За стена от вътрешната страна,откъм помещението.Прави се при ремонт или още при строежа на сградата.Спестява се гледката на тръбния сноп вътре.
За стена от вътрешната страна,откъм помещението.Прави се при ремонт или още при строежа на сградата.Спестява се гледката на тръбния сноп вътре.
Купете си Тошиба,дори и Тайланд е по-добре от японски Дайкин.Не вярвайте на техническите характеристики, предлагани от фирмите-не са верни.
А ти как разбра,че това което предлагаш е вярно,а??? На теб ли да вярваме???
Понякога има нужда и от малко смях...но за форума не са полезни такива мнения,той даже не знае за какво говори и с кого води този диалог,vanko68- не му отговаряй изобщо-не си заслужава...разцъкал се е в сайтовете,събрал малко информация и вече дава мнения...Първоначално публикувано от jako6iba
Ванко, ясна работата, много бачкане ще е това да се изкопае канал в бетон примерно, айде в тухла ще е по-лесно. Аз ако съм с такава дилема, бих премислил 3 пъти поне. И може би бих отишъл на варианта да сложа тръбите възможно най-прибрано в ъгъла между тавана и стената. И после отгоре с гипсокартон затварям, ще се получи като кутия по цялата дължина на тръбния сноп. Още един въпрос, ако имаме вкопани тръби например, как решавате въпроса с дренажа?
Копане здраво е да..рязане на арматурки...няма лабаво,но след това като го видиш в завършен вид е красиво и си заслужава.Дренажа в някои случаи се копае в друга посока отделно от тръбите,според ситуацията.
За дренажа търсиш най-близкото място за включване-улук,мивка,мръсен канал, и се копае натам.
А за бачкането-има си каналокопачки,нещо като ъглошлайф с два диамантени диска,с нея се изрязват два прореза и после лесно се разкъртва между тях.Ако карам по твоето предложение-ще отиде повече бачкане да правя кутии от гипскартон,трябва да се мисли и за дренажна помпа,а и тя струва пари.
Мда, машинката за изрязване изглежда точно както каза Ванко, наричат я със сложното име: машина за механизирано шлицово вкопаване. Прореза става бързо, един реже (после кърти леко вътре), друг събира падащият материал с прахосмукачка.
Към Вален, може и макс. близо до прозореца, просто исках да е на място където най малко ще духа на обитателите в стаята, особено на детето което си играе на земята пред него, от такива съображения го поставих по в ъгъла (вътрешното тяло). Има и един, нека го наречем 3-ти вариант, вътр.тяло да е между големия прозорец и единият (най-близкия) малък прозорец, като вътр. тяло е макс близко до малкия прозорец, а външното под него. Там (за това място) ме притеснява само факта, че ще се намира точно до и над хладилника ни (който ще е точно до големия прозорец, м/у него и малкия). Разстоянието м/у двата прозореца (габаритно) е 1,62м. Хладилникът е ~180x60x60 cm. Виж скица на този вариант:
Мисля, че хладилника ще възпрепятства отчасти обдухването на стаята (външният му габарит е на ~65 см от стената и е висок около 180 см). Какви са Вашите критики при този вариант ? При него тръбния сноп и дренажа могат да вървят на външната стена на сградата, мога и вкопани вътре, не знам в случая има ли значение.
При няколкото възможности за монтаж,този над хладилника е възможно най-лошия по няколко причини-първата я каза ти,лошо обдухване само по хоризонтала,а зимата е препоръчително да си духа диагонално надолу или вертикално,няма полза да топлиш тавана.Второ-хладилника ,работейки,отделя в задната си част топлина,която ще обърква електрониката относно реалната температура в стаята.Трето-поради близостта на горната част на хладилника ,част от струята ще се отрази в него и веднага ще се върне към климатика,допълнително бъркайки датчика за вътр.температура.
От 2 и 3 има спасение,като се изкара датчика извън климатика с удължаване на кабелчето му и изнасяне встрани,но трябва да се уточни с монтажната група относно гаранцията.
ivaylodj, Повечето монтажни фирми работят с дебелина на тръбната изолация от ø6 mm. за икономия, много рядко някой слагат ø9 mm. Я се обади на фирмата, към която си се насочил да ги питаш с каква дебелина тръбна изолация работят.
До сега не съм виждал климатик с дебелина на тръбната изолация от ø19 mm. за каквато говори provigo, дори в магазина не съм виждал да предлагат за диаметри на тръбата от ø6 до ø12 mm.
Здравейте форумци, виждам че темата е малко в застой, но ми се иска да попитам за вашето компетентно мнение. След дълго четене във форума все още се колебая за избор на климатик.
Живея във Варна и ми трябва клима за охлаждане и отопление.Стая от 25м2 с височина 2.50м приблизително 63м3. Стаята е вътрешна с една външна стена, която е южна, от всички други страни имам съседи. Сградата е ново строителство с добра изолация и PVC. Зимата е топло, температурата не пада под 12-13*, но лятото е много жега, направо не може да се диша, особенно след залез слънце. Много се чудя дали да взема DAIKIN FTXS25G или да дам някой друг лев за DAIKIN FTXS35G. Също гледам и FUJITSU ASYB-09LD и FUJITSU ASYB-12LD. С една дума дали така наречената 9-ка ще ми е достатъчна или 12-ка ще е по - добре.
Ще се радвам да ми дадете съвет.
Обадих се, слагат ø6 mm (Just for Info)Първоначално публикувано от valen1
valen1, явно при вас няма голямо разнообразие на дебелени на изолацията. Аз лично у нас на тръба 8мм (3/8") съм сложил изолация с дебелина на стената 3/4". Самата изолация е маркирана като 3/8" х 3/4". По-дебела просто нямашеНа тръбите които са в сградата съм сложил изолация с 1/2" дебелина. И като бях пуснал на отопление, пипайки изолацията отгоре беше топла. Докато при дебелата не беше така. Ето една снимка. За жалост за 6мм тръба (1/4") няма по дебела от 3/8" стена.
[img width=800 height=600]http://img127.imageshack.us/img127/409/pict0238.jpg[/img]
kurti1234 за тази кубатура по-добре заложи на така наречената 12-ка 9-ката ти идва малко малка!
и двете посочени марки са достатъчно доказали се което и да избереш няма да сгрешиш!
kurti1234- FTXS25G ще се узори малко, предполагам че ще се справи ,но е по добре да вземеш 35-цата. Предценка се прави на място,но е възможно този който дойде само да те обърка повече...Потърси сериозна фирма ,която е с 6 години гаранция на климатика...