Ще сравня разбира се цените.
По принцип съм доволен от тяхното обслужване. При най-малкия проблем с инсталацията техни техници идват на момента - буквално до половин-един час.
Ще сравня разбира се цените.
По принцип съм доволен от тяхното обслужване. При най-малкия проблем с инсталацията техни техници идват на момента - буквално до половин-един час.
Цените разбира се ще са нормални, защото те се определятт от вносителите, въпроса е, че обслужването и сервиза на инсталацията няма нищо общо със сервиза на котела. Изискват се съвсем различни специалисти
Мерси, ще го имам предвид.
Приемам и препоръки за добри специалисти за монтаж и настройка на новия котел.
Здравейте,
Аз съм поредния, който има нужда от съвет. Изчетох всичко в тази и други теми и благодарения на това се чувствам доста по-образован, но все пак имам нужда от помощ или подкрепа. Закупих ново жилище в строеж в София, 92 кв.м. застроена площ изцяло източно изложение. Строителя незнайно защо е сложил котлето на терасата, което разбрах, че не е най-добрия вариант, да не използвам други думи.
1. Въпросът е къде ще е по-добре да го преместя, до вратата към терасата или на колонката между двата прозореца? Няма ли да е грозно да стърчи димоотвода на фасадата?
2. Къде да сложа колектора? Аз си мисля да го вградя в стената между хола и спалнята.
3. Къде да сложа радиаторите? Избрал съм вертикални радиатори OSCAR 1800 и мисля да ги сложа в страни от прозорците. Не ми харесват радиатори под френски прозорци.
Засега избрания котел е BOSCH Condens 2500W едноконтурен с бойлер на теси 80л. Бойлера ще го монтирам в склада. Това са мойте изчисления за радиаторите:
OSCAR 1800 (60/40/22) - 136W
VOX 600 (60/40/22) - 68W
1. Хол - 1902W - 2х7 глидера OSCAR 1800
под - 31.2 * 0.40 * 13 = 163W
таван - 31.2 * 0.30 * 25 = 234W
външна стена (прозорци) - 14.6 * 1.70 * 40 = 993W
вътрешни стени - 41 * 0.50 * 25 = 512W
2. Спалня 1 - 898W - 7 глидера OSCAR 1800
под - 13 * 0.40 * 13 = 68W
таван - 13 * 0.30 * 25 = 98W
външна стена (прозорци) - 5 * 1.70 * 40 = 340W
външна стена - 2.4 * 0.35 * 40 = 34W
вътрешни стени - 28.6 * 0.50 * 25 = 358W
3. Спалня 2 - 898W - 7 глидера OSCAR 1800
под - 13 * 0.40 * 13 = 68W
таван - 13 * 0.30 * 25 = 98W
външна стена (прозорци) - 5 * 1.70 * 40 = 340W
външна стена - 2.4 * 0.35 * 40 = 34W
вътрешни стени - 28.6 * 0.50 * 25 = 358W
4. Коридор - 627W - 9 глидера VOX 600
под - 10 * 0.40 * 13 = 52W
таван - 10 * 0.30 * 25 = 75W
вътрешни стени - 40 * 0.50 * 25 = 500W
Получи се доста дълъг пост, за което се извинявам, но исках да се подготвя максимално.
Очаквам всякакви предложения, както и коментари къде съм сбъркал или какво не съм предвидил.
С уважение към всички участници.
Този пост е редактиран от Kiki777; 29-02-16 в 17:43.
Най-малкият бойлер Теси, подходящ за газов котел е 120л
Lazar, благодаря за отговора. А някакъв друг бойлер 80л? Нещо да се изкажеш по другите ми разсъждения? Правилно ли съм сметнал топлинните загуби и добър ли е избора на котел? Вертикални радиатори стават ли?
При нас, които сме на парно с котел на газ, не е нужно, както при климатиците да се изчисляват до грам топлозагубите. Силно препоръчително е да има презапасяване в радиаторна мощност, защото няма котел, който да не му стига максималната мощност и всички ще се справят. При повече и по-големи радиатори, те ще работят с по-ниска температура на водата, което и по-икономичен режим на котела. Проблем ще има, когато инсталираната радиаторна мощност е по-малко или около необходимото и ще трябва в последствие да се добавят още, което не винаги е лесно. Не си играй с толкова подробни изчисления и не слагай радиатори около изчисленията. Не е необходимо да са скъпи. Панелните радиатори си вършат чудесно работата.
