ΔТ15 (40/30/20) = средната t на вх/изх (35) - t на помещението (20).
ΔТ15 (40/30/20) = средната t на вх/изх (35) - t на помещението (20).
Защо темите в един момент остават празни?
Искам да се обърна към специалистите които поставят газови котли, изграждат отоплителни инсталации,дават най-добрите съвети за подобрения в инсталациите.Защо мълчат и не казват плюсове и минуси? При положение ,че те са най добрите във форумите.:rolleyes:
И ако тези форуми са направени за "хората",защо не виждам мнение за някой който да е доволен от работата на някой спец от форума?
Здравейте от мен прясно регистрирания. От доста време следя темата и виждам, че тук има наистина компетентни професионалисти и най- после реших да пиша и да попитам за съвет.
Предлагат ми котел BIASI RINNOVA 5,9-25кВ, кондензационен, двуконтурен . Стаите са ми с площ от съответно 24, 12 и 16 кв.м.
Сградата е ново строителство с външна изолация на втори от седем етажа с източно изложение и съседи от всички страни. Във всекидневната (24кв.м.) ми предлагат 20 глидера H350(няма възможност за по- високи), а за останалите две стаи съответно 18 и 16 глидера H600.
На мен лично броя на глидерите ми се струва малък.
Въпросът ми е някой има ли впечатления от този модел и прозводител, а изобщо конфигурацията ми дали е точна, за да мога да ползвам предимствата на кондензния котел. Всякакви препоръки биха били от полза.
Благодаря предварително!
Сметките може би не са леко точни.Броя ребра за малките стаи са ОК,но за 24кв.м. трябва да се смята отново.
Е колко пъти да се смятат - те въобще не са смятани. Май важното е да се продаде котела:rolleyes:. Като няма мсто за повече глидери - да предложат конвектор
80W на квадрат са нужни за нормално отопление на една стая: Един глидер H500 е с приблизителна мощност 100-120W (зависи от марката и модела) при ΔT50. За работа в кондензен режим на котела по съвети на Лазар, е добре да се сметне при ΔT30, което автоматично прави мощността на глидера на половин. Това е много грубо като сметки, но можеш да придобиеш обща представа какво са ти забъркали.
Този пост е редактиран от sreshtu; 14-09-13 в 18:53.
Благодаря за съветите!
Явно наистина нищо не е смятано както трябва. Във всекидневната имам изкарани тръби за още един малък радиатор, като той може да е и H600, така че според мен има и работим вариант с радиатори. Явно от фирмата са ми дали по- малък брой глидери, за да не ме откажат с по- високата цена или просто толкова си могат. Явно е, че не им пука дали котела ще работи в кондензен режим.
За котела какво ще кажете, че не знам нищо за този производител? С тези показатели дали е подходящ за апартамента с чиста площ от 78кв.м?
- - - - - - - - - -
Бюджетът ми е около 4000 - 4500лв. и не знам кой вариант би бил най- подходящ.
Добре е котела да е с 1 контур плюс обемен бойлер,много по-комфортно е за топлата вода.Котела за 78 кв.метра е голям.
mitaka72: velchev, при колко грд. навън смяташ системата за изравнена?
