Mitsubishi - SRK 35 ZG-S Inverter DC-VPAMПървоначално публикувано от genagold1
на колко отговаря? (9ка, 12ка????)
Mitsubishi - SRK 35 ZG-S Inverter DC-VPAMПървоначално публикувано от genagold1
на колко отговаря? (9ка, 12ка????)
FatBoy, 4,2 kW x 3412 = 14330 BTU ( 3412 BTU = 1 kW ) 35 Мицубиши=12 Фуджицу=13 Тошиба. Най-добрите производители ( Мицубиши, Дайкин ) използват в сигнатурата си мерни единици 20,25,35,50 и т.н., което означава номинална ( средна мощност ) на охлаждане. Когато става въпрос за инверторни климатици, номиналната и максималната мощност на отопление е по-висока от тази на охлаждане, т.е. общоприетият език, т.нар. 12-ка може да се окатегоризира с въпросният модел на Мицубиши.
Доставиха ми днес Mitsubishi вътрешно тяло MSZ-GB50VA-E1 и външно тяло MUZ-GC35 VA-Тайланд, имали някакво значение,че са различни.Освен,че вътрешното е клас B,а външното клас А.Като разлика само това намерих в нета.Ако някой специалист знае нека да даде повече информация.Можи ли така да се поставят,няма ли това да се отрази и на сметките ми и пр. Help RTFM Ole
Днес фирмата дойде и ми смени вътрешното тяло.Сега какво ще ми кажете добър ли ми е избора Mitsubishi MSZ-GB35VA-E1 .
Днес фирмата дойде и ми смени вътрешното тяло.Сега какво ще ми кажете добър ли ми е избора Mitsubishi MSZ-GB35VA-E1
Да външното тяло си остана същото MUZ-GC35
Бе,това майтап ли е!
GB-50VA e т.н. 18-ка
GC-35VA e новата слаба серия......2007
GB-35VA...........за GA-35VA знам,ама GB-35/клас B за инвертор,че и Mitsubishi Electric/
Я провери всичко,да не бъркаш някъде и после позвъни на
+359 888 58 58 25
Владислава Павлова
Stra4iatela , всички произодители в означението си има число, означаващо номиналната мощност на охлаждане. Някои мощността я дават в извънсистемната единица BTU/h, а други в kW. Има модели на митсубиши, при които числото от модела означава номиналан мощност на отопление. А това което си написала, че 12-ка Фуджитсу е равно на 13-ка Тошуба не е точно така. Конвенционалните тошиби са си наистиан с по-висока мощност на охлаждане.
Това е така, но аз говоря принципно за 12-ката обощено за клиентския жаргон 12-ка.Първоначално публикувано от Julian
пак е глупост .. все едно да напишеш 12лв=13лв ,и 2те са мерни единици
Идеята е ясна. Ако искаш да сравняваш съпоставими (не непременно еднакви) като мощност модели на различни фирми, би следвало да гледаш Мицубиши/Дайкин 35-ца, Фуджитсу 12-ка и Тошиба 13-ка и т.н.Първоначално публикувано от Alexi
Днес монтираха Mutsubishi SRK 25 ZG-S , обаче забелязах че двете медни тръби за фреона ги слагат в една обща изолация и двете се допират една в друга. Стори ми се сранно и ги попитах не е ли по-добре да има изолация между тях. Отговорът беше, че нямало нужда, защото разликата в температурите била само 4-5 градуса. Може ли някой специалист да коментира това нормална практика ли е?
sp001: Задаваш риторични въпроси. Правилното е да са с отделна изолация, всяка. Иначе климатика ще ти работи, ако е дълъг тръбният път ще имаш загуби от взаимният топлообмен между тръбите и разликата не е 5 градуса а към 20 за режим отопление. Това се практикува от така наречените от мен монтажници "индиянци". Монтажната работа не е за физически слаби хора, направили са така по няколко възможни причини.
1. Нямали са голяма пробивна машина.
2. Имали са голяма пробивна машина но ги е домързяло да пробиват голям отвор защото това изисква повече физически усилия, пакета става по дебел ако двете тръби са с отделна изолация.
3. Нямали са голяма бургия за голям отвор.
4. Нямали са изолация и за двете тръби.
5. Били са мърлячи и хич не им е дремело за твоят климатик или как ще стане монтажа, важното за тях е било набързо да претупат работата и чао.
Чак сега видях че този въпрос е в темата за Mitsubishi, когато се правят такива неща за скъпи машини е много безотговорно нещо, при скъпите машини не трябва да се допускат компромиси и грешки, не че за другите може, но за тези е направо забранено.
