Тозя TOSHIBA RAS-2512D не изглежда лош .Макар като гледам по японските стандарти трябва да си купя 28-ца.
Нещо не вдявам :при 7°C Отоплителна мощност : 2.5 kW , при 2°C отоплителна мощност : 3.7 kW или това пак е игра с цифрите.
Тозя TOSHIBA RAS-2512D не изглежда лош .Макар като гледам по японските стандарти трябва да си купя 28-ца.
Нещо не вдявам :при 7°C Отоплителна мощност : 2.5 kW , при 2°C отоплителна мощност : 3.7 kW или това пак е игра с цифрите.
При 2 градуса е максималното топлоотдаване, а при 7 е по номинал.
Японските стандарти ги остави Аз с 28-цата 3,6 ( 05-8,3 ) изкарах миналата зима цялата в малко над 100 кубика 24 градуса с външна изолация ( 8см ) но без изолация на таван и под и без съседи , изцяло външен апартамент . Като климатика не е виждал зор съдя по консумацията и по много редките дефрости .
По прочетох форума и като гледам какви помещения се отопляват с 22-ки,направо ми олекна. Забравих да пиша че на пода имам изолация. 20мм подов фибран на целия апартамент без замазка направо ламината. Нещо като 20мм подложка . Ефектът е поразителен.
Значи ще е 22-ка ,видях Фуджицито в магазина и много го харесах, обаче малко ме разколебахте.Ще по обиколя още малко и ще видим.Благодаря за съветите.
Чудех се дали да не пусна отделна тема, но мисля че и тук ще "има място "да публикувам малко снимки относно праховото самопочистване на Мицубиши ZW228, който монтирах лятото в спалнята.Пиша "прахово" защото досега ми е направило впечатление, че в описанието на доста модели съм срещал термина самопочистване, но често е ставало въпрос за почистването на топлообменника(изсушаване) след изключване в режим охлаждане.Та в случая става въпрос за почистването на филтрите.В общи линии едва ли на повечето от "обичайните заподозрени" тук в раздела им е проблем да си чистят филтрите, но може би е някакво удобство, особено за някоя по-високо монтирана машина.Та ето какво всъщност има под капака на вътрешното тяло:
1.jpg
Двете секции на вътрешното тяло са с два отделни контейнера за всеки от филтрите.Ето какво представлява и самия контейнер, в който се събира прахта.
2.jpg3.jpg4.jpg
В момента контейнерите са чисти и не се виждат "топчетата" прах, който се събират вътре.Последния път като ги чистих се сетих, че няма да е лошо да ги наснимам и да ги кача тук, но вече ги бях почистил.
Доколкото съм запознат поне от досегашната ми употреба на климатика, по време на работа на машината почистването не може да се активира.Става само на изключена машина.Та при изключване на климатика и включване на функцията, филтъра се задвижва от система от зъбни колела(звучи грубо, но системата е доста изпипана и фина),които зъбни колела задвижват филтрите и те се спускат отгоре надолу по този кръглия "космат" барабан, който изстъргва филтъра от прахта и я вкарва в контейнера.Ето и касетката, която задвижва филтъра:
5.jpg6.jpg
Зъбното колело на тази касетка се завърта надолу и задвижва филтъра да слезе надолу към и под контейнера.
Този пост е редактиран от Bivola; 16-11-13 в 22:06.
Ето и една обща снимка на системата, която всъщност се състои от задвижващата касетка и от контейнера с барабана.8.jpg9.jpg10.jpg
По средата на всеки от двата филтъра има зъбен профил, чрез който филтъра се задвижва от касетката и се движи нагоре и надолу.
12.jpg
Самите филтри са доста гъсти и плътни , както на Панасониците MKE, NKE сериите.
Подобен е механизма и при японската Нокрия! Разликата е, че съобщава с приятен тембър преди да започне операцията
На колко сантиметра от тавана ти е вътрешното тяло?
Aко въпросът е към мен, то вътрешното е на точно 8 сантиметра от тавана.
Предстои ми монтаж на FH-35 и ако използвам стария отвор идва на около 5 см. от тавана , затова питам защото искам да знам има ли препоръчителна дистанция.
http://planetaklimata.com.ua/instr/M...Manual_Eng.pdf ето монтажната инструкция на FH.85 мм от горните щипки.
edi1 благодаря за отговора . Прочетох и видях отговора на въпроса си , но възникна втори въпрос. Посочена е максимална дължина на тръбния път , но няма посочена минимална такава. А също аз не съм наясно когато се измерва тръбен път от гайките на вътрешното до гайките на външното тяло ли се мери или от кондензатора на вътрешното до гайките на външното?
За МЕ не дават минимален тръбен път.Сложи си 3-те метра, които ти влизат в монтажа, дори и да трябва да ги навият отзад.От гайка до гайка се дава дължината.
Да споделя впечатления от Toshiba 221SDR ( уникален за момента ) монтиран в стая ~ 14 кв ~ 36 кубика . При зададени 19 градуса FAN AUTO подържа 22 като в стаята е невероятен комфорт , не се усеща течение дори когато си покраи него ( струята е много топла и къса ) . Пукане и какъвто и да е шум няма при работа за момента он/офф . Само преди да изключи има едно съвсем леко шшш което се чува горе до климатика като си . Минимума му при външна температура 2-3-4 градуса е ~ 100 W . При сегашните температури харчи под 2 kw на ден това с трафа :D . При проветряване изобщо не си дава зор от 22 в стаята температурата става 17-18 градуса тои си вдига консумацията до малко над 200 W за 15-на минути пак си прави 22 градуса и се кротва на ~ 100 W преди да изключи . Ако от дистанционото му зададеш 4-5 градуса по висока температура тогава вече откача ( но не видях до колко си вдигна консумацията ) , но струята направо пари :D . За момента дефрости няма или не съм ги усетил няма и индикация . Хитачито пък работи по корено различен начин само леко да отвориш нещо и избълва лава ( вдига конусмацията до 1000 W без да бараш дистанционото докато не качи 1-2 градуса отгоре и тогава си пада на минума които е към ~ 85W . Преди 2-3 дена като беше 1-2 градуса външна температура го забравих на 30 градуса за час някъде ( излязах за малко да взема детето ) и като се прибрах вътре адската жега и тои работи на покраи 600 W в стаята ( 25 кв) температурата беше 29 градуса а горе при него показваше 31 :D . Хитачито също е много тих климатик, но с по силна и хладна струя , в големите студове съм го чувал да прави шумни дефрости , но това при - 15 като му вдигна градусите от 20 на 26 примерно и веднага пуска дефрост . Неговите дефрости обикновено са по 2 мин , но при силна виелица са стигали до 10 мин . Дефростите не са по време и ако не бараш дистанциотно може да ги няма и с дни . И на двата климатика аспирацията е шумна . Плазмата и йонизацията при тошибата не се чуват , за разлика от на хитачито йонизатора като се включи става по шумен . За голямо помещение препоръчвам работата на хитачито тък като дори и при проветряване като се готви не оставя помещение да изтива , тошибата е по мудна и е идеална за спални .
При моя 402сдр в 37м2 зададен на 23 градуса - тези дни консумацията е към 110 вата (когато вън е около нулата дига на 200 и нещо вата). Това е с постоянно пусната аспирация, която е доста тиха при мен, в сравнение с другата ми тошиба в спалнята (221бдр - там аспирацията се чува по силно и не я ползвам). При мен няма никакви паразитни шумове, нито фреони , нито съскане, нито пукане и при 2те клими.