И аз от 6г. си задавам същите въпроси.
Тройни стъклопакети, 10см изолация, гипскартон на тавана....всичко това води до много малки топлозагуби, по малки от минималното топлоотдаване от климатика.
И аз от 6г. си задавам същите въпроси.
Тройни стъклопакети, 10см изолация, гипскартон на тавана....всичко това води до много малки топлозагуби, по малки от минималното топлоотдаване от климатика.
Ама аз верно не разбирам Измислени да не изключват, пък оффват??
Дайте някой литература да чета.
Всичко си има граници, възможностите на техниката също.
Няма нужда от литература, обяснението е просто. Техниката си има минимална отдавателна мощност от примерно 700Вата, което значи че той неможе да работи/духа с по малко от 700В. При условие че си достигне зададената температура, поради малките загуби на топлина от помещението заради изолаций, 5 камерни прозорци и прочие, климатика няма избор освен да изключи (офф) за да не превиши температурата.
Всяка машина си има свои характеристики на работа и ето за това правилното оразмеряване според редица фактори е важно... Правилно оразмерен климатик има по малка вероятност да влиза в не жалания офф режим.
абе при тоя модел има специално старание да работи он-офф ,висок минимум ,развъртане до номинал за 5 мин след офф при което претопля ( последващ офф ) и малък хистерезис - чудесна формула за нон стоп работа он офф ,в 15 квадрата стая мога да ви изкажа съболезнования .. свиквайте с шума на клапите ,развъртане и т.н.
Ясно е вече че климатика не е за това помещение,въпреки че попрочетох темата за модела и не съм само аз с подобен случай.Все пак ще видя зимата как се държи и най-важното какъв ток ще платя,тъй като тази си замина.Остава ми опцията да отварям стаи,което не ми се искаше,но ако се налага ще го направя.Аз в крайна сметка така и не разбрах кога климатика влиза в off.По нагоре някой каза че като се притворят хоризонталните клапи означава че спира да работи външното тяло,но проверих и видях че голямата перка си върти което мисля означава че работи все пак.Иначе ако последствията от мощността на климатика са само шум и развъртане-грам не ми пречи.Въпроса е да е икономичен и да не се налага да плащам завишени сметки за ток заради големината му
P.S. Извинявайте сега видях че наистина спира да върти перката на външното тяло при притворено състояние на клапите
Този пост е редактиран от trayan1985; 08-04-21 в 10:26.
В тези 15м2 и 20ZS Да беше сложил, пак щеше да задаваш същите въпроси. 20-ка , 35-ца в 15м2 все тая с тази марка.
За тока, колкото с Мидеата, че и по-зле. Все пак тази машина в тази стая ще работи като 100 процентова конвенционална 9-ка.
Всичко това би било прекрасно, ако при ОФФ спира турбината и не мята клатите.
Но уви! Двойно щастие няма.
С 11-12годишната Мидея плащах около 90лв. ток на месец,как така ще плащам повече ток с MHI?Ти ме хвърли в трета глухаМомчетата които слагаха климатиците казаха че трябва да плащам около 40лв. на месец за 35цата
Този пост е редактиран от trayan1985; 08-04-21 в 10:36.
Никой не е казал, че ще плащате двойно за електроенергия...Вадите грешни заключения, от контекста на казаното от mimojef. Това, че машината е преоразмерена, не води до повишена консумация на електроенергия, а до съвсем други "проблеми" от друго естество.
Сложи му един ватметър и ще видиш ефекта от ОН/ОФФ цикличността.
Моята 20-ка за Февруари е изгорила 156КвЧ ~ 33лв. в 13м2 с външна + вътрешна изолация. Стаята е с много ниски топлозагуби и съм сигурен. че ако в нея работи Дайкина от подписа ми, сметката ще е с поне 30% по-ниска.
Но въпреки неикономичната работа на този модел в малки помещения, ще останеш доволен на фона на 90лв на месец.
Свиркай си и да не ти дреме. Не съжалявай за 35-цата. Пак казвам, че и 20-ка в тази стая ще работи по същия начин. Така поне този ще имаш възможност да го изместиш в по-голямо помещение ако ти се отвори възможност.
Отваряй вратата!
Това ти е решението през нестудените дни.При мен е същото положение,а когато падне външната под минус 5 и надолу може и да не ти влиза толкова често в off.Аз през студените дни го държа на 26 на затворена врата в 18 квадрата и не влиза в off,сега се стопли и го карам на 24 на отворена врата.
Пак едно питане
Правилно ли ще е да заключим, че при равни други условия климатик работещ настроен на 26 градуса и не влизащ в офф ще генерира по-малка сметка за електричество от същия настроен на 20 градуса но влизащ в офф?
Ясно ми е, че има значение колко пъти ще изключва, как ще наваксва и т.н. и че най-точно ще е да се замери, но аз нямам такава възможност. Въпроса ми е по-скоро теоретично към хората разбиращи от материята, а тук има такива.
Благодаря.
Няма да харчи по-малко ток, настроен на 26гр., спрямо 20гр. Виж, в накой частен случай, конкретния модел, ако настроен на 23 работи он/офф, а на 25гр. не изключва, може би тогава ще е по-икономичен на 25гр.
Последната ми сметка е 100 лв.Това включва цялото домакинство+климатика.По груби сметки ми е изгорил за 1 месец на 26 градуса около 55-60 лв.
Благодаря на всички които се включиха с мнение.Общо взето няма голяма драма с повечето мощност доколкото разбирам,и наистина в бъдище евентуално може да имам запас ако реша някъде да го приместя.Дори да приемем че може да харчи повече ток,не вярвам да е сериозно положението и няколко лева повече на месец няма да объркат бюджета.Също искам да кажа че голямата 63ка е брутална машина и се справя без проблеми с 60кв. в това време.Но равносметката ще правя зимата,за сега съм доволен от климатиците