Когато поне минималната мощност на котела е равна на мощността на радиаторите при Δ15(40/30/20), инсталацията е изравнена при 40/30/20, без значение на външната температура. Друг е въпроса дали ще можем да се топлим при 40° с наличния брой ребра, защото при тази ниска температура на водата мощността на радиаторите не е висока. В най-големите студове не можем да се топлим с 40°, с какъвто и да е котел, причината не е в котела, а друга - не можем да поберем в стаите достатъчно ребра на радиаторите (250бр.), които при Δ15(40/30/20) да ни осигурят необходимите киловати топлина. Когато не е много студено, трябват по-малко киловати, е възможно да се отопляваме с 40°, и ако сме избрали кондензен котел, е добре да изравним инсталацията при ниска температура на водата 40-50°, за да можем да се възползваме от възможностите му. Смятам, че котел с минимална мощност 2-3 квт. и по възможност 120 ребра Н500 е добро решение. Максималната мощност и на най-малките котли, които се предлагат на пазара е предостатъчна за отопление на едно жилище и в най-големите студове. Едноконтурен котел с максимална мощност 12-14 квт. може да харчи 30-35 куб.м.газ на ден и да направи сметка 1000-1200лв. на месец, като количество топлина е достатъчно, пък и кой може да си позволи да плати такава сметка за едно жилище 80-90 кв.м. Инсталацията може да бъде изравнена и при висока температура 80/60/20, това е единствената възможност, когато котела е с висока минимална мощност, а броя на ребрата - малък. Не е за предпочитане, силно сме ограничени – котела ще работи нормално само при 80°, при по-ниска температура на водата, или когато спрем радиатор, котела започва да включва и да изключва. А когато мощността на радиаторите при ΔТ50(80/60/20) е по-ниска от минималната мощност на котела, тогава е най-зле – гарантирано режим цък-цък.
Здравейте!
От десетина дни попаднах на този раздел от форума и четох до замайване В съвсем общи линии ми се поизясниха нещата, имам някои планове за преустройство на отоплителната система, но се нуждая и от вашето компетентно мнение.
В общи линии ситуацията е следната :
toplo.jpg
Радиаторите са чугунени, същите или много подобни на този от тази снимка :
chugun.jpg
Апартаментът е над гаражи, всички стени са външни, с изключение тази на Запад, която е към стълбище. Апартаментът отгоре не се отоплява с изключение на една стая - над северната ни стая "D" от схемата. Апартаментът няма изолация, дограмите са дървени, стари, с изключение на стая "C", където сега сложих ПВЦ дограма - от евтината на Рехау. Пред стаи "A" и "D" има остъклени тераси.
Котелът е газов, Dakon Kompakt 24CT, двуконтурен, по книжка мощностите му са 9-24kW.
Нямам стаен терморегулатор/програматор.
Котелът обикновено работи в температурен режим 65-80°С. Не съм знаел да обръщам внимание дали влиза постоянно в "Цък-цък" режим. Пламъкът винаги е бил син.
Обикновено се отопляват стаи "A"(20-22°С) и "D"(22-24°С), няколко дни в месеца и стая "C", съвсем, съвсем инцидентно и стая "B", която е свързана със стая "A" с дървени врати тип хармоника. Лирата в стая "E", почти не се пуска.
В последните години на увеличения на газта, сметките рядко са падали под 200лв/месец. Миналата зима(Декември) се отпуснахме и пуснахме абсолютно всичко налично за около 10-ина дни и имахме сметка около 350лв за този месец, при около 240-260лв/месец средно за зимата. Сметнахме по някакъв начин, че ако продължаваме да отопляваме целия апартамент, сметката за месец ще надхвърля 600лв и бързо-бързо се отказахме Иначе наличните радиатори са напълно в състояние да отоплят добре всяка от стаите. За 9 години имаше само един случй за няколко дни, когато северната стая не можа да вдигне повече от двайсетина градуса.
За тази зима реших постепенно да започна да оптимизирам нещата.
Набелязах следните два варианта:
- Смяна на котела с такъв с по-малка минимална мощност и монтиране на програматор. Този вариант като че ли е най-логичен, но миналата есен дадохме 200лв за пълна профилактика на котела и като че ли ми се иска да го ползваме още 1-2 години.
- Монтиране на програматор ON/OFF. Спрял съм се като че ли на Computherm Q7RF, Другата опция е Delta dore Tybox 810. Паралелно с това - махане на радиатора от стая "D" монтиране на негово място на панелен с мощност 2.7-3kW, като стария чугунен се разделя на две половини, които се добавят в стаи "C" и "A" (или "B" - с идеята да ги отоплявам заедно(A+B), ако успея да сваля разхода). Говорих с човек от фирмата, която ни обслужва системата, който ми каза, че ако се добавят по още 9-10 ребра радиаторите ще станат прекалено дълги и нямало да работят ефективно. По-добрият вариант бил да сложа тези 9-10 ребра като отделни радиатори. От една страна не се съмнявам въобще в компетентността на човека, с който говорих, от друга въобще не ми се иска да има стаи с по 2 радиатора. Дали няма някакво нестандартно решение на проблема с дълги радиатори - 28-30 ребра? Постепенно ще сменя всички с панелни или алуминиеви, но за първо време трябва да се оправям с наличните.
