Да споделя и аз като ползвател на 25 подова,отоплявам 22 кв.последен етаж без изолация,само дограмата е сменена,държа го на 22 С, 3 години си работи без проблем.Това с очакванията го има за всички марки,и в раздела за Тошиба има оплаквания от дайсекай,но това означава ли че климатиците са лоши,повечето хора мислят че като дадът примерно 1500 лв.и са си купили чудо което ще грее яко и ще харчи 20 лв.Повечето проблеми идват от това че Българина си е прост човек (не искам да засегна никого) и не се информира,не се допитва до специалисти (лошо е че рядко се срещат) и затова започват проблемите,аз за последните 7 -години съм си купил над 15 климатика и съм доволен от всеки,въпреки че някой са от марките дето само ги плюват.Според мен климатика си е идеален за парите въпреки че когато го купувах беше повече отколкото е сега.
Така е, съгласен съм че го натискам доста да качи температурата екстремно. На мен притесненията ми бяха свързани с това, че тавата отдолу беше цялата в лед и дренажа явно се беше запушил. Климатика влезе в режим на размразяване през 28 минути и след като го размразих с топла вода - бачкаше пушка 4-5 часа още и след това пак се обледи и влезе в същият режим. Но да си призная започвам да се убеждавам, че проблема не е в машината. Тавата е отводнена в улука и ми се струва че замръза е почнал или от там или от пластмасовият накрайник който е на дъното на тавата и тръбата е вързана към него. Засега съм махнал тръбата, но се чудя какво да правя с накрайника. Да го махам ли и него?
Аз никъде не съм казвал, че климата не може да стопли 14 квадрата. Напротив, справя се доста добре и при условие, че и двамата с жена ми предпочитаме по-висока температура, 25 градуса се достигат без проблем в стаята. Проблема идва от това, че докато направя качествена изолация и сменя прозореца, помещението има големи загуби. Когато климатика влезе в режим 28 мин. топли - 12 мин. размразява, нищо не остава от топлината в стаята. После тъкмо си ги стигне и айде пак размразяване. Но проблема ще го преборим по един или друг начин.
Единственото, което намирам за не много комфортно, е - когато си стигне температурата или е близко до нея, климата почва да духа с не много топъл въздух. Попрочетох доста теми и видях че и други марки/модели го правят. Има ли марка при която това не е така, да знам за в бъдеще.
Благодаря на всички колеги за отговорите и съветите досега.
Странно, вече 3 години от тях 2 зими имам долу показаните климатици и твърдо заявявам, че не се размразяват на 28 мин, и отопляват 90 кв неизолирана тухла с стара дограма на 24-25 гр за около 140-150 лв- София
... Сигурно и маркуча на тавата не ти е сложен и леда на дъното не лъже датчиците?
Toва за 28те минути го няма и при мен-трета зима с 35цата и първа с 25цата.Дайкините топлят яко и не ги чувам въобще.Доволен съм като слон.Не съм и пристрастен,имам още две марки,дори и едно дърто ЛГ,което не ми се хвана в подписа.
Фуджицу/фуджи илектрик и Дженерал винаги духат топло.Някои ползватели на тошиба също казват, че винаги духа топло.
Иначе според мен подовата серия не е от високия клас климатици, а е ситуирана между средния и високия клас климатици.
От това което имам като собствен опит и прочетеното във форума мога да кажа че повечето марки имат неадекватен за българския климат дефрост алгоритъм.Може би тошиба, мицубши хеви и зубадан серията на мицубиши илектрик имат адекватен за България дефрст алгоритъм и след тях на трето място поставям фуджицу/фуджи илектрик/дженерал.
Както съм споменавал дефрост цикъл при външна температура веднъж на 4.5 часа е достатъчен в темпераурния диапазон от +2 до -3 градуса, а при температури от -4 градуса под нулата е достатъчно веднъж на 6 часа дефрост.
При дайкин големият проблем е че при напълно сух студ и температури под -4 градуса когато не се натрупва скреж подовата 50-ка и другите модели при зададена в отопляваното помещение температура 25 градуса и нагоре дефроститте са почти по време- на 50-ката ми на всеки 55 до 80 минути като капват няколко капки(7-15 капки) вода.Спокойно може да си работи 7-8 часа без дефрост и тогава да направи размразяване.Той за тези 7-8 часа прави около 4-5 дефроста който освен да "лапат" напълно 100% неправдано ток никакъв друг ефект нямат ...
Пък в крайна сметка ако проблема е натрупването на лед в тавата и поради това са честите дефрости -да бяха сложили едно нагревателче, което ще му струва на производителя не повече от 15 евро, но ще спести на потребителя около 40-50 минути ненужни дефрости и неизползвана за отопление консумация на ел.енергия=спестени пари.
Точно тези излишни дефрости го поставят под високият клас модели климатици.Ако не бяха те, то това би бил един изключителен климатик ..., но не би ...
Когато купувах 60GV-то ми трябваше климатик за 45м2 + евентуално антре 12м2.
Климатикът трябваше да е около 7кВ и нагоре номинал.
Цената на 60GV беше 1679 лева.
Изобщо не съм гледал дали е Дайкин или друг - цената и параметрите ме устройваха.
Ако предложиш друг на тази цена с тези параметри - сменям Дайкина.
Жената искаше подов за спалнята. Дайкина беше 1480 лева. Имаше и един Панасоник (със същото вътрешно като Дайкина) за 1500 лева от ТМ с безплатен монтаж, ама не ми се занимаваше с тях и затова взех Дайкина от същата фирма като първия.
Какво да правя като винаги като тръгна да търся нещо Дайкин излиза най-доброто към момента.
Ако ме питаш в момента не бих взел 60GV на цена 2200-2300 лева. Бих взел една Нокрия, ама когато го купувах (края на Март 2011) алтернатива нямаше.
Та аз не знам само една марка. Аз на момента преценям какво да взема - не гледам марки.
Айде сега пак си помисли кой е роб на марки - аз или ти.
Ха - ха , марки друг път , просто единствените две марки които можеха да ми предложат високи параметри , COP > от 5 и др. ,бяха -MITSUBISHI Heavy Модел:SRK / SRC 25 ZJX-S и Toshiba RAS-10SKVP2-E - Super Daiseikai 6, и избора ми беше 2 бр. Toshiba , защото се представят добре в България според отзивите .
А при -10 -15 колко му е COP-а?
Че то при 7 градуса много-много смисъл няма да се гледа COP?
Колкото и да е , по данни е 5 и нещо , но при -15 не знам , а и сметките за ток са нормални , топли нормално и не прави дефрост след дефрост , а само един до сега от както са пуснати( 3 месеца ) , друго какво ти трябва .
Те дайкините имат ли СОР > 5 ?