Не се карайте за климатици. Малко са ни другите проблеми, та и за това да се дърпаме.
Вчера имах голямото желание да видя какво прави 10-ката. Помещението в което е инсталирана е в ремонт и не е отоплявано цяла зима. Та за да видя къде е минимума, трябваше да поемат стените достатъчно топлина, за да не консумира климатика 0,7-1,0kW. Вчера от 18:00 не съм спирал 10-ката, първоначално консумацията беше много голяма, някъде през нощта започна да пада, а и включих духалка допълнително. Помещението вече ми се струва с равномерна температура. Почти със сигурност 10-ката не може при температури под -2*C да падне под 330W, което е много разочароващо. Изключваше се през нощта, на час-два веднъж (много по-рядко от 13-ката, но и в помещение със студени стени). Промяната в настройките на желаната температура не оказваха влияние - минималната мощност си я запазваше. Все пак, стените в помещението бяха студени, та информацията не ми е точна. Тази нощ се надявам вече да се види и 10-ката какви ги върши. Дано паднат температурите до -3 На 99% е същата работа. Т.е., не е дефектна 13-ка, а цялата им линия са така. Не може да се говори изобщо за преоразмерен климатик след като при външна 10градуса климатика не изключи цял ден, мощността се променяше и следваше топлозагубите на помещението.
13-ката цяла нощ работеше на он-оф, когато температурите са ниски/топлоотдаването на климатика намалява/топлозагубите на помещението се увеличават - е това ако не е парадокс :D :D :D
Днес през деня, 13-ката падна на 150-160W консумация, не е изключвала. 10-ката все още е с по-голяма консумация, явно все още затопля стените, но се върти на около 0,2kW. Климатиците при над -1 градус са супер - много тихи, с голям диапазон на промяна на мощността си.
Утре ще пусна измерванията които правя от вчера вечерта. Нека да е по-пълна картинката, а и днес за да пусна измерванията от вчера, трябва да разкача отново измервателния уред, което със свалянето на резултатите и новото закачане на уреда ще ми коства поне 2часа.
Не го отисвайте Дайсейкай. Може да се окаже някаква недомислица в софтуера, както казват част от колегите във форума. Може пък да има някакъв скрит смисъл, който поне аз не мога да хвана, особено ако това спиране не се прави поради някаква служебна цел. Нека да донаправя измерванията и ще ги пусна към Тошиба с молба за обяснение защо климатика не може да си намали мощността под примерно 80% от номиналната. В този проблем изглежда се корени и проблема с шумните клапи. Изключването на функцията Cold Draft Prevention не решава главния проблем, а само го заобикаля. Ако климатика управлява добре мощността си, според загубите на помещението, клапите я се вдигнат 10пъти нощем зимата, я не.
Смятате ли, че има смисъл да попитам първо Тошиба България или директно да пращам измерванията на мейлите на Тошиба по света?
Не знам дали Ви направи впечатление това. Картинката е на база сервизното.
Аз не знам как трябва да се тълкуват тези данни, но за мен не са нормални.
Те тия данни изглеждат чудесно и са най-виновни да се спра на Дайсейкай.
Наблюденията ми с уреда обаче показват нещо по-скоро такова:
В момента 10-ката консумира 130W, работи на 20-25% от мощността си. Ако можеше да си управлява така мощността и под -2*C, еееееееех
Това което си видял го видях и аз преди 3,5години.
Тъпият парадокс:
"....цяла нощ работеше на он-оф, когато температурите са ниски/топлоотдаването на климатика намалява/топлозагубите на помещението се увеличават - е това ако не е парадокс..."
Имам на твоите климатици дядо им, т.е.пре,предходният модел дайсейкай-6.
Същата работа е.
Ахи Кериър е официалната Тошиба аиркон България, но твоите може да са паралелен внос.
Звъниш утре и обясняваш.
- - - - - - - - - -
Едно момче беше писало за авант ( най-ниският клас на тошиба) - работил си кротко около 230W при -5° или и по надолу.
Какви 330W, 500W on/off-и от топ модела им.
