Честито!
Със здраве да си го ползваш и да не забравиш да дадеш инфо какво си измерил с електромерите!
Честито!
Със здраве да си го ползваш и да не забравиш да дадеш инфо какво си измерил с електромерите!
Panasonic PW9DKE - измерена консумация - 850WПървоначално публикувано от Yas
Провери си пощатаПървоначално публикувано от Lupus
Някой в Бургас да знае къде могат да се намерят меки тампони за външното тяло? Днес обикалях и навсякъде има едни и същи тампони, но твърди като камък и въобще не ми се струва че ще свършат работата, по-скоро да се отбие номера че са тампони.
Здравейте! Купих си Панасоник XE9DKE. И гледам че в инструкцията за експлоатация пише да се използва при температури до -6 градуса. Това малко ме притеснява.Дали работи нормално при -15 защото аз го купих за отопление през зимата. Някой има ли преки впечатления от този модел.
Здравей Тото1. Благодаря ти за информацията. Ще го изпробвам, особено за тампоните между металната стойка и вътрешното тяло. А има ли стойност идеята да се опитам да направя токова управление на "духалката", щото да спира да духа когато температурата на въздушната струя започне да става като зададената или за този модел на Мидея MSS-12HR, трябва да си духа непрекъснато?Първоначално публикувано от toto1
... добре дошъл в отбора на ТНТМ ентусиастите...*Първоначално публикувано от polytex
Ето ти и една друга идея : вентилатора трябва да се върти само ако температурата на топлообменника надвиши определена стойност - така климатика винаги ще духа топло и то такова* каквото зададеш.
И мен ме притеснява същото ( аз имам Е12 ). Тук се изказаха мнения че за климатик от този клас не му трябват допълнителни нагреватели защото бил ЖЕЛЕЗЕН. ( аз на това се надявам )Първоначално публикувано от him
Абе някой може ли да даде идея как да се нормализира влажността в помещение, което се отоплява с климатик. При печките е лесно -* просто слагаш някакъв съд с вода и готово.* *
Теоритично- добре, ама практически как да се направи това?Първоначално публикувано от alexi_dobrev
Здравей politex. Относно Управленето на духалката .Аз практикувам така 1. Разликата между зададената температура на дистанционното и външната не трябва да надвишава 10 градуса при плюсови температури при минусови задавам 28градуса след като достигне зададената температура и стане топло в стаята минавам на sliping .И никакъв проблем. Колкото до изолацията на вътрешното тяло не те съветвам да я правиш няма смисъл пукането не се получава от пласт масите а от разширението и свиването на медните тръби.Първоначално публикувано от polytex
Тук съм длъжена абсолютно да не се съглася!!!!!!Първоначално публикувано от toto1
Защо марковите климатици не пукат? Защото монтажниците ги слагат с МАРКОВИ МЕДНИ ТРЪБИ ли? Или защото хората са си направили труда да вложат пластмаса с малко по-добри термодинамични характеристики, което е и по скъпо. А при жълтите клими с цел да се постигне "по-добра" цена с влага най-евтината и съответно боклучива пластмаса. Това първо, и второ, има огромна разлика от пукането на пластмасите и от пукането, което е по-близо до дрънчене или звънене - типично за металите. Онова пукане, за които всички говорят си е баш от каплави пластмаси...
Относно марковите* климатици . Пластмаситите са с почити сходни характеристики . Явно не сте разглобявали вътрешно тяло и говорите на изуст. При по скъпите климатици има втулка на снадката на медните тръби с тръбите на вътрешното тяло ,която убира разширяването и свиванито на медните тръби. При Китайските това е спестено но до колкото разбрах новите им модели вече се предлагат с такава втулка.НО при поставяне на каучукови тампони също спира пукането.Първоначално публикувано от TazmaniaK
Относно влажноста.Не знайа какъв модел клим имате.Но по съвременните модели имат тръба за свеж въздух от вън проверете дали имате такава.Ако такава липсва избягвайте режим сух въздух.Първоначално публикувано от chicho sam
Поради естеството на това, с което се занимавам, нямам право да говоря на изуст - всичко е трябва да се базира на солидни теоретични и практически познания. Хладилния кръг на климатиците е херметичен - всички "снадки "са на заварка, с изключение на 4-те гайки. Елементите, които следва да обират разширенията на медните тръби не са плъзгащи се втулки (това би нарушило херметичността, тъй като тръбите се разширяват както линейно, така и в диаметър), а "ески", изработени от самите медни тръби.Първоначално публикувано от toto1
Но както и по въпроса за COP темата почна много да се измества, и затова - "Юруш, народе, на тампоните и каучука!"
Незнам вече от кога не се практикува заварки явно не сте в час с монтажа на клим. Разширението при медните тръби е до няколко стотни от милиметъра.Медтта има най голяма топлопроводимост.Колкото до СОР трябва да се признае че инверторните системи имат най добър такъв. НА НИКОЙ НЕ НАТЯКВАМ ДА СЛАГА КАУЧУКОВИ ТАМПОНИ . НО АКО ИМАТЕ ПРОЛЕМ С ШУМА , ТОВА Е РЕШЕНИЕТОПървоначално публикувано от TazmaniaK
Аз с удоволствие бих експериментирал с тези тампони, ако дадеш някаква примерна схема /ако може снимка/ къде точно се поставят тези тампони и дали ще трябва да се разхерметизира с-мата. Също как ще изглеждат тези тампони, купуват ли се от някъде??? Имам приятел, който монтира климатици и ще си направим експеримента веднага.