Целта ми е тази година ако мога да намаля разхода и със същите или дори по-малко пари да отопляваме стаи "C"(целодневно 22-24°С, там ще е програматора) и "A" + "B" 18-20°С през деня и 20-22°С вечер и уикендите целодневно. Стая "D" - няколко дни в месеца.
Въпросите ми са:
- Кой вариант да избера - смяна на котел или смяна на 1 радиатор + допълване на други два + инсталиране на терморегулатор и задаване на максимална температура на котела(80°С)? Не мога да си позволя и двата варианта в момента.
- Тръбите имат ли достатъчно сечение, трябва ли нещо да се преработва, колкото и да ми е трудно? Всъщност макар и трудно мога да сменя тръбите до радиатора в стая "B". Нататък вече усилието ще бъде прекомерно. Всъщност има ли смисъл да се слагат по-дебели тръби, при положение, че от котела излиза медна тръба с приблизително такова сечение(20мм)?
- Тези тръби ще създават ли проблеми при постоянно завишена температура? Досега не е имало проблеми с тях.
- Да премахна ли физически термоглавите от радиаторите? Не е ли достатъчно да ги държа на максимума?
- Препоръчително ли е в моята ситуация да бъде намалена максималната мощност на котела, с условие, че БГВ е много важно да се черпи безпроблемно? Да бъде ли увеличена скоростта на помпата?
- При този студен(неизолиран) апартамент дали въобще е възможно да сваля осезаемо разхода?
- Какви са оптималните радиаторни мощности за всяка от стаите?
Извинявам се за твърде дългия пост, но не намерих начин да изложа проблема по-кратко.
Благодаря много на всеки, взел отношение по въпросите ми.
Този пост е редактиран от Motao; 18-09-13 в 03:55.
От това което си описал -"При този студен(неизолиран) апартамент дали въобще е възможно да сваля осезаемо разхода?", като начало гледай да запазиш топлината вътре, а не да произвеждаш топлина.
Здравейте,
Новодомец съм и стигнах момента в който трябва да изграждам отоплителната и БГВ газова инсталция. Четох доста във форума но колкото повече чета толкова по неясно ми става, приятели ми препоръчаха фирма и се свързах с тях, хората дойдоха огледаха и ми предлагат 6 варианта за газов котел като съотношението кондензни/обикновенни е 3/3. Ще спомена само кондензните котли тук, защото от изчетеното тук и от препръките на фирмата смятам точно такъв да сложа.
1. Valliant ecoTEC Plus VUW 236/3-5 (6.8-23.5kW)
2. Immergas VICTRIX 26 2l (3 -23,6kW)
3. Baxi DUO-TEC COMPACT 24 HT (3,7 - 21,8kW)
Понеже посъдрахме джобовете около покупката на апартамента и довършителните работи бюджета ни за отоплителна инсталация е доста ограничен около 4,5К което автоматично изключва Валиант-а съответно се двоумя между 2ри и 3ти вариант. Бих искал да ви попитам какво мислите за тези котли и според вас кои ще е по удачен вариант. Посъветваха ме първо да сложа котела и след това да се смятат радиаторите спрямо вида/мощността на котела. Това така ли е?
Апартамента е 104кв, чиста жилищна площ, ново строителство с 5 камерна дограма Schuco тухли 4ки и каменна-вата изолация отвън покрита с керамични плочки. Има само една стена която е изцяло външна.
Не бързай с котела,да не стане така че да си вземеш по-мощен котел отколкото ти е нужен и после да питаш тук защо гори много газ.Поне това разбрах от четенето тук,май Baxi-то ще е по-добро.
Този пост е редактиран от Mitsev; 21-09-13 в 02:22.