Този пост е редактиран от milanov; 27-02-19 в 07:47.
Интересното е, че след като е спрял климатика, температурата малко е спаднала в помещението (нормален процес).
Когато климатика започне да работи, би трябвало да започне да си вдига мощността (в началния момент) поради по-голямата температурна разлика между зададена температура и измерена температура.
Климатика прави точно обратното - намалява си мощността.
След известно време, климатика вече е добавил топлина в помещението, температурната разлика между зададена температура и измерена температура е по-малка, климатика трябва да си намали оборотите. А той започва да ги вдига докато прескочи зададената температура. Когато температурата е отрицателна, климатика работи нестабилно, обратно на логиката дадена в сервизното им ръководство, реакцията му е обратна и много ясно, че ще влезе в он-оф режим.
Ако това се случва при измерени отрицателни външни температури от външното тяло, някъде може да се появява минус във формулата. Според мен, климатика започва да работи нестабилно при по-ниски температури от -2*C, но някъде около -2. Може и при -0,5 вече да е нестабилен. Какво показва моя термометър и какво на климатика са различни неща. А как измерената стойност за външната температура се меси в логиката на климатика, това вече мога само да гадая.
Аз в кривата не виждам проблем, но и не съм специалист.
Пример, кривата при 0*С. При 100% е най-висока, а колкото повече намалява мощността, толкова повече консумацията във вътрешното тяло става по-голяма част от изразходваната енергия и съответно КОП намалява. Явно външното тяло е много голямо и не се забелязва понижаване на КОП при увеличаване на мощността.
Абе доста си е странно на 100%, СОР да е максимум.
То голяма консумация на вътрешното -35W максимум да изкара. Спрямо 500W за компресора са далеч.
Гуми на кола да си помпил?
Какъв е зора в началото, а в края?
Колко е полезното в началото, а в края?
Основния харч е в компресора!
При 10% натоварване, при 0*С, климатика консумира 78W. От тази мощност (или към тази мощност се добавят) 35W се пада на вътрешния вентилатор. Т.е. получава се, че вътрешния вентилатор изразходва около 1/3 от енергията която изразходва целия климатик.
При 100% натоварване, при 0*С, климатика консумира 500W, вътрешния вентилатор консумира само 1/15 от енергията към климатика и оказва по-малко влияние на КОП.
При понижената мощност на компресора, външното тяло пък е по-ефективно, защото е по-голямо спрямо мощността, което компенсира енергията за вътрешния вентилатор и КОП не пада с 1/3, а само с 10%.
Горното го давам като възможно обяснение, не знам дали е така. Графиката и да беше с обратен наклон, чашкообразна или обърната чашка - пак щеше да ми се вижда ОК и да нямам съмнения в нея.
Като увеличиш загубите на стаята пак ли така работи ?
- - - - - - - - - -
Видях че си писал ... как се променя графиката при увеличаване на загубите ?
Така е!
Но при 100% натоварване, 80% от хода извършва нулева работа, а харчи енергия.
Числото е примерно!
А 80% от 500W са си число.
Ако се сещаш да си помпил гума по-лесно ще си го обясниш.
Я началото половината ход на помпата е полезен и вкарваш въздух в нея.
Но към края се потиш доста, пък само последният сантиметър вкарваш въздух.
Затова конвенционалните машини са с лош СОР, щото работят на високи налягания. Загубите там са големи.
При това положение SCOP ще е по-нисък от COP, ако се вярва на графиките!!!
Zxc0 , Тоя не е ли с двустъпален компресор ? Не е ли по-различно от помпата
Изпратено от моят SM-N9005 с помощта на Tapatalk
И 2 да са - две ще харчат.
Не мога да преценя дали имат предимство пред една относно СОР.
Откъм нисък минимум-може.
Тъй като съм ги сравнявал 10,13,16-ка са еднакви като хардуер е теоретично възможно и графиките за 10-ката да са ок!
Но за другите няма да са такива!
Би трябвало да изразходва по малко еленергия , за да вдигне същото налягане. Там му е силата ...
Изпратено от моят SM-N9005 с помощта на Tapatalk