http://www.sevlievogas.eu/Menu3/pics...iroden_gas.pdf
това са цените, най-последна е за тази година.
http://www.sevlievogas.eu/Menu3/pics...iroden_gas.pdf
това са цените, най-последна е за тази година.
Ми честито - близо 45% по-скъпо плащам аз - 662.56лв. за 1000м3. Чувствам се дискриминиран.
Загледах - само доставка пише във файла, а при нас има 3 компонента във фактурата, нещо подобно на тези за електричество:
1. Природен газ обществен доставчик
2. Пренос на природен газ
3. Снабдяване с природен газ.
Този пост е редактиран от VanDan; 01-12-16 в 18:16.
На мен ми казаха,че първите няколко дни терморегулатора събира емпирични данни,като умишлено продължава да отоплява дори и над зададената температура,за да определи топлинните загуби в помещението и в последствие да си оптимизира настройките.Но щом е толкова голяма разликата и е по външна температура,мисля че е прав batspetar.
Този пост е редактиран от nilro; 02-12-16 в 14:16.
Здравейте отново, тези дни рекох да засека потреблението и направо се стреснах. За едно денонощие имаме 14 кубика като сутрин последните три дни тук е -7, -8 ,но през деня влизаме в положителния диапазон. Вярно вкъщи е доста топло и комфортно 23 градуса , ама не ми се мисли януари и февруари когато няма да има положителни дневни температури какъв ще е разхода. При сегашната цена на газа все още се ядва ама ако скочи не знам , едната залата ще отива за отопление ток и вода и това е. Явно липсата на външна топлоизолация си дава отражение и топлозагубите са значителни. Кажете как да разбера котела в какъв режим работи - кондензен или конвенционален. Прави ми впечатление, че като мина край него все е включил. Вярно той е в коридорчето към банята и не съм постоянно там ама и на мен ми прави впечатление, че вътре е 23 а той работи. Има външен датчик , дали той подава инфо за външните условия и го кара да нагрява, главите на радиаторите са на 3. Питам ви като по-опитни, защото може да има вариант да оптимизирам настройките , а да не съм наясно.
Здравейте.Има ли тук някой,който продава газови котли и части за тях?
Търся разширителен съд за De Dietrich WHE 2.24 FF.
БЛАГОДАРЯ.
Daya - горе-долу толкова си е разхода без изолация и постоянни 23гр. Аз съм стигал до 15-18м3 на ден в студа (-18 -20 в Плевен) и 450лв. месечни сметки в най-скъпия период на природния газ. Иначе принципно ако всичко е изчислено добре, котелът не трябва да спира, а да работи модулацията и да слиза на ниска мощност, за да поддържа само топлозагубите. Очевидно при вас с тази ниска минимална мощност на котела, инсталирани радиатори и температура в помещението с регулатора, която не надвишава зададената - той е в такъв режим и работи на ниска мощност. Но пълната икономия е, когато не работи въобще. За да не работи котела, температурата в помещението с регулатора не трябва да пада бързо при изключен котел. При вас една външна топлоизолация предполагам ще подобри доста нещата с топлозагубите. Нощем може да намалявате температурата за икономия. Всеки градус нагоре или надолу се отразява на разхода. Направете си часови пояси с различни температури. Така котелът ще изключва и ще работи по-малко време.
Този пост е редактиран от VanDan; 06-12-16 в 16:21.
VanDan, благодаря, че се включваш. Сутринта ще изключа радиатора в трапезарията където има подово, тя е с преход без врата с дневната където радиатора е тип 33 /1600 и доста топли. Котела е програмиран да поддържа 19 от 7.45 до 16.30 после вдига до 23 градуса до 11 вечерта и пак минава към 19 градуса до 6.30 когато качва пак до 23 до 7.45 когато излизаме. Знам, че имаме външен датчик, но терморегулатор в някоя стая няма или поне аз не знам за такъв.
ю
Как сте програмирали котела,ако няма управление.Разлика от 19-23 градуса е доста голяма.Аз съм със същия котел и в момента поддържам 21-23 градуса.Всички радиатори ли са с термоглави,които са на 3.Ако имаш управление това много бърка котела.Колко квадрата отопляваш,14 кубика ми се вижда много за това време,дори и без изолация.Аз за 5 дни (от 1 до 6-ти) имам 24 кубика.
