална консумация при по-голямо топлозагуби, но тогава най-вероятно получавате "топлоприходи" от съседи, слънце или друг източник и не се налага климатика да компенсира по-голямите топлозагуби, те вече са компенсирани от друг топлоизточник.
Толкова много се изписа за този минимум в режим отопление, че вече стана цяла сага ...
Този пост е редактиран от justify; 06-10-13 в 02:46.
Веско имаше предвид, че компресора изключва доста над минимума на DR.
Ами ако е отчел задминаване на зададената температура ще изключи.Тошиба и фуджицу са като горещи виелици и направо избухват с горещина когато се зададат повече градуси
Отделно при достигната температура "си духат на носа"-съвсем леко.Местоположението на вътрешното тяло също е от голямо значение-ако се получава някакъв вид "отражение" на топлия въздух и той се връща към датчика...
Не ми пречат тези обсъждания, наблюдения и замервания, но според мен оттук нататък повече от това може да бъде установено само с научни способи и уреди.
Действително за комфорта и в режим отопление и в режим охлаждане е по-добре да има ниски минимуми.Когато климатикът не спира в режим отопление въздухът е някак спарен като от парно.Ако включва и изключва не е приятно.
Този пост е редактиран от justify; 06-10-13 в 02:55.
Тъй като се заговори за ниски минимуми моля някой колега с митсубиши Z 28 R Z28L ZW или WX25-28J да сподели ако е правил замервания.
Z28R изключва на 180-190VA по моето измерване а по каталог го дават да слиза до 50W.
ZW228 на охлаждане под 120w не пада.За отопление още не мога да кажа на 100% как ще е, но на прима виста тука за 10-15 ден работа на отопление под 300w не съм го виждал.
Разлика в отчетените минимуми с включен и изключен сензор(око) няма!
Като плюс на климатика мога да отбележа тихата работа на отопление.
При мен е настроен на 23г работи он-off като стартира около 600VA и слиза на 210-240VA работи 5-6мин и изключва
MSZ-J22T-W настроен на 23гр. на отопление тръгва на 550w и след 1-2 мин изключва при външна 7гр. При зададени 26гр. за няколко мин. пада на минимум около 210W и така остава без да изключва. Минимума му на охлаждане е около 180W преди да изключи. Проблем ли е че и на отопление и на охлаждане на минимума си издава силен виещ звук от компресора? Все едно опира ротора в статора. А на по високите режими на обороти е много тих. Максимума му на отопление е 1100W. Налягането не съм го мерил.Как да разбера дали не си е загубил част от маслото като е ходил на боклука?
Този пост е редактиран от goschas; 07-10-13 в 21:40.
напротив на минимум не би трябвало да можеш да разбереш че външното тяло работи ако не виждаш въртящия се бавно вентилатор .. и 1А е доста висока минимална консумация за японска 22ка ..дали е с точното количество фреон ?
Източих му фреона и вместо 750гр. му заредих около790. Добавих му и 80гр. масло полиестерно с вискозитет 100 защото при изпускането на стария фреон въобще не излезе масло от него. Сега от 2 седмици още работи и то поне два пъти по тихо. Ако се наложи какъв компресор да му търся?
Този пост е редактиран от goschas; 07-10-13 в 21:59.
Отваряш, виждаш какъв е компресора и намираш същия...Не виждам смисъл защо си му сложил 40 gr повече хладилен агент?
Като му закачам маркучите за замерване нали се губи малко фреон. Ама мога да върна 30-40 гр. в някоя малка бутилка за по точно ако има смисъл. Тръбите са около 6м. А шума като се застои на минимума повече от половин час се усилва, ама не чак както беше преди доливането на маслото. М/у другото какъв е вискозитета на оригиналното масло?