Котелът е последен модел и е хвален тук. Доколкото съм чел, за бойлер е необходим минимум 120л. и това не е свързано много с марка и модел.
Този пост е редактиран от VanDan; 01-03-16 в 15:49.
Бойлерът за газов котел трябва да е с голяма серпентина и явно под 100л е трудно да се направи. Теси имаха модел 80л, но го спряха. Имат Бош, Вайлант, но са на тройни цени и пак са проблемни. Други български няма
Доколкото разбирам в такъв случай е по-добре да сложа Елдом Комбиниран бойлер 100 л, с ниска серпентина, неръждаем | Eldom Green Line, защото серпентината е 0.87м2, а на Теси 100литровия е със серпентина 0.70м2? Дори Теси 120 л е със серпентина 0.7м2. А защо 100 л на Елдом емайлиран е с по-малка серпентина от 100 л неръждавейка?
Някой има ли идея на Елдом дали са добри бойлерите? Как се слага термодатчик в бойлера за да знае котела каква е температурата на водата?
Знам, че трябва да остава тези неща на по-компетентни от мен, но ми се иска да съм технически подготвен.
Ако се използва бойлер с едноконтурен котел къде е предимството спрямо двуконтурния? Ако цял ден не си си в къщи топлата вода ще се подгрява непрекъснато от котела, защото има загуби, а ако си с двуконтурен ще се пуска само когато ти трябва. Извинявам се ако задавам прекалено много въпроси, но искам да направя нещата качествено сега, а не после да си викам трябваше....
На бойлерите им пише макс дебит 433 л/ч (80 градуса), а двуконтурния котел - 840 л/ч (60 градуса) и като ги преобразувам ще дойдат почти еднакви.
Къде бъркам?
Някаква препоръка за качествен монтаж в София?
Този пост е редактиран от Kiki777; 02-03-16 в 17:47.
Този който си постнал изобщо не става с тая серпентина 3 KW. Това е твоя бойлер - http://tesy.com/bg/products/elektric...4_30_b11_tsrp/
Лично мнение не те ангажирам с него.
По отношение едноконтурен-двуконтурен.
1. Преди време всички двуконтурни бяха с много висока минимална мощност, което е много вредно за преобладаващите жилища, които имат ниски изисквания за отоплителна мощност. Сега има някои предложения, но все още едноконтурните имат по-ниска минимална мощност.
2. При двуконтурния, при всяко врътване на кран за топла вода за щяло и нещяло по няколко секунди, котелът винаги се пуска и спира. При мен дори се чуват едни удари "дум-дум" от време на време, като почне жената нещо в кухнята да врътва често последователно по малко. И жената и дъщерята ползват изцяло само топлия кран. При бойлер, котелът няма да прави този огромен брой пускания и спирания. При двуконтурния се чака малко да загрее, за да тръгне топла вода, което го няма при бойлер.
В края на краищата не е фатално БГВ-то, а наличието на ниска минимална мощност.
Този пост е редактиран от VanDan; 03-03-16 в 16:53.
Няма такова нещо! Бойлерът се загрява до 50*С и изстива много бавно, така че ако не се ползва топла вода се налага много рядко за включи котела за малко. Освен това можеш да си направиш програма за загряване на бойлера, т.е. да се подгрява веднъж или 2 пъти на ден
Малко размисли и от мен по въпросите на KIi777:
1. Аз бих обърнал тръбите обратно и бих вкарал котела до леглото в детската стая - от вътрешната страна на мястото, където е сега на терасата. Друго подходящо място е в дневната, между тройното канапе и вратата на терасата. Така ще има най-малко преработка, в т.ч. на тръбата за газта, която не може много да се мести насам-натам. Не се притеснявай за комина.
2. Според мен мястото на колектора е под котела. Котелът и колекторът при мен са разположени в мебел, които е поръчан съобразно с техните размери и отвътре е достатъчно комфортно.
3. Предвиди монтаж на стаен терморегулатор, предварително пусни кабел от котела, може би в дневната до тройното канапе е добро място /най-добре да е на външна стена/. Към терморегулаторът има инструкция за подходящите места за монтаж. Потърси, прочети.
4. Радиаторната мощ е достатъчна, предвидил ли си мощна лира в банята, лира във WC?
5. Предвид, че котелът ще е кондензен и радиаторите са големи - нужни са съответните тръби с достатъчен дебит/размери: от котела до колектора, от колектора до радиаторите.
Успех!
Този пост е редактиран от legaltk; 05-03-16 в 15:46.