Би трябвало, ама не съм сигурен.
Един мотор да се върти на празен ход, без да върши нищо, пак му трябва определено количество енергия!
Като сложиш 2, имаш двойно енергия, за нищо.
Би трябвало, ама не съм сигурен.
Един мотор да се върти на празен ход, без да върши нищо, пак му трябва определено количество енергия!
Като сложиш 2, имаш двойно енергия, за нищо.
В случая не е ли като две "предавки" ... с един мотор
Изпратено от моят SM-N9005 с помощта на Tapatalk
- - - - - - - - - -
От там лафа "...защото е тошиба"
Този пост е редактиран от Mig82; 26-02-19 в 23:55.
Сравнение с предавки май не е уместно в случая. При тях има големи загуби, около 30-тина % мисля. Печелиш обороти, губиш въртящ момент или обратното. Само с директна предавка не губиш много.
78W на вътрешния вентилатор означава торнадо F3 в стаята. Едва ли качва повече от 5W - 7W при такова малко натоварване. Външният върти силно при ниски температури според сервизното, там ще са поне 30W. Напиши ни какви настройки си направил на дистанционното, защото графиките ти са много странни. Интересно ми е и как е разположено вътрешното тяло в стаята.
"...защото е тошиба" това не знам какво му се явява може би дядко, но там нещата стоят така.
http://www.toshibaclim.com/Portals/0...s_SMMSe_GB.PDF
Както се каза по назад в темата толкова подробна информация за други сплитове не се намира.
Тези не са тошиба, но и те са по-ефективни при 50% натоварване и една и съща температура.
https://docs.lib.purdue.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=2335&context=iracc
Тей, като му четеш постовете, смяташ ли, че не мой да се оправи с 20 копчета. Аз не смятам!
Аз съм от село, ама всеки ден ми се случва да пипам настройките на машина за 640 000лв.
Малко повече доверие в българските инженери, моля!
За вътрешния вентилатор не съм писал 78W, а 35 (при някакъв хипотетичен максимален режим).
Това не е и най-важното. Идеята ми беше, че мога да намеря логика във всяка крива, но без измервания не мога да предвидя коя е вярна. Прекалено много параметри се променят при промяна на мощността. В общия случай, при промяна на температурата, КОП пада, кривите го показват, така и трябва да бъде.
.....................
Климатиците са монтирани на 12см от тавана, настройките са най-често 23-24*С, скорост на вентилатора трета. Само за опити съм задавал по-ниски температури, колкото да видя дали мощността на климатика намалява при отрицателни външни. Не, циклите он-оф се сгъстяват.
Пусках и автоматичен вентилатор - той определено си намалява оборотите когато температурата в помещението се доближи до зададената, но компресора не го прави.
Под климатиците няма нищо, до тях също. Общо-взето, каквото си пише в ръководството, спазено е.
13-ката отчетливо си променя характера сама като падне външната температура. Със скок се променя реакцията и, за секунди, без да местим мебели в помещението или да монтираме климатика в по-забутано място
..............
Колкото повече наблюдавам машините, толкова повече разбирам защо част от колегите ги харесват много - когато работят нормално се държат наистина много, ма много добре. Явно хардуера прави впечатление на техници и инженери.
Обаче, колкото повече наблюдавам машините, толкова повече разбирам и защо част от потребителите не са доволни - когато паднат температурите и топлозагубите на помещението са по-малки от минимума на климатика, започват он-оф цикли и чудене дали помещението не е малко. Тия машини се управляват в толкова широк диапазон, че ако работят добре при +5 градуса, няма никакъв шанс да работят зле при -5 или -15градуса, каквото ще да е помещението. С падане на температурата, топлозагубите в помещението се увеличават, КОП намалява, топлоотдаването от климатика намалява. Та климатика трябва да работи дори по-стабилно.
С графиките ще питам Тошиба, да обяснят те какво наблюдаваме ние. Он-оф на нова машина, на един месец, хиперинвертор, рязко променящ характера си е странно. Надявам се, че ако им задам въпрос подкрепен с графики, ще направят проверка. Колега каза, че същия проблем го има и в Дайсейкай 6.
- - - - - - - - - -
Пускам измерванията на два климатика с обяснения какво се е случило.
Втората нощ нямаше много ниски температури. Някъде около нулата бяха.
Забелязах (и то още при предишните измервания, но сега го виждам по-ясно), че в определен температурен диапазон 13-ката може да падне на около 300W, но не по-ниско. Един градус надолу и вече минимума става 500W. След това до -11 градуса не се променя минимума. Ето и графиката за около 40ч измерване (съжалявам, че тази нощ температурите не паднаха още малко):
Като се обадиш нека направят справка по серийните номера - кога са произведени и дали са внесени от Ахи Кериър. Ако са били предназначени за друг климатичен регион нищо чудно да са заводско настроени да работят така. До сега не съм чул някой във форума да се е оплакал с покачен минимум на 500W и яко on/off.