Има терморегулатор с отчитане на външна температура FW200, но няма стаен термостат. Отопляваме 100 кв.м от втори етаж на къща. Сега намалих в настройките температурите на 21.5 и 18, засякох показанията и утре вечерта пак. То ще зависи и от външните условия. Искам да разбера термоглавите как да настроя, на мах ли да са отворени или на някое деление.
FW200 ти е стайният термостат.Аз съм със същият.Отвори термоглавите до край там където е стайният термостат.Само в спалните си ги остави на колкото искаш.При мен в хола, трапезарията,коридора,банята и тоалетната,всичко е отворено до край.В спалните са оставени на 3.Не трябва да оставяш такава голяма разлика в дневна и нощна.После котела докато навакса гори много-изпробвано лично.Най много 2-2,5 градуса разлика.Пробвай с настройки 20 нощна - 22,5 дневна.Ако оставя жената на 21,5,ще спя до кучето на двора
- - - - - - - - - -
Да не би този FW200 да е монтиран на котела,ако е така,къде е монтиран котела.
.
Ей тука е ключа за бараката и от вчера се чудя. Най-вероятно този термостат е монтиран на котела, а котела е в едно коридорче към банята и там е по-студено защото на 9кв.м има едно малко радиаторче, в банята е 18 и не може повече и предполагам и в коридора е толкова. Сега измерих темп. в коридора където е котела е 21
Този пост е редактиран от Daya; 06-12-16 в 23:13.
Точно така изглежда. Снощи намалих зададените температури на 21-18, а в стаите е 22 /меря с обикновен стаен термометър/, термоглавите навсякъде са на 3. Довечера ще засека , но то пък днес не е много студено -1, така че нямаме еднакви условия на експеримента за съпоставка обаче котела когато и да мина край него все работи, до сега само два пъти съм го засичала да изключва. Идеята да оставят терморегулатора при котела е , че може би това е относително по-студената част от жилището и да може и там да се стопли, но ако ще ми струва толкова отоплението на един коридор по-добре да го преместим. Банята е 6кв и е на север, направихме вътрешна изолация на външната стена под плочките и монтирахме на 10 см под тавана PVC плоскости , има лира отворена на мах , но все е 18 градуса и като влизаме и излизаме от тоалетната явно въздупа в коридорчето където е котела с термостата се охлажда/котела е пред вратата на банята в ъгъла на коридорчето/ и затова все работи, така почвам да си мисля. Довечера като засека, ще отворя всички термо глави на мах и вдругиден пак ще засека разхода. Абе трябва да я оптимизираме тази система , то от ограничаване на термозагубите остана само външната изолация ама при тези доходи и два кредита няма да е скоро, а и колата вече е на 22 и ММ като не може да смени колата да не вземе да смени жената, че е и 4г по-малък затова ще трябва да го топля, че да си стои вкъщи /малко хумор не е излишен, че да ви кажа и у майка ми ходех с един тефтер до газомера и вече ми писна ама там както вече разбрах от тук котела е много голям и няма достатъчна радиаторна мощност и все включваше и изключваше/.
- - - - - - - - - -
Този пост е редактиран от Daya; 07-12-16 в 10:01.
От всичките оптимизации, изолацията е най-важната. Ще се повторя, но всеки лев даден за изолация се връща под формата на по-ниски сметки за отопление независимо от вида му. Първо с изолацията се почва и после се влагат пари в котел и система. Но си е факт, че с изключение на последната година цените на природния газ вървяха твърдо само нагоре и сметките бяха много високи. Не е евтино на газ ако това сте очаквали.
Този котел с тази толкова ниска минимална мощност много трудно ще се изключва при условие, че терморегулатора е в постоянно студено помещение по вашето описание. Котелът се управлява по температурата на въздуха където е терморегулатора. Той не знае, че в другите ви стаи е 23гр. За това се препоръчва да е монтиран в помещение, където най-често седят хората. Другите стаи се изравняват по температура чрез балансиране посредством крановете на радиаторите.