И така, да завърша моя казус. По инструкции на техника, свалихме капака на котела, свалихме ел.таблото/то е скачено с една щипка и пада надолу. Зад него разкачихме гофрираната черна тръба отвеждаща кондензната вода /тя се събира в една чашка и от нея се засмуква към тръбата/. Подложихме едно кабелче в горната част на съединението между гофрираната тръба и тръбата, която изсмуква кондензата от чашката и го подава към гофрираната тръба да се оттича и отново ги свързахме така с кабелчето в съединението като него оставихме по-дълго и завързахме с една миша опашка /това ние го измислихме да не се засмуче кабелчето някак -абе страх лозе пази/. Целта е да остане малък луфт, през който да влиза въздух за да може кондензната вода да не се натрупва в системата /да става въпросния вакуум/ и да се оттича. От снощи котела работи съвсем тихо и пъддържа зададените параметри на отопление. Споделям го ако на някой му се появи подобен проблем да се ориентира за евентуалната причина. Това, което направихме не беше сложно и това имах предвид като казвах, че може да не е нужно да идват чак от В.Търново за нещо, което е 5мин работа. Дано няма повече проблеми, ако има вече ще се наложи да дойдат. Благодаря на включилите се по моя проблем.
Техник от В и К - Добрич мери налягането и становището е че е в рамките на нормалното между 3 и 4 бара в предвид втория етаж където е апартамента и разстоянието от последния редуцил вентил на блоковете
- - - - - - - - - -
няма хидрофор
- - - - - - - - - -
входната и изходната тръба са 1/2 - ППР20
Ами нали Бош котлите са едни от най-добрите модели. Нямам представа защо така се получи, бих казала, че монтажа е перфектен, техниците са много добри като специалисти и внимателни като отношение. Щом ни казаха така да отреагираме значи са се сблъсквали с този казус. Лазар може да сподели дали е имал в практиката си подобен случай, понеже монтира и познава този модел газови котли.
Аз не съм имал подобни проблеми, но тази случка ми дава повод за размисъл и мисля, че имам някакви обяснения за себе си. Все пак евалла и на двете страни за бързината и положителния изход
Здравейте , Имам въпрос към специалистите във форума.След газифициране предстои най важния въпрос за избор на газов котел.При мен има изградена инсталация на парно работещо с въглища, като котела е в мазето а радиаторите/42бр./,лира в банята и 200л. бойлер с две серпентини/на парното и на слънчев колектор са на 3-я етаж.От това което прочетох във форума според мен е необхдим едноконтурен газов котел с малка номинална мощност но не знам дали тези радиатори ще са достатъчни .Площа на жилището е 60 кв.м.с добра топлоизолация и пласмасова дограма.Очаквам предложения за удаяен избор на котел.
Като разглеждам брошури, почти всички марки вече имат модели с ниска минимална мощност. Гледайте цена (промоция), наличие на фирми и избирайте. Тук се препоръчваше един Бош на промоция, която сигурно вече не е актуална, а в по-горните постове има проблем с един котел от тази марка.
Благодаря VanDam,Очаквам по-конкретен отговор като минимална и максимална мощност,дали радиаторите са достатъчни и други неща които не мога да предвидя като неспециалист,дали избора на кондезен едноконтурен газов котел еправилното решение или трябва да избера конвенциален тип?
Здравейте,
И аз барабар Петко с мъжете взех да се замислям за газификация за отопление и БГВ бойлер за къпане. Засега само чета, благодарен съм на всички пишещи в темите за отопление с газ.
Та от прочетеното се ориентирам към кондензен едноконтурен с долна мощност около и над 3кВт, до 4 може би ще е достатъчен, ще има и сметки разбира се.
За отоплението горе-долу ми е ясна идеята, естествено ще си има проект(за цялата инсталация де), в който умни глави ще вложат целия си интелект за постигане на оптимални резултати.