Според мен е точка 5. Били са мърлячи и хич не им е дремело за МОЯ климатик или как ще стане монтажа, важното за тях е било набързо да претупат работата и чао. Сега се зачетох малко повече тук във форума и видях че май и вакуумиране не са правили защото след като вързаха тръбите за външното тяло много набързо пуснаха климатика, взеха парите и си тръгнаха.
Първоначално публикувано от sp001
И при мен същите машини (2бр. 20 ZG-S и 2бр. 25 ZG-S) ги монтираха по този начин. Предполагам, че и фирмата е същата, но за сега няма да я споменавам тук. Иначе момчетата работиха доста чисто и експедитивно и се съобразиха с повечето ми желания.Първоначално публикувано от sp001
Преди монтажа бях чел много и ги питах за повечето неща които ме притесняваха при монтажа и отговорите бяха следните:
1. Вакуум - не е задължителен при тръбен път под 5 метра. По-добре е да се "пусне" фреон, т.к. ако има останали частици (стружки) вътре, при вакумирането няма как да излязат. Имали са проблеми само с климатици които са били вакумирани с вакуум помпа, а не са имали проблеми с такива с пускане на фреон.
2. Монтиране на тампони на външното тяло за да няма шум от вибрации - не е необходимо на качествени машини, а само на евтини китайски климатици. Нямат практика да слагат такива.
Относно тампоните наистина за сега няма притеснителни вибрации и външните тела са много тихи.
3. Замерване на температурите след монтажа - има температурни датчици на вътрешното и външното тяло и компютъра изчислява каква мощност да подаде. Поради това не може да се прецени дали температурата подадена на изхода е правилната. Не се сетих да ги питам като се включи "Hi Power" дали не отдава максимална мощност и така да се направят замерванията.
4. За общото изолиране на тръбите не съм ги питал, т.к. имах спомен, че някъде четох, че трябва да са заедно, но може и да греша.
Иначе фирмата е с дългогодишен опит при монтирането на климатици, монтажа е един от най-скъпите и казват, че работят с качествени материали - немски медни тръби, изолация, която не се разпада на първата година и т.н. Момчетата дойдоха с доста инструменти, носеха и вакуум помпа и след като ги помолих я използваха при една от машините (вакумираха не повече от 5-10 мин.). Две от външните тела настоявах да се монтират по начин без директен достъп и дойдоха със скеле за да ги поставят (на втория етаж съм).
Относно дупката, която пробиват, доколкото разбрах е с фи 40 мм. и си имаха доста внушителна пробивна машина и бургия.Първоначално публикувано от valen1
Като цяло съм доволен от монтажа и се надявам машините да работят безпроблемно и ефективно, но по-горните неща все още ме притесняват.
Предполагам че е същата фирма. Като каза че изпускали фреон, сега се сетих че чух по едно време звук на изпускане на газ под налягане. Предполагам че това е било. Тампони също не монтираха. Вярно е че работят сравнително чисто, но според мен по-важно е да се направи добра изолация. Не знам вакуумирането колко е важно. Вчера пипах пакета с тръбите (около 3.5 метра изцяло навън) и беше леко топъл при зададени 30 градуса и автоматичен режим на вентилатора. Температурата на изхода беше 47 градуса. През нощта го оставих на 23 градуса и ми изхарчи 15кВ. В стаята на сутринта беша 19 градуса (30кв.м. със само една външна стена с прозореш и външна изолация). Сега загледах климатика в офиса, който е същия модел само че 35-ца и видях че тръбите са изолирани поотделно и не усещам топло през изолацията (тръбите са вътре). Работата е ясна, но днес никой не ми вдига в офиса. Съжалявам че не разпитах от коя фиирма са поставили климатиците в офиса. Според вас има ли смисъл да ги карам да изолират тръбите и евентуално да вакуумират или да си купя изолация и да я сложа около тръбите? Лошото е че сте трябва да я разрежа, но не вярвам това толкова да влоши нещата, след като това ще я стегна с бандаж.
При мен зададената температура я поддържат без проблем и дори спират като я достигнат, но аз рядко им давам над 20 градуса, а освен това имам парно и тръбите топлят. Преди да ги сложа температурата рядко падаше под 18 градуса, но и външната не беше толкова ниска като сега.Първоначално публикувано от sp001
Иначе ако помещението ти е 30 кв.м., а климатика 25-ца, смятам че е много маломощен. То дори и 35-ца може би ще е на ръба. Аз сложих 20-ките в помещения 14-16 кв. и 25-ци на 17.5 кв.
Консултира ли са с фирмата преди да избереш този модел за това помещение?
Ако я разрежеш през средата , за да я сложиш е много лоша идея .Първоначално публикувано от sp001
Тогава ще имаш много по-големи топлинни загуби.