Знам ли, може пък да има, но да не смеят да си признаят.
- - - - - - - - - -
И друго се сещам, този модел се успиваше защото като излезеше от off работеше на минимум около 150W и не можеше да загрее вътрешният топлообменник достатъчно за да тръгне турбината. Така като покачи минимума няма такава опасност - при 300...500W ще я сгрее.
Нещо такова май беше.
ОК, ще питам. Климатиците иначе са с гаранция към Ахи Кериър Ейчвак и са купени от България. Имам техни гаранционни карти.
Ако не бях включил измервателен уред, в никакъв случай нямаше да разбера какво се случва. Виждал съм го климатика да прави он-оф, без да се замислям защо, а и не съм броил колко пъти това се случва. Климатика работи нестабилно предимно нощем, когато спя. През деня работи тихо, спокойно, дистанционното не го пипах с дни. Изчаках първия момент когато температурите са по-ниски, включих уреда и резултатите ги видяхте. Аз уреда го включих по-скоро да видя какъв е разхода на енергия при отрицателни температури. Он-оф циклите ме изненадаха. Не знаех, че ги прави. Може другите колеги да не са разбрали и те, специално за мощността. А и ако са изключили функцията Cold Draft Prevention, още по-трудно става за забелязване.
Този пост е редактиран от Big_Rosso; 27-02-19 в 15:02.
Когато е студено и скоростта е 3-та, компресорът работи на по-висока мощност и влиза в On/Off. Ако смениш скоростта на автоматична, след около 10 минути машината минава в друг режим. Сваля първо скоростта на вътрешния вентилатор, после и мощността на компресора, след което започва да не изключва. Проблемът е, че далечните ъгли на помещението започват да стават по-студени. Избери си настройка на вътрешния вентилатор, която най-много те устройва откъм комфорт.
Изпратено от моят SM-G955F с помощта на Tapatalk
Аз пък, като му гледам графиките и чета мненията, все едно чета за моята 60-ка, на която минимумът се покачва "рвязко", като при него. До +4, машината никога не изключва и слиза на толкова ниска степен на турнината, буквално все едни е в режим следене и дори да се доближиш до вътрешното, не разбираш, че работи. Дори и вратите да затворя, си крета на 180-190W и не изключва. Падне ли под 4гр. и хоп, се започва он/офф. Добре, че под 0гр. загубите на помещението нарастват и започва да работи непрекъснато. Ако затворя вратите или сваля заданието, обаче, пак започва да изключва, понеже под тези 550W не може да слезе. Въпреки това, го приемам ок, защото машината е за дори по-големи помещения и в тях загубите, биха били още по-значителни.
Покачването на минимума, обаче е отразено в сервизното ръководство, за разлика от това на Тошиба. Написано е точно и ясно, при каква външна температура, на какви минимални обороти започва да бачка компресорът. Всяка една реакция на машината, е отразена в сервизното и минимумите си отговарят. Просто Тошиба, са го спестили и потребителя, ръководил се от сервизното/дата буука, остава излъган.
Ето покачването, при моя, много от потребителите са запознати. Това покачване, го водят като "Heating low outdoor temperature protective control". Каквото и да значи това...
Държах 13-ката и на автоматичен вентилатор, не забелязах да има някакъв положителен ефект. Ако има, логиката ще е странна за ръчните режими. Както и да е. Станат ли по-ниски температурите, ще пусна отново измервателния уред.
..........
Ако наистина Дайсейкай примерно 3пъти си увеличава минимума за 2градуса температурна разлика, ще бъде много жалко. Топлозагубите на помещението до -11 не можаха да компенсират тази промяна, климатика работеше с много по-голяма мощност от необходимата. Ако бях свалил температурата на 19-20градуса през нощта, циклите ще са през 10минути.
.........
Изпратил съм писмо до Тошиба България. Помолил съм колегите, ако сметнат за удачно, да ми кажат да преведа писмото на английски и да го пренасоча до централата на Тошиба. Важно е да отговорят, за да не се окаже, че машината е ок като хардуер, но малък пропуск в логиката я опропастява.
Качвам още две графики, по-прецизни отрязъци на он-оф циклите на 10-ката и 13-ката. Просто ги приложих към писмото и ги имам.
Не е по темата, но какъв измервателен уред може да записва такъв лог ?
Значи номера с калпавия китайски ватметър не минава.