По-скоро искам да си изясня режима на бойлера лятно време. Може би от центр. кран или за всеки радиатор се спира отоплението, подскажете моля
Тогава котлето остава да топли само обемен бойлер.
Има ли обратна връзка - когато темп в бойлера достигне примерно 70гр, котлето да се изключи?
И пак само за лятото. - Може би са възможни два режима - при често ползване на бойлера котлето да подгрява и след това да доподгрява водата, без да се изключва; и втори режим - при инцидентно ползване котлето се включва, загрява и изключва до следваща заявка.
И последн(засега) въпрос - лирата в банята, може ли само тя да е включена от отоплението - за преходни периоди, хладно лято...?
А, още един последен, бойлера, обемен ако е и с ел. нагревател за бекъп, конструктивно серпентината долу ли е, за по-ефективна работа?
Благодаря
Този пост е редактиран от goshe; 23-10-16 в 18:15.
При правилно изпълнение, работата на котела за подгряване на БГВ няма нищо общо с работата за отопление. Никакво пипане по радиаторите не е нужно.
По въпроса само за работа на 1 лира, тук е важна минималната мощност на котела. Само 1 лира е малко според мен. Мощността й трябва да е колкото минималната на котела за ефективна работа.
Може би неточно съм формулирал - котела да работи лятото САМО за стопляне на водата в обемен бойлер и по възможност да затопля лирата в банята ако лятото е хладно или в междинните сезони, когато не се налага да работи отоплението в стаите.
Казваш никакво пипане по радиаторите, може би в настройките му казваш на котлето, че е лято и да не топли, ама едновременно с това и понякога да топли лирата?
от прочетеното във форума виждам, че от дълги години топлиш къща на газ и може би някои от въпросите ми за теб са елементарни, но искам прилично да се поограмотя, преди да мина към практически действия.
БГВ както писах е отделно от отоплението. Само лирата би трябвало котелът вече да работи на отопление и най-елементарното е да затвориш крановете на останалите радиатори. С разни допълнителни управления може да има друг начин, но не съм специалист. При наличие на кадърни майстори и достатъчно финанси може доста управления да се направят. Мисля, че няма котел с толкова ниска минимална мощност само за 1 лира. А и честно казано за толкова години с парно, никога не съм пускал само баня. Горе-долу дойде ли му времето пускам цялото отопление. Когато е преходно бързо се стопля и изключва терморегулатора или аз спирам ръчно котела.
Този пост е редактиран от VanDan; 23-10-16 в 23:02.
Привет на всички във форума...!,
имам конкретно питане към експертите и/или собствениците на едно-контурен Bosh condens 2500 W (WBC 24-1 DE):
...коя е буксата за кабела от "интелигентния" - Control CT 100 - който се свързвал по EMS bus към управляващата платка на въпросният котел?
и в двете ръководства на котела и контролера пише да свърже към ЕМС шината означена като B B или EMS bus, само дето в котела никъде не се намират тия означения.../ще ме извинят тия дето са писали документацията за котела...но тя си е за двуконтурния вариант с БГВ + някоя вметка в скоби за едноконтурен/
..не че смятам аз да ги свързвам ..но обичам да съм информиран!
1.лустер клемата с етикетче термометър и бойлер - без съмнение смятам, че е за термодатчика на обемния бойлер за БГВ
2.лустер клемата без надпис и замостена - би трябвало да е за контактен термостат
3.под капачето има оранжева и черна клема - естествено без надпис или означение
..в ръководството пише че интелигентните EMS bus контролери като МОЯ, и 24V On/Off регулатори се "свързват еднакво" и по схемата се предполага че става въпрос за замостената "ОРАНЖЕВА КЛЕМА" - т.е. на мястото на мостчето се СВЪРЗВА кабела към Control CT 100?
..такъв е моя прочит на въпросните ръководства и десетките клипове по YouTube.
Очаквам Вашите експертни мнения и информация по въпроса...
Този пост е редактиран от JordanS; 24-10-16 